آیا استقلال به اولین سه امتیاز می رسد؟

سایت بدون – شکست استقلال در نبرد اول مقابل سپاهان تا حدی معادلات درباره تیم ساپینتو را بر هم زد. خیلی‌ها تصور می‌کردند مرد پرتغالی در اولین ایستگاه با استقلال نمایش اقتدارآمیزی را به پا خواهد کرد، اما هرگز چنین نشد و استقلال شکست تلخی را مقابل یکی از مدعیان این فصل تجربه کرد تا بعد از ماه‌ها نباختن در اولین بازی لیگ بیست و دوم طعم تلخ باخت را تجربه کند.
برای استقلال اما هرگز دنیا به آخر نرسیده و این طور نیست که تصور کنیم چون در بازی نخست باخته، از قافله عقب مانده است. استقلال بازی‌های متعددی را پیش رو دارد و به واسطه بازیکنان مطرحی که در اختیار سرمربی پرتغالی قرار گرفته این انتظار وجود دارد که در ادامه لیگ نتایج به گونه دیگری رقم بخورد.
حتی در همین بازی با ملوان که در ورزشگاه مرحوم سیروس قایقران شهرانزلی برگزار می‌شود نیز انتظار پیروزی از استقلال مقابل یکی از تیم‌های با ریشه فوتبال شمال می‌رود. ملوان تیمی است که خاطرات تلخ و شیرین بسیاری را مقابل استقلال تجربه کرده و بالقوه توانایی برتری مقابل استقلال را دارد اما شکست در بازی دوم مقابل ملوان بی‌شک ساپینتو و شاگردانش را وارد چالش بزرگی خواهد کرد و برای استقلال عاقلانه‌ترین راه این است که در بازی دوم پیروزی را به چنگ آورد تا شکست در بازی نخست از یادها خارج شود. استقلال ظرفیت تکرار قهرمانی در لیگ برتر را دارد و با این حجم از بازیکنان نامی حتی باید در انزلی نتیجه قاطعانه‌ای را به ثبت برساند و دومین شکست را به ملوان که در بازی با پیکان بازنده بود، تحمیل کند.
استقلال در بازی با سپاهان در فاز دفاعی بسیار پراشتباه بود و عارف غلامی و روزبه چشمی ضعیف‌ترین بازیکنان میدان لقب گرفتند. این دو بازیکن با اشتباهات مکرر در جایگیری زمینه‌ساز باخت تیم‌شان شدند و حالا پیش‌بینی می‌شود که ساپینتو در بازی مقابل ملوان از حربه دیگری در خط دفاع بهره بگیرد و تیمش را با سیمای دیگری راهی میدان کند.
حضور مرادمند و یزدانی می‌تواند نقطه اطمینان‌بخشی برای ساپینتو باشد که باید دید آیا این دو بازیکن آمادگی کافی برای حضور در ترکیب استقلال را دارند یا خیر؟! از طرفی حضور قایدی و محبی منجر به تقویت هرچه بیشتر خط آتش استقلال خواهد شد و اگر این دو بازیکن در فرم بدنی مطلوبی باشند، ساپینتو دغدغه‌ای بابت عبور از ملوان نخواهد داشت.

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «غلط انداز»

سایت بدون – غلط انداز یک اصطلاح میان شکار چیان است غلط انداز کسی است …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *