آرسنال؛ باروت توپچی ها نم برداشته است/وقت اخراج امری رسیده؟

سایت بدون -پنجمین بازی بدون برد توپچی‌ها در لیگ برتر، سرمربی این تیم را در وضعیتی بسیار بحرانی قرار داده و شاید به‌زودی شاهد دومین تغییر در تیم‌های لندنی باشیم. آرسنالی‌ها شنبه شب در زمین خود برابر ساوتهمپتون به زحمت به تساوی رسیدند و اگر گل ثانیه‌های پایانی الکساندر لاکازت نبود آنها با شکست ۲بر یک مشکلات‌شان بیشتر می‌شد. تنها نکته مثبت این دیدار برای اونای امری، سرمربی اسپانیایی این تیم گلزنی مهاجم فرانسوی تیمش بود که پس از نزدیک به سه ماه توانست دروازه حریفان را باز کند و هر دو گل تیمش در این دیدار را به ثمر رساند. نتایج اخیر تیمش اصلا برای هواداران قابل قبول نیست و باشگاه با وجود هزینه‌هایی که تابستان برای خرید بازیکنان جدید انجام داد از ۱۱ بازی قبلی خود تنها دو برد کسب کرده‌ و حالا با ۱۸ امتیاز، هشت امتیاز با تیم چهارم جدول فاصله دارد و کار دشواری برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان خواهد داشت.

بدترین روند در ۲۰ سال اخیر

آنها در ۶ مسابقه اخیر خود در جام‌های مختلف بدون برد مانده‌اند و این اتفاق در ۲۰ سال اخیر بی‌سابقه بوده است. حالا اونای امری بیش از قبل خطر اخراج را حس می‌کند و با ادامه این شرایط شاید حتی پیش از نیم‌فصل از سمتش برکنار شود. چهار بازی بعدی آنها می‌تواند تا حد زیادی تکلیف او در این باشگاه لندنی را مشخص کند. به جز دیدار پنجشنبه شب این هفته آرسنال در لیگ اروپا برابر آینتراخت فرانکفورت آنها در سه بازی بعدی خود در لیگ برتر رقبای چندان دشواری را پیش رو ندارند و می‌توانند امیدوار باشند تا دوباره به روند خوب خود برگردند. شاگردان امری یکشنبه آینده به مصاف نوریچ خواهند رفت و سپس با برایتون و وستهام دیدار می‌کنند.همین دو هفته پیش بود که باشگاه رسما از کادر فنی تیمش حمایت کرد و در بیانیه‌ای پشتیبانی خود از امری را نشان داد اما امری نتوانسته از این فرصت استفاده کند و به نظر می‌رسد که دوران حضورش در این تیم به روزهای پایانی نزدیک می‌شود مگر اینکه بتواند در این چند مسابقه اوضاع را به نفع خودش عوض کند. روزنامه میرر پیش از دیدار قبلی توپچی‌ها برابر لسترسیتی که با شکست این تیم همراه بود از اولتیماتوم باشگاه به امری خبر داده بود. به عقیده این روزنامه مدیران باشگاه تنها تا پایان ماه جاری میلادی به سرمربی تیم‌شان فرصت داده‌اند تا تیم را به کورس رقابت برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان برساند، در غیر این‌صورت اخراج می‌شود. آنها در تابستان بودجه خوبی در اختیار امری قرار دادند تا خریدهایش را انجام دهد و به همین دلیل انتظار داشتند حداقل در کسب سهمیه موفق باشد اما در برهه کنونی این هدف دور از دسترس به نظر می‌رسد.در این شرایط خبر استعفای احتمالی «سر چیپس کسویک» رئیس ۷۹ ساله باشگاه آرسنال نیز در رسانه‌های انگلیسی منتشر شده و گفته می‌شود او که از سال ۲۰۱۳ در این سمت حضور داشته به دلیل انتقادهای شدید هواداران و همچنین تصمیماتی که بدون رضایت او در باشگاه گرفته می‌شود، قصد کناره‌گیری از سمت خود را دارد.
آلگری یا آرتتا؟

فشارهای اخیر هواداران و نارضایتی آنها از نتایج اخیر باعث شده تا باشگاه روند انتخاب سرمربی بعدی را هم آغاز کند و رسانه‌ها گمانه‌زنی‌های خود را در مورد گزینه‌ها شروع کرده‌اند. رائول سانلهی، مدیر فوتبال باشگاه و ادو، مدیر فنی این تیم از اونای امری خواسته‌اند تا هر چه زودتر فکری به حال نتایج تیمش کند، در غیر این‌صورت باید منتظر اخراج شدن از این سمت باشد.مکس آلگری، سرمربی سابق یوونتوس یکی از نفراتی است که شانس زیادی را برای حضور در آرسنال دارد. او البته این هفته به‌عنوان یکی از جانشینان احتمالی کارلو آنچلوتی در ناپولی نیز معرفی شد اما شاید لندن گزینه جذاب‌تری برایش باشد. میکل آرتتا، دستیار پپ گواردیولا در سیتی هم که سابقه بازی برای آرسنال را دارد نیز دیگر گزینه مدنظر باشگاه است. او پس از جدایی آرسن ونگر هم جزء گزینه‌ها بود اما درنهایت امری برای این سمت برگزیده شد.  نام مائوریتسیو پوچتینو نیز که هفته گذشته از تاتنهام اخراج شد برای حضور در این تیم مطرح شده اما رقابت دیرینه دو باشگاه لندنی باعث شده تا این مربی آرژانتینی شانس زیادی برای این پست نداشته باشد. در این برهه از فصل برکناری سرمربی و انتخاب نفر جدید می‌تواند ریسک زیادی داشته باشد، در این شرایط شاید موقتا فردی لیونبرگ و استیو بولد که هر دو از بازیکنان قدیمی آرسنال هستند و در رده‌های مختلف باشگاه به مربیگری مشغولند، هدایت تیم را پس از امری برعهده بگیرند. البته آرسنالی‌ها نشان داده‌اند که در زمینه تغییر سرمربی بسیار صبور هستند و به همین دلیل شاید امری بتواند حتی تا پایان فصل هم روی نیمکت این تیم دوام بیاورد اما با ادامه این روند بعید است در پایان رتبه مناسبی در جدول نصیب‌شان شود.

مطلب پیشنهادی

دردسر تازه برای شرکت تسلا/خودرو سایبرتراک یک «تله مرگ» است!

 مالک سایبرتراک یک خطای بالقوه کشنده در مورد این خودرو را فاش کرده که باعث …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *