کلاهبرداری با ترفند خوش حسابی از داخل زندان

سایت بدون – اعضای یک باند که از داخل زندان با مردم تماس گرفته و به بهانه برنده شدن در قرعه کشی حساب‌هایشان را خالی می‌کردند از سوی پلیس فتای استان البرز دستگیر شدند.
از مدتی قبل با مراجعه تعداد زیادی از شهروندان به پلیس فتا مبنی بر اینکه افراد ناشناس با دسترسی مجازی به حساب‌هایشان موجودی آنها را خالی کرده‌اند رسیدگی به موضوع در دستور کار قرار گرفت. شاکی‌ها مدعی شدند فرد ناشناسی از طریق واتس اپ و با استفاده از لوگوی سازمان صدا و سیما با آنها تماس گرفته و با این عنوان که به‌خاطر پرداخت بموقع و اینترنتی قبض تلفن همراه برنده ۷۵ میلیون ریال هدیه شرکت همراه اول شده اید پس از جلب اطمینان آنها، اطلاعات بانکی و رمز ورود به اینترنت بانکی آنها را دریافت کرده و اقدام به خالی کردن حساب کرده‌اند.
رسول جلیلیان، رئیس پلیس فتای استان البرز، در تشریح این خبر گفت: با بررسی‌های تخصصی و اطلاعاتی صورت گرفته توسط کارشناسان پلیس فتا مشخص شد متهمان این پرونده‌ها به‌صورت یک باند سازماندهی شده، از داخل زندان و از طریق اپلیکیشن واتساپ با شاکی‌ها تماس می‌گرفتند و برای شانس بیشتر در عملی شدن نقشه خود، آرم واتساپ خود را به آرم صدا و سیما تغییر می‌دادند تا اشخاص هنگام دیدن این لوگو یا آرم از درست بودن تماس از سوی صدا و سیما یا نهاد مربوطه اطمینان داشته باشند.
این مقام انتظامی ادامه داد: کلاهبرداران پس از فریب مالباختگان و گرفتن اطلاعات بانکی و همچنین دریافت رمز ورود به اینترنت بانک اشخاص اقدام به خالی کردن حساب شهروندان کرده و سپس پول‌ها را به حساب همدستانشان منتقل می‌کردند. در نهایت دو نفر از متهمان که بیرون از زندان بودند مبالغ سرقتی را به کارت‌های بانکی که از افراد بی‌خانمان و معتاد اجاره می‌کردند انتقال می‌دادند و با پول‌ها طلا و سکه از فروشگاه‌های مختلف می‌خریدند.
این مقام مسئول تصریح کرد: کارآگاهان این پلیس پس ازاشراف کامل اطلاعاتی بر باند فوق بلافاصله مخفیگاه آنها را در غرب شهرستان ملارد مورد شناسایی قرار دادند و تمامی اعضا با دستور مقام قضایی دستگیر شدند ؛میزان پول‌های کلاهبرداری شده ۵میلیارد ریال بوده است.
جلیلیان بیان کرد: متهمان در این نوع کلاهبرداری اینترنتی با ایجاد فضایی شبیه استودیوی برنامه‌های زنده صدا و در حال پخش رادیویی، با ترفند‌های مختلف و به بهانه پرداخت مبلغ جایزه، به اطلاعات کارت بانکی و رمز دوم قربانیان دسترسی پیدا کرده و اقدام به سرقت وجوه کارت بانکی افراد می کردند

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «غلط انداز»

سایت بدون – غلط انداز یک اصطلاح میان شکار چیان است غلط انداز کسی است …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *