آرنولد شوارتزنگر و سیلوستر استالونه می‌خواهند نقش‌های متفاوتی را در سینما تجربه کنند /سر پیری و معرکه‌گیری

سایت بدون – آرنولد شوارتزنگر و سیلوستر استالونه دوباره برمی‌گردند و این بار با ماجراجویی‌های تازه. این بار قرار است نوع ماجراجویی‌های اکشن این دو قهرمان موفق اکشن دهه ۸۰ میلادی، متفاوت و غیرمتعارف‌تر باشد. فیلم‌های جدید دو بازیگر عضلانی ژانر اشکن، شباهتی به کارهای گذشته‌شان نخواهد داشت. این نکته‌ای است که هر دوی آنها بر آن تاکید دارند. اما باید منتظر ماند و دید که فیلم‌های جدید آرنولد و استالونه چقدر متفاوت از کارهای گذشته‌شان است و آیا اصلا می‌توان تفاوتی بین آنها و کارهای گذشته قائل شد یا نه. منتقدانی که کارهای این دو بازیگر را دنبال می‌کنند، نسبت به میزان توجه و استقبال تماشاگران از فیلم‌های تازه آنها پرسش‌هایی را مطرح می‌کنند. آیا آنها از این فیلم‌ها استقبالی خواهند کرد؟ آیا تماشاگران با نوع برخورد و واکنش‌شان به فیلم‌های جدید آرنولد و استالونه، انتظار این دو را برآورده خواهند کرد؟ کسی نمی‌داند و تحلیلگران سینمایی هم در این رابطه، از قبل چیزی را تضمین نمی‌کنند. اما حاصل کار هر چه که باشد، رسانه‌های گروهی بسیار زیاد از پروژه‌های جدید دو قهرمان اکشن سابق سینما حرف می‌زنند. به نوشته نشریه هالیوود ریپورتر، ۳۰ سال بعد از همراهی با کودکان در «پلیس مهدکودک»، حالا آرنولد می‌خواهد دوباره با قشر کودک و نوجوان همراه شده و فیلمی برای آنها کار کند. اما این بار او در یک مدرسه کودکانه جدید، به ماجراجویی و اکشن کاری می‌پردازد. این فیلم که با نام «ابرقهرمان مهدکودک» وارد مرحله تولید می‌شود، برعکس پلیس مهدکودک در ژانر انیمیشن ساخته خواهد شد. استن لی خالق بسیاری از داستان‌های مصور موفق که مدتی قبل از دنیا رفت، خالق داستان فیلم جدید آرنولد است. فیلمنامه ابرقهرمان مهدکودک را فابیان نیسیزا نوشته، که خودش از جمله خالقان داستان مصور «ددپول» است. آرنولد در این انیمیشن، صدایش را به شخصیت اصلی داستان قرض می‌دهد.
آرنولد در رابطه با فیلم تازه‌اش چنین می‌گوید: «من و استن بارها و بارها درباره طرح‌های مختلف و متفاوت حرف زدیم. به دنبال آن بودیم که یک کار مشترک را برای شروع همکاری پیدا کنیم. طرح‌های زیادی را اتود زدیم و درباره چیزهای مختلفی بحث کردیم. به دنبال چیزی بودیم که متفاوت از داستان‌های ابرقهرمانانه معمول باشد. بسیار خوشحالم که بالاخره این داستان را پیدا کردیم و راهی برای زنده کردنش یافتیم. از دیدن روحیه خلاق استن شگفت‌زده شده بودم. خیلی حیف است که ابرقهرمان مهدکودک زمانی وارد مرحله تولید می‌شود، که خود او در میان ما نیست.»
آرنولد در قالب آرنولد
همکاری آرنولد با یک پروژه پویانمایی، همان چیزی است که توجهات را به خود جلب کرده و باعث پرسش‌های زیادی می‌شود. اما قرار نیست داستان فیلم از دید کسی پنهان بماند. آرنولد در این داستان، صدایش را به شخصیتی قرض خواهد داد که اتفاقا هم نام خودش است: آرنولد! اما نام فامیل او آرمسترانگ است. آرنولد آرمسترانگ قبل از این یک ابرقهرمان با نام مستعار کاپیتان کارج بوده است. او حالا بازنشسته شده و یک باشگاه بدنسازی را اداره می‌کند. با گذشت زمان، او قدرت ابرقهرمانانه‌اش را هم تا حد زیادی از دست داده است.
 اما زمانی که یک انفجار مشکوک باعث تبدیل شدن گروهی از بچه‌های پنج، شش ساله به موجوداتی شبیه مردان ایکس می‌شود، وقت آن می‌رسد که آرنولد آرمسترانگ هویت قبلی‌اش را اختیار کرده و به تعلیم این ابرقهرمانان کوچک بپردازد. برای گرم‌تر کردن داستان فیلم، سر و کله دکتر سوپریر، دشمن قدیمی و دیرینه آرمسترانگ هم پیدا می‌شود. به گفته آرنولد: «وظیفه کاپیتان کارج این است که همه چیز را به بچه‌ها آموزش بدهد که بتوانند با شخصیت شرور ماجرا مبارزه کرده و بر او پیروز شوند. این بچه‌ها باید یاد بگیرند با وجود توانایی‌هایی که دارند، مثل مردم عادی به زندگی‌شان در جامعه ادامه دهند.»
حالا نوبت «کبرا» است
اما وضعیت سیلوستر استالونه کمی متفاوت از آرنولد است. او نه در دنیای فانتزی و تخیلی ابرقهرمانان که در آمریکای تحت نظارت ترامپ، باید داستان فیلمش را جلو ببرد. او که ظاهرا نمی‌خواهد از راکی، رامبو و کبرا دست بردارد، این بار شخصیت کبرای فیلم موفق سال ۱۹۸۶ خود را وارد یک سری ماجراجویی تازه می‌کند. «کبرا»ی جدید به صورت یک مجموعه اینترنتی تولید می‌شود. استالونه فیلمنامه مجموعه را خودش براساس داستان رمان پائولا گاسلینگ نوشته است. در نسخه سینمایی، او در قالب شخصیت ماریون کوبرتی ظاهر شد. ماریون مامور پلیسی بود که برای مقابله با جرم و جنایت، از روش‌ها و شیوه‌های سخت استفاده می‌کرد. او باور داشت برای مبارزه با جنایتکاران، باید به شیوه خود آنها عمل کرد. در داستان نسخه تلویزیونی، ماریون تلاش می‌کند از جان تنها شاهد یک جنایت وحشتناک محافظت کند.
راکی علیه قوانین ضد مهاجرتی
در کنار این مجموعه، استالونه قسمت تازه‌ای از «راکی» را هم جلوی دوربین می‌برد. این بار شخصیت اصلی ماجرا جوانی مهاجر است که به دلیل سیاست‌های ضد مهاجرتی ترامپ، از آمریکا اخراج می‌شود! اما این بوکسور مهاجر دوباره به آمریکا برمی‌گردد و در نبردی سخت، موفق به شکست دادن حریف آمریکایی خود می‌شود و با این کار، دل تمام مهاجران را خنک می‌کند! مقابله سینمایی استالونه با ترامپ در حالی است که راکی‌های قبلی او در دهه ۸۰ میلادی بسیار مورد پسند اسلاف ترامپ بود و در دوران جنگ سرد، بیانیه‌هایی سیاسی علیه بلوک شرق و شوروی و اقمارش به حساب می‌آمدند.
البته استالونه آن قدر زرنگ است که از خودش رفع اتهام کند. او در گفت‌وگوی تازه‌ای چنین گفته است: «از شخصیت راکی و رامبو سوءاستفاده شد. قرار نبود این دو به نمادهای مبارزه با بلوک شرق و کمونیسم تبدیل شوند. قصد خود من اصلا چنین چیزی نبود. من هیچ وقت یک آدم سیاسی نبوده‌ام. فقط یک قصه‌گو هستم که تلاش دارم داستانم را قشنگ و سرراست تعریف کنم. زمانی که ریگان گفت رامبو را دیده و پسندیده، با خودم گفتم او یک جمهوریخواه است و این به نفع فیلم نیست.»

مطلب پیشنهادی

نقاشی گمشده بعد از ۴ سال پیدا شد

یک تابلو نقاشی ربوده‌شده از «سالواتور روزا» پس از ۴ سال به گالری «دانشگاه آکسفورد»‌ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *