آخرین ماه‌های پوگبا در منچستر؛ بازیکنی که به درد یونایتد نخورد

سایت بدون – اینکه خبر مصدومیت پل پوگبا از ناحیه عضله ران در اردوی تیم ملی فرانسه، بازتاب چندانی در رسانه‌ها نداشت، خودش گویاست.
او تا دو ماه پس از دیدارهای ملی نمی‌تواند بازی کند و این تأثیری روی فرم منچستر یونایتد نخواهد گذاشت. در واقع، شاید حتی یونایتد بدون او بهتر هم شود.
پوگبا از آگوست ۲۰۱۶ که به یونایتد برگشت، بارها تأثیر منفی روی تیم گذاشته است. سران یونایتد منتظر پایان فصل هستند که قرارداد او منقضی شود و او دوباره باشگاه را به صورت آزاد ترک کند. به این ترتیب، سیرک به شهر دیگری منتقل خواهد شد.
آن‌ها دیگر از پوگبا خسته شده‌اند و فقط می‌خواهند که او برود.
نمایش فاجعه‌بار ۱۵دقیقه‌ای او در شکست پنج بر صفر مقابل لیورپول آخرین میخ در تابوت او بود. او نیمکت‌نشین بود و در نیمه دوم، زمانی که نتیجه چهار بر صفر شده بود، به زمین رفت. تنها پنج دقیقه بعد بود که او توپ را از دست داد و همان تبدیل به گل پنجم لیورپول شد.
خطای خشن او روی نبی کیتا در دقیقه ۶۰ نه‌تنها باعث شد خودش کارت قرمز دریافت کند، که منجر به این شد که هافبک لیورپول هم زمین را روی برانکارد ترک کند.
گفته می‌شد پوگبا حرف‌های اوله گونار سولشر را نادیده می‌گرفته اما خود پوگبا این را تکذیب کرده است. اگر می‌دیدیم که آنها هم را در آغوش می‌گیرند و به هم می‌گویند: «بابت تلاش‌های امروزت ممنون»، این خبر را باور می‌کردیم اما اطلاعات ما چیز دیگری را نشان می‌دهد.
اگر از یک طرفدار یونایتد بپرسید که پوگبا در کدام بازی خوش درخشیده، تنها یک دیدار را نام خواهد برد. تازه آن هم تنها در یک نیمه آن.
آن بازی مقابل منچستر سیتی در ۷ آوریل ۲۰۱۸ بود، زمانی که تیم رقیب آماده جشن قهرمانی می‌شد. یونایتد در نیمه اول دو بر صفر عقب افتاد اما پوگبا در نیمه دوم دو گل زد و کمک کرد تیمش سه بر دو پیروز شود.
بسیاری از خود می‌پرسند که چرا او در یونایتد نتوانسته مانند دوران یوونتوس باشد؛ او با یووه چهار بار فاتح سری آ شد.
باید گفت که او به تیمی پیوست که پیش از او هم قهرمان سری آ می‌شد، در آن چهار سال هم قهرمان شد و پس از آن هم به قهرمانی‌هایش ادامه داد اما او در یونایتد به تیمی پیوست که باید سطح آن را ارتقا می‌داد و این کار را نتوانست انجام دهد.
او با ژوزه مورینیو درافتاد، مربی‌ای که آنها را در اولین فصل حضورش قهرمان جام اتحادیه و لیگ اروپا کرد و در سال بعد هم با این تیم در لیگ برتر دوم شد.
یونایتد بر این باور است که اطرافیان پوگبا او را متقاعد می‌کنند که بهترین بازیکن دنیا است. آنها پوگبا را به عنوان قهرمان چهار اسکودتو و یک جام جهانی معرفی می‌کنند و تقصیر را گردن فرد دیگری می‌اندازند.
اما کریستیانو رونالدو را نگاه کنید. او در هر باشگاهی که کار کرده با تمام وجود تلاش کرده است.اینکه یونایتد پوگبا را با قیمت ۸۹ میلیون پوند خرید و حالا او به عنوان بازیکن آزاد می‌رود را تجارت بدی ندانید. تجارت بد یعنی اینکه به او قراردادی پیشنهاد شود که باشگاه‌های دیگر حاضر نیستند برایش ارائه کنند. پس ممنون و خداحافظ.

نیل کاستیس
منبع: سان

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «بی دست و پا»

سایت بدون – دست و پا ابزار انسان برای انجام کار هستند بعضی از انسان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *