آیامالکوم، سردارآزمون را آقای گل می‌کند؟



سایت بدون -فصل پیش چیزی نمانده بود که سردار آزمون نمایش‌های فوق‌العاده‌اش با پیراهن زنیت را با آقای گلی تکمیل کند اما در نهایت با اختلافی اندک این عنوان را به چالوف واگذار کرد. او این فصل گلزنی را خیلی زودتر آغاز کرد و شاید حضور مالکوم در زنیت به سردار کمک کند برای به پایان رساندن مأموریت نیمه‌تمام فصل گذشته‌اش.
مالکوم، وینگر ۲۲ ساله برزیلی بعد از تنها یک فصل بارسلونا را ترک کرد و با قراردادی ۴۱ میلیون پوندی به زنیت سن‌پترزبورگ پیوست تا از این به بعد کنار ستاره ایرانی لیگ روسیه یعنی سردار آزمون بازی کند اما آیا این بازیکن می‌تواند سردار را به آقای گلی در لیگ روسیه برساند؟
مالکوم در تنها فصل حضورش در بارسلونا در ۲۴ مسابقه برای این تیم به میدان رفت و ۴ گل و ۲ پاس گل را در کارنامه خود ثبت کرد. او که فرصت حضور در تیم‌ملی برزیل را هنوز به دست نیاورده، در جام جهانی زیر ۲۰ ساله‌های ۲۰۱۵ عضو سلسائو بود و با این تیم به فینال رقابت‌ها هم رسید.
سایت رسمی زنیت هم‌تیمی جدید سردار را وینگری معرفی کرده با توانایی‌های حمل توپ، دریبل‌زنی، ضدحملات و زدن ضربات آخر که قرار است در این تیم وظیفه گل‌سازی برای سردار آزمون و آرتم ژوبا را به عهده داشته باشد.
سردار فصل پیش با پیراهن زنیت ۹ گل زد که فقط یکی از آنها با پاس‌ وینگرهای تیم بود و جالب اینکه بیشترین پاس گل به سردار آزمون را دزوبا کاپیتان آماده تیم‌ملی روسیه و زوج او در خط حمله داده است. دزوبا در لیگ روسیه ۳ گل و در لیگ اروپا یک گل برای آزمون ساخت. پاسور دوم هم یوری ژیرکوف مدافع چپ زنیت بود که دو پاس گل به آزمون داد. یک پاس گل از روبرت مارک، تنها سهم وینگرهای زنیت در گل‌های آزمون در لیگ روسیه بود. مارک و دریوسی وینگرهای زنیت هر کدام یک پاس گل هم در لیگ اروپا به آزمون دادند.
مهاجم ایرانی زنیت در شروع این فصل ۴ گل زده؛ دو گل در سوپرکاپ و دو گل در لیگ. پاس دو گل از این چهار گل هم سهم دزوبا بوده، یک گل را اسمولینکوف از سمت راست دفاع ساخت و یک گل هم از روی نقطه پنالتی زده شد که آن پنالتی را خود آزمون گرفته بود.
سهم بسیار کم وینگرهای زنیت روی گل‌های آزمون، با ورود مالکوم می‌تواند تغییر کند. مالکوم در بارسلونا فرصت کمی برای بازی داشت و فقط دو گل در لالیگا برای مسی و کوتینیو ساخت. فصل پیش از آن در لیگ فرانسه اما حسابی آماده بود و علاوه بر ۱۲ گلی که زد، ۸ گل در جام‌های مختلف پایه‌گذاری کرد که همگی در زمان حضور او در پست وینگر راست بودند.
درخشش مالکوم و لوشامپیونا به قدری بود که یونس سانخاره، هافبک وسط بوردو هم به لطف پاس‌های او سه گل زد. آیا این وینگر برزیلی می‌تواند از سردار آزمون که به عقیده کارشناسان فوتبال روسیه شانس اول آقای گلی این فصل است، یک آقای گل بسازد؟ کاری که دیگر وینگرهای تیم زنیت از پس آن برنیامدند.

Image result for ‫سردارآزمون‬‎


مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «دلنگ دلنگ»

سایت بدون – صدای زنگ شتر و هر زنگوله ای که به گردن حیوانات وصل …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *