آیا خرید توییتر توسط ایلان ماسک، می‌تواند برای آینده دوج کوین مفید باشد؟/صعود بی‌وقفه

سایت بدون – حتما خبر خرید توییتر توسط ایلان ماسک را شنیده‌اید. چند روز پیش، هیات‌مدیره توییتر اعلام کرد با پیشنهاد ۴۴ میلیارد دلاری ایلان ماسک برای خرید شبکه اجتماعی توییتر موافقت کرده است. بلافاصله قیمت دوج کوین رشدی ۱۵درصدی را در اولین ساعت انتشار این خبر تجربه کرد. زمانی که این گزارش نوشته می‌شود، قیمت دوج کوین حدود ۳۰درصد رشد کرده است و انتظار می‌رود این افزایش قیمت ادامه‌دار باشد.در نگاه اول ممکن است قیمت دوج کوین ربطی به خرید توییتر نداشته باشد ولی از آنجا که طبق سخنان خود ایلان ماسک، امکان استفاده از این ارز دیجیتال در توییتر وجود دارد، خرید آن افزایش یافته است. جالب است بدانید اکنون خرید محصولات شرکت تسلا (شرکتی که مدیرعامل آن ایلان ماسک است) توسط دوج کوین امکان‌پذیر است و ایلان ماسک پیشتر گفته بود دوج کوین می‌تواند ارز اینترنت باشد. در ادامه، به پیامدهای احتمالی خرید توییتر مفصل‌تر خواهیم پرداخت.
 پیامدهای خرید توییتر توسط ایلان ماسک بر دوج کوین
پس از خبر خرید توییتر، ایلان ماسک به تغییرات احتمالی مانند حذف تبلیغات و منبع باز کردن الگوریتم‌های توییتر برای افزایش اعتماد کاربران اشاره کرد. تغییر احتمالی دیگر ممکن است پذیرش دوج کوین برای خرید اشتراک پریمیوم توییتر باشد. اشتراک پریمیوم پیشتر توسط ایلان ماسک پیشنهاد داده شده بود. اگر کاربری اشتراک پریمیوم را خریداری کند، علامت تایید هویتی به صفحه او اضافه خواهد شد. همچنین از ویژگی‌های جدیدی مانند حذف تبلیغات بهره‌مند خواهد شد. انتظار می‌رود این تغییر باعث شود حساب‌های کاربری تایید‌شده افزایش یابد و از افزایش حساب‌های کاربری اسپم جلوگیری شود.
طرفداران دوج کوین از این خبر بسیار خوشحال هستند و پیش‌بینی می‌کنند قیمت آن بیشتر افزایش یابد. پیشتر توییتر اعلام کرده بود به تولیدکنندگان محتوا، استیبل کوینی به نام USDC به‌صورت آزمایشی پرداخت خواهد کرد. طرفداران دوج کوین عقیده دارند این ارز نیز برای پرداخت‌ها استفاده خواهد شد. البته این تنها عقیده طرفداران است و امکان دارد هیچ‌وقت چنین اتفاقی به واقعیت نپیوندد. متأسفانه اکنون تعیین دقیق پیامدهای خرید توییتر بر دوج کوین امکان‌پذیر نیست و باید منتظر بمانیم تا زمان، تاثیرات این خرید را نشان دهد.
 تاثیرات مثبت خرید توییتر توسط ایلان ماسک بر دنیای ارزهای دیجیتال
طرفداران ارزهای دیجیتال عقیده دارند ایلان ماسک ارزهای دیجیتال را به توییتر خواهد آورد. به عقیده کارشناسان، ارزهای دیجیتال و توییتر از این تغییر سود خواهد برد. برای مثال، اگر توییتر بخواهد به کاربران با ارزهای دیجیتال پاداش دهد، حجم معاملات بازار ارزهای دیجیتال افزایش خواهد یافت.
برای درک این موضوع بهتر است به تعداد کاربران ارزهای دیجیتال و توییتر که به ترتیب ۲۹۵ و ۳۳۰میلیون نفر در ماه هستند توجه کنید. ممکن است درصد بالایی از این ۳۳۰میلیون تا به حال هیچ معامله‌ای در حوزه ارزهای دیجیتال انجام نداده باشد. اگر ارزهای دیجیتال به توییتر اضافه شود، این کاربران برای کسب پاداش به صنعت ارزهای دیجیتال ملحق خواهند شد.
 نظر منتقدان درباره خرید توییتر توسط ایلان ماسک
به نظر منتقدان، این خرید به دلایل مختلفی متمایز دیده می‌شود. شگفت‌انگیزترین دلیل می‌تواند ناگهانی بودن پیشنهاد خرید و پذیرش آن توسط هیات‌مدیره باشد. چند هفته پیش، ماسک به سهامداری ناخواسته تبدیل شده بود. جالب است بدانید اعضای هیات‌مدیره برای آن‌که مانع افزایش سهام ماسک به بیش از ۱۵درصد شوند، به سهامداران فعلی اجازه دادند سهام توییتر را با تخفیفی سنگین خریداری کنند. به نظر می‌رسید قرار است شاهد جنگی خونین برای تصاحب توییتر باشیم ولی هیات‌مدیره به‌صورت ناگهانی عقب‌نشینی کرد.
دلیل دیگر منتقدان این است که خرید ۲/۹درصد سهام توسط ایلان ماسک پس از چند هفته عمومی شد و این امری خلاف عرف است. آنها عقیده دارند این خرید باعث خواهد شد توییتر خصوصی شده و کمتر از گذشته بر آن نظارت شود. افرادی که نگران قدرت روزافزون شبکه‌های اجتماعی در شکل دادن افکار عمومی و غیرقابل کنترل بودن آن هستند، بیشتر از سایرین از پیامدهای احتمالی این خرید ابراز نارضایتی می‌کنند.
ماسک کلماتی مانند نگرانی درباره سانسور، مدیریت محتوا و سیاسی‌شدن پلتفرم را به زبان آورده است ولی به نظر منتقدان، این کلمات ممکن است به معنی آزادی از پاسخگویی باشد و توییتر بدون قوانین و نظارت سهامداران اداره شود. به‌عبارت دیگر، منتقدان بر این باورند او قوانین را به بهانه آزادی‌بیان کاهش خواهد داد. ماسک پیشتر گفته بود شبکه‌های اجتماعی نباید کامنت‌های توهین‌آمیز اما قانونی را حذف کنند.
توییتر اکنون محتواهای خشونت‌آمیزی را حذف می‌کند که خواهان وارد کردن آسیب‌های فیزیکی به افراد هستند. همچنین انتشار اطلاعات نادرست مربوط به کووید ــ ۱۹ نیز در این پلتفرم ممنوع است. منتقدانی که از سخنان مربوط به آزادی‌بیان ایلان ماسک ناراضی هستند، بر این باورند که چنین تغییری در توییتر به پست‌های آزاردهنده، توهین‌آمیز و افرادی که از پلتفرم برای هدف قرار دادن مردم سوءاستفاده می‌کنند مجوز خواهد داد. منتقدان همچنین نگران سوءاستفاده از این پلتفرم با انتشار اطلاعات نادرست درباره رویدادهای سیاسی، مقامات دولتی و موضوعات مربوط به سلامت و امنیت عمومی هستند.
 سخن آخر
از آنجا که ایلان ماسک به ارزهای دیجیتال علاقه دارد، منتقدان حدس می‌زنند او ممکن است برنامه ناتمام جک دورسی را برای ایجاد یک پروتکل غیرمتمرکز مبتنی بر بلاکچین برای شبکه‌های اجتماعی بازبینی کند. این موضوع ممکن است برای ماه‌ها تیتر رسانه‌ها باشد. صنعت ارزهای دیجیتال به اندازه‌ای بزرگ شده است که نمی‌توانیم بدون توجه به آن درباره پیامدهای خرید توییتر توسط ایلان ماسک صحبت کنیم. در حال حاضر، ما شاهد افزایش قیمت غیرقابل توقف ارزهای دیجیتال به‌ویژه دوج کوین هستیم.
منتقدان بر این باورند که باید مراقب آینده ارزهای دیجیتال باشیم. ادغام یکی از بزرگ‌ترین شبکه‌های اجتماعی و ارزهای دیجیتال می‌تواند پیامدهای قابل‌توجهی داشته باشد. اضافه کردن گزینه ویرایش توییت‌ها، نبرد با ربات‌ها و منبع باز کردن الگوریتم توییتر ممکن است باعث رونق توییتر شود. در کنار این ویژگی‌های مثبت، پیامدهای منفی آن ممکن است بسیاری را ناامید کند. خرید توییتر توسط ثروتمندترین فرد دنیا به این معناست که او قدرت تغییر بخش‌های مختلف این شبکه اجتماعی را خواهد داشت. بهتر است کمی صبر کنیم تا در آینده نزدیک، پیامدهای خرید توییتر توسط ایلان ماسک مشخص شود.

مطلب پیشنهادی

نقاشی گمشده بعد از ۴ سال پیدا شد

یک تابلو نقاشی ربوده‌شده از «سالواتور روزا» پس از ۴ سال به گالری «دانشگاه آکسفورد»‌ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *