پروژه بازگشت لیگ برترانگلیس چگونه خواهد بود؟/ری‌استارت نامطمئن

یوفا از لیگ‌های برتر اروپا از جمله لیگ برتر درخواست کرده تا تاریخ ۲۵ می، تاریخ پیشنهادی برای از سرگیری و قالب‌بندی را به روز کنند. این تاریخ ۲ روز قبل از نشست اصلی کمیته اجرایی یوفاست و قطعا در تاریخ پیش‌بینی شده بازی‌های باقی مانده در لیگ قهرمانان اروپا و لیگ اروپا در این فصل تاثیرگذار است. ۵ باشگاه انگلیسی در این فصل بازی‌های مهمی در اروپا دارند؛ منچسترسیتی، چلسی، منچستریونایتد، ولورهمپتون و رنجرز. تمام تصمیمات گرفته شده توسط مدیران ارشد یوفا از جمله دیوید گیل، مدیر سابق منچستریونایتد را زیر نظر خواهند گرفت. اما سوالاتی درباره محدودیت قرنطینه پیش‌بینی شده ۱۴ روزه برای هر کسی که وارد انگلیس شود، وجود دارد و هنوز حداقل ۱۴ باشگاه باید نظر خود را برای بازگشت به تمرینات در گروه‌های کوچک اعلام کنند.
 بازگشت تیم‌ها به تمرینات
باشگاه‌ها موظف هستند با پروتکل‌های لیگ موافقت و سپس پروژه بازگشت را اجرا کنند. رای لازم‌الاجرا در این مرحله در قدم اول برگزاری تمرینات در گروه‌های کوچک بدون کوچکترین تماس است. اگر باشگاه‌ها با این موضوع که شباهت زیادی به بوندس‌لیگا دارد موافقت کنند، آن زمان می‌توان خوش‌بین بود که از هفته بعد بازیکنان را در زمین تمرین مشاهده کنیم. بازگشت به تمرینات با رعایت فاصله اجتماعی بین کاپیتان‌های باشگاه‌ها، مدیران، انجمن فوتبالیست‌های حرفه‌ای(PFA) و انجمن مدیران لیگ(LMA) مورد بحث قرار گرفته است و نگرانی‌های برخی بازیکنان نیز مطرح شده است. از اظهارات استیو بروس، مدیر نیوکاسل و رحیم استرلینگ، مهاجم منچسترسیتی مشخص می‌شود که بازه زمانی برای بازگشت به تمرینات همچنان یک مسئله اساسی است. هر باشگاه باید مطمئن شود که هر بازیکن یا کارمندی که در زمین تمرین حضور پیدا می‌کند تاییدیه کتبی ارائه می‌دهد مبنی بر این‌‌که آن‌ها شرایط سیاست عملیاتی کووید۱۹ را دریافت کرده‌اند.
 تست‌ها چطور است؟
باشگاه‌های انگلیسی روز یک‌شنبه آزمایشات مربوط به کووید۱۹ را انجام دادند و قرار شده به زودی جواب آن‌ها مشخص شود. این آزمایش(RT-PCR) مشخص می‌کند که آیا فرد اکنون ویروس دارد یا نه و یا در گذشته این ویروس را داشته یا خیر. هر باشگاه می‌تواند حداکثر ۸۰ تست را در طول ۲ بازی در هفته دریافت کند. با حداکثر ۱۶۰۰ تست در هفته از هر ۲۰ باشگاه، اگر نتایج مثبتی حاصل نشود جای تعجب خواهد داشت. قرار شده اگر بازیکن یا کارمندی علائم و آزمایشات مثبت در مورد کروناویروس را نشان بدهد پیش از انجام هر آزمایش دیگری باید حداقل ۷ روز در قرنطینه باشد. همینطور اگر بازیکنی با داشتن علائم ابتلا اما جواب آزمایش منفی باشد، باید طی ۷ روز در قرنطینه و بدون تماس با دیگران بماند. در تمام این مدت به غیر از آن بازیکن، سایر اعضای تیم نیز حق شرکت در تمرینات را ندارند. این آزمایشات با هزینه لیگ برتر انگلیس و بدون کوچکترین پرداختی از سوی سازمان Prenetics انجام می‌شود. همچنین هر باشگاه باید یک افسر معرفی کند که مسئول تست‌های کرونا باشد و این افسر نمی‌تواند از قبل عضو این باشگاه بوده باشد.
 مشکل بزرگ چیست؟
تماس بازیکنان با یکدیگر مهمترین مسئله است. لیگ برتر گفته از همه سوالات، نگرانی‌ها و بازخوردها استقبال می‌‎کند. اما چه کسی چراغ سبز را نسبت به تماس جسمی و نگرانی‌های بازیکنان حساس می‌کند؟ چگونه این برقراری ارتباط یک ریسک تلقی می‌شود؟ طبق اطلاعات ارائه‌شده توسط دانشکده پزشکی دانشگاه جان‌هاپکینز هیچ چیز کاملا بدون ریسک نیست اما نگرانی‌های قابل درک درباره کرونا ویروس وجود دارد که باعث کشته شدن هزاران نفر در سراسر جهان شده است. دولت اعلام کرده که با بازگشایی مسابقات در ماه ژوئن هیچ مشکلی ندارد اما هنوز متخصصان پزشکی محتاط هستند.
 آیا فشاری برای بازگشت وجود دارد؟
همه افراد حاضر در این بازی تاکید می‌کنند که ایمنی همه شرکت‌کنندگان همچنان اولویت شماره یک است. بدیهی است لیگ برتر تحولات مربوط به بوندس‌لیگا در آلمان را تحت نظر دارد. منابع مالی فوتبال در بعضی از باشگاه‌ها در وضعیت نامناسبی است و دولت به خوبی می‌داند که فوتبال نقش بسزایی در اقتصاد انگلیس دارد. HMRC بیش از ۳میلیارد پوند در هر فصل از باشگاه‌های لیگ برتر مالیات دریافت می‌کند، از جمله بیش از یک میلیارد پوند از حقوق بازیکنان. ریچارد مسترس به نمایندگان مجلس گفت که باشگاه‌های لیگ برتر در سطح بی‌سابقه‌ای درآمد خود را از دست می‌دهند و گفت که اگر مسابقات لغو شود با حداقل یک میلیارد پوند ضرر روبه‌رو می‌شوند. او همچنین هشدار داد که باید با ضررهای سنگین برخورد شود یا باشگاه‌ها و مشاغل دیگری که برای درآمد به فوتبال وابسته هستند، از کار خارج می‌شوند. ریک پری، رئیس  EFLبه نمایندگان مجلس گفته که تا ماه سپتامبر با ۲۰۰ میلیون پوند چاله مالی مواجه هستند. در حال حاضر سوالات فراوانی پیرامون آینده لیگ برتر انگلیس وجود دارد اما به صورت مشخص پروژه ری‌استارت ناقص است.

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «پت و پهن»

سایت بدون – از این اصطلاح برای توصیف چیزهای عریض، دارای پهنای زیاد و آدم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *