آقای جیمز باند در صدر/گرانترین بازیگران سینما چند میلیون دلار می‌ارزند؟

سایت بدون – نشریه سینمایی ورایتی در مطلبی جذاب و خواندنی به گرانقیمت‌ترین بازیگران سال‌جاری سینمای جهان پرداخته است. بازیگرانی با دستمزدهای چند ۱۰میلیون دلاری- که البته به گفته نویسنده ورایتی «وارثان نسل محبوبی» هستند که از اواخر دهه ۹۰ میلادی رقم دستمزد خود را از مرز ۲۰میلیون دلار فراتر بردند و در تمام سال‌های اخیر نیز این روند را ادامه داده‌اند. اتفاقی که اخیرا در اثر استقبال مخاطبان از سرویس‌های انتشار آنلاین محصولات تصویری سرعت بیشتری نیز گرفته و می‌توان گفت که به چندین برابر آن ۲۰میلیون دلاری که نخستین‌بار «جیم کری» با دریافتش برای بازی در فیلم «پسر کابلی» هالیوود را شگفت‌زده کرد، بالغ شده است. این یعنی استاندارد نانوشته دستمزد ۲۰میلیون دلاری که برای نقش‌آفرینی ستاره‌های هالیوودی از سال ۱۹۹۶ به بعد تعیین شده بود، در جدیدترین فهرست بازیگران گرانقیمت سینما ارتقا یافته است. دستاوردی که نمی‌توان تأثیر موفقیت و محبوبیت سرویس‌های استریم را در آن نادیده گرفت- که تقریبا و عملا استانداردهای زیادی را ارتقا داده‌اند.

انقلاب دیجیتال

مطلب ورایتی با اشاره به تأثیرات مختلف جهانی انقلاب دیجیتالی و به‌خصوص تأثیر آن بر دستمزد و جایگاه ستارگان سینما آغاز می‌شود- که اگرچه شرایط را به طرز چشمگیری تغییر داده، اما بر دستمزد و حقوق ستارگان سینما تأثیر منفی چندانی نداشته و این گروه همچنان دستمزدهای بسیار زیادی می‌گیرند و البته اغلب‌شان می‌توانند با پشت‌سرگذاشتن سینما و همکاری با سامانه‌های نمایش آنلاین، پول بیشتری هم به جیب بزنند.

ستارگان ۲۰میلیون دلاری

ورایتی نوشته که دستمزد ۲۰میلیون دلاری برای نقش‌آفرینی ستاره‌های هالیوودی در یک فیلم از سال ۱۹۹۶ به این سو به نوعی استاندارد تبدیل شده- و نخستین‌بار نیز «جیم کری» بوده که برای بازی در فیلم «پسر کابلی» چنین رقمی به دست آورده و هالیوود را شگفت‌زده کرده است.

فهرست ۳۰میلیون دلاری‌های سینما در سال‌جاری با «مارک والبرگ» آغاز می‌شود که برای بازی در فیلم «اسپنسر محرمانه» ۳۰میلیون دلار گرفته است

در ادامه با اشاره به اینکه «استاندارد دستمزد ۲۰میلیون دلاری برای ستاره‌های طراز اول سینمای هالیوود همچنان برقرار است»؛ بازیگرانی مورد اشاره قرار گرفته‌اند که امسال نیز این مرز قیمتی را دریافت کرده‌اند- که از این میان می‌توان به دستمزد «برد پیت» در فیلم جدیدش «قطار سریع السیر»، دستمزد «ساندرا بولاک» در فیلم «شهر گمشده D» و البته دستمزد «کریس همسورث» در قسمت جدید فیلم «ثور» اشاره کرد.

ورایتی همچنین با ذکر دستمزدهای نامتعارفی چون دستمزد ۱۱.۵ میلیون دلاری «کریس پاین» برای نقش‌آفرینی در فیلم «سیاه‌چاله‌ها و اژدهایان» و البته دستمزد ۳میلیون دلاری «رابرت پتینسون» برای حضور در فیلم «بتمن» به گران‌ترین بازیگران دنیا در سال‌جاری پرداخته است.

گران‌ترین بازیگران دنیا

از نگاه ورایتی گران‌ترین بازیگر حال حاضر سینمای دنیا «دنیل کریگ» است. این بازیگر استرالیایی که بعد از ایفای نقش جاسوس افسانه‌ای، جیمز باند، تبدیل به یک ستاره درخشان در دنیای سینما شد، در چندسال اخیر در اثر سیاست‌های جدید کمپانی‌‌هایی چون نتفلیکس و آمازون- که دستمزد ستاره‌های فیلم‌های تولیدی خود را به طرز چشمگیری افزایش داده‌اند، شاهد ارتقای شگفت‌انگیزی در دستمزد خود بوده. چنانکه این بازیگر به عنوان مثال برای بازی در دو دنباله فیلم «چاقوکشی» یا همان «چاقوها بیرون» بیش از ۱۰۰میلیون دلار دستمزد گرفته و در صدر جدول گران‌ترین بازیگران سینمای دنیا تکیه زده است.

به گزارش ورایتی «دواین جانسون»، «لئوناردو دی کاپریو» و «جنیفر لاورنس» دیگر بازیگران گرانقیمت سال‌جاری بوده‌اند. «دواین جانسون» که چندسالی است به عنوان پردرآمدترین بازیگر هالیوود شناخته می‌شود، امسال برای بازی در فیلم «شماره یک قرمز» دستمزدی ۵۰ میلیون دلاری از آمازون گرفته، تا دومین بازیگر گران سینما در سال ۲۰۲۱ لقب گیرد. «ویل اسمیت» نیز برای بازی در فیلم «شاه ریچارد» ۴۰ میلیون دلار گرفته است. این درحالی است که دستمزد «دنزل واشنگتن» نیز برای حضور در فیلم «چیزهای کوچک» ۴۰ میلیون دلار عنوان شده است.

۳۰میلیون دلاری‌ها

اما فهرست ۳۰میلیون دلاری‌های سینما در سال‌جاری با «مارک والبرگ» آغاز می‌شود که برای بازی در فیلم «اسپنسر محرمانه» ۳۰میلیون دلار گرفته است.

«لئوناردو دی کاپریو» و «جنیفر لاورنس» هم برای بازی در فیلم «به بالا نگاه نکن» ساخته «آدام مک‌کی»- که محصول نتفلیکس است- به ترتیب ۳۰ و ۲۵ میلیون دلار دریافت کرده‌اند- تا زوج بازیگران این فیلم هر دو جزو گران‌ترین بازیگران دنیا در سال‌جاری قلمداد شوند.

در رده دهم فهرست بازیگران گرانقیمت سینمای جهان «تام کروز» ایستاده. یکی از ستاره‌هایی که سالیان سال است هم در سینما و هم در سامانه‌های نمایش آنلاین بالاترین دستمزدها را دریافت می‌کند

زنان گرانقیمت

در رتبه‌های بعدی جدول دو بازیگر زن قرار گرفته‌اند که درحال حاضر سال‌های سال از ورود و حضورشان در سطح اول سینمای جهان می‌گذرد: «جولیا رابرتز» و «ساندرا بولاک»!

«جولیا رابرتز» امسال برای بازی در فیلم «دنیا را پشت سر بگذار» ۲۵ میلیون دلار گرفته و دستمزد «ساندرا بولاک» برای حضور در فیلم «شهر گمشده» نیز ۲۰ میلیون دلار بوده است. یعنی همان خط استاندارد ستارگان- که «رایان گاسلینگ»، «کریس همسورث»، «براد پیت» و «مایکل بی جوردن» نیز این دستمزد را گرفته‌اند.
«رایان گاسلینگ» برای فیلم «مرد خاکستری»، «کریس همسورث» برای فیلم «ثور: عشق و توفان»، «برد پیت» برای فیلم «قطار سریع السیر» و «مایکل بی جوردن» نیز برای بازی در فیلم «بدون پشیمانی» هرکدام ۲۰میلیون دلار دریافت کرده‌اند.

در رتبه‌های بعدی جدول دو بازیگر زن قرار گرفته‌اند که درحال حاضر سال‌های سال از ورود و حضورشان در سطح اول سینمای جهان می‌گذرد: «جولیا رابرتز» و «ساندرا بولاک»!

همیشه محبوب

اما در رده دهم فهرست بازیگران گرانقیمت سینمای جهان «تام کروز» ایستاده. یکی از ستاره‌هایی که سالیان سال است هم در سینما و هم در سامانه‌های نمایش آنلاین بالاترین دستمزدها را دریافت می‌کند. یکی از معدود بازیگرانی که درصدی از فروش یک فیلم را نیز در روز نخست اکران یا عرضه دریافت می‌کند و همین هم موجب شده تاکنون ده‌ها میلیون دلار از محل فروش فیلم‌هایی که در آن بازی کرده، کسب کرده باشد.
این ستاره ۵۶ ساله هالیوود امسال برای بازی در فیلم «تاپ گان: ماوریک» و دستمزد ۱۳میلیون دلاری‌اش از این فیلم وارد جدول گران‌ترین بازیگران سینمای دنیا شده است. دستمردی که البته در صورت موفقیت فیلم در گیشه، بسیار بیشتر نیز خواهد شد- و بنابراین احتمالا در ماه‌های آینده این بازیگر را در رتبه‌های بالاتر جدول خواهیم دید!

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «غلط انداز»

سایت بدون – غلط انداز یک اصطلاح میان شکار چیان است غلط انداز کسی است …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *