آب سرد سانتاکلارا روی سر مدیران استقلال/محبی بازیکن ما است و باید بازگردد!


سایت بدون -«بزرگ‌ترین دغدغه من پرداخت بدهی محمد محبی است!» این جمله‌ای بود که علی فتح‌الله‌زاده، مدیرعامل باشگاه استقلال دو هفته پیش در مصاحبه با ایران ورزشی به زبان آورد و از نگرانی‌هایش برای انتقال پول به باشگاه پرتغالی پرده برداشت. آن روزها علی فتح‌الله‌زاده امیدوار بود که از کانال‌های مرتبط بتواند بدهی به باشگاه سانتاکلارا را پرداخت کند. حتی در روزهای اخیر گفته شد که مبلغ مورد درخواست باشگاه سانتاکلارا به حساب این باشگاه رفته است اما نامه‌ای که باشگاه پرتغالی به باشگاه استقلال ارسال کرده، نشان از پرداخت نشدن پول دارد. درباره این ماجرا روایت‌های مختلفی نقل می‌شود. برخی از بی‌اطلاعی باشگاه استقلال درباره ایمیل ارسالی می‌گویند و برخی هم از بی‌توجهی مدیران این باشگاه نسبت به برخی قوانین بین‌المللی در انتقال پول.
در ایمیل ارسالی از سوی باشگاه سانتاکلارا بدون هیچ ملاحظه‌کاری اعلام شده که محمد محبی بازیکن این باشگاه پرتغالی است و باید طبق قوانین به تمرینات بازگردد. در نامه‌ای که ارسال شده به باشگاه استقلال صراحتاً گفته شده به‌دلیل اینکه تا زمان مقرر مبلغ بدهی پرداخت نشده، باشگاه استقلال باید بسرعت این بازیکن را به پرتغال اعزام کند تا محبی در تمرینات این تیم شرکت کند. باشگاه پرتغالی در نامه ارسالی خود هیچ صحبتی از تعامل یا احتمالاً دادن تخفیف به باشگاه استقلال نکرده است و پیدا است که برای بازگرداندن محبی به تیم خود بسیار مشتاق است.
درخشش محبی در یازده هفته‌ای که با استقلال در لیگ برتر حضور داشت و نگاه ویژه کی‌روش به این بازیکن با وجود حذف از لیست نهایی سبب شده باشگاه سانتاکلارا خواهان بازگشت محبی به تیم خود باشد. درعین حال باشگاه استقلال قصد دارد برای جلوگیری از رفتن محبی به پرتغال به رایزنی‌های خود با این باشگاه ادامه دهد. حتی گفته شده از طریق ساپینتو اقداماتی انجام شود اما هیچ یک از این تحرکات جواب نخواهد داد و اگر باشگاه سانتاکلارا مصر به بازگرداندن محبی باشد که در نامه ارسالی خود اینگونه بوده، این بازیکن هرگز قادر نیست به تمرین با استقلال ادامه دهد و باید به باشگاه سابق خود بازگردد.
شرط حضور محبی در باشگاه استقلال از زمانی که میان آجورلو و سران این باشگاه توافق شده، این بود که مبالغ توافق شده میان دو طرف طبق زمان‌بندی پرداخت شود اما تا به امروز مدیران باشگاه استقلال توفیقی در راه پرداخت این پول نداشته‌اند و مشخص هم نیست که چرا در زمان مدیریت آجورلو این مبالغ به حساب باشگاه پرتغالی واریز نشده است.
به این ترتیب محبی باید هرچه زودتر ساکش را به سمت سانتاکلارا ببندد و از استقلال به تیم سابق خود کوچ کند. باشگاه استقلال در عین حال باید مبلغ ۶۰۰ هزار دلار نیز جریمه به این باشگاه بپردازد چون در توافق‌هایی که میان دو طرف انجام شده، رسماً به این موضوع تأکید شده که اگر باشگاه استقلال در زمان اعلام شده

اقدامی در این راستا انجام ندهد باید جرایم مربوط به این دیرکرد را نیز پرداخت کند.

هیچ عذری پذیرفته نیست
تردیدی نیست اگر محبی به سانتاکلارا برگردد و نتواند برای استقلال بازی کند، یک شکست بسیار بزرگ در کارنامه مدیران باشگاه استقلال به ثبت خواهد رسید. گرچه برخی اطرافیان مدیرعامل استقلال در تلاشند پرداخت نشدن حق انتقال محبی به استقلال را گردن آجورلو و تیم مدیریتی او بیندازند اما پرواضح است که اگر محبی درنهایت از استقلال جدا شود و به تیم سابق خود بازگردد، هیچ کس جز مدیران کنونی که تازه بر مسند کار قرار گرفته‌اند مقصر این ماجرا نخواهند بود و هیچ عذر و بهانه‌ای از سوی هواداران این باشگاه پذیرفتنی نیست. به هر حال فتح‌الله‌زاده و تیم مدیریتی استقلال باید در قبال این ماجرا به هواداران باشگاه خود پاسخگو باشند و اگر محبی رفتنی شد دلایل را عنوان کنند. شاید مسائل مربوط به انتقال پول دلیلی باشد برای مدیران استقلال تا احتمالاً خود را از این مهلکه نجات دهند اما بی‌تعارف این دلایل نیز پذیرفتنی نخواهد بود و مدیران استقلال باید هر طور شده محبی را حفظ کنند.


واکنش باشگاه استقلال به ماجرای محبی
فقط ۹۰هزار یورو به حساب سانتاکلارا نشست

یکی از مسئولان باشگاه استقلال درباره انتقال پول محبی به باشگاه سانتاکلارا این صحبت‌ها را به زبان آورده است: «قرارداد محبی با استقلال یکساله و به‌صورت قرضی است و این بازیکن در آخر فصل باید به باشگاه پرتغالی برگردد اما در مورد مطالبات باشگاه پرتغالی ما تمام اقدامات قانونی را انجام دادیم. حتی از روزی که مدیریت باشگاه تغییر کرد فقط ۴ روز فرصت داشتیم که رقم قسط دوم را پرداخت کنیم که این اقدام را هم انجام دادیم. باشگاه مبلغ مورد نظر را تأمین و حتی برای واریز آن اقدام کرد اما تنها ۹۰ هزار یورو به حساب آنها رسیده و بقیه در چند نوبت برگشت خورده است. در این راستا حاضر شدیم پول نقد بدهیم یا حتی از طریق سفارت مبلغ را پرداخت کنیم اما چون این موارد در قرارداد گنجانده نشده آنها درخواست ما را قبول نکردند. با وجود این فیفا در جریان تمامی اقدامات ما هست و اسناد را هم داریم که پول را در موعد مقرر واریز کردیم. بنابراین نگرانی نداریم و مطمئناً با یک پیگیری مشکل محبی حل خواهد شد و او در آینده در جمع بازیکنان استقلال می‌ماند.» باید دید که امیدواری این مسئول باشگاه استقلال که نمی‌خواست نامی از او در رسانه‌ها باشد، به نتیجه خواهد رسید یا خیر

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «گاف دادن»

سایت بدون – اصل کلمه گاف از زبان فرانسه است و به معنای حرف ناپسند …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *