آیا دربی تهران در یادگار امام تبریز برگزار می شود؟/تبعیدی های قرمز و آبی

رقابت‌‎های لیگ برتر انگلیس از این لحظه تا آخرین بازی فصل، برنامه‌ریزی شده و حتی باشگاه‌ها، هتل‌ها، پرواز و زمین تمرینی خود را رزرو کرده‌اند. در آلمان، اسپانیا و همه کشورهای اروپایی وضع همین است.

در قاره آسیا هم اکثر لیگ‌ها برنامه‌ریزی مشخصی دارند، مثل ازبکستان، امارات، عربستان، کویت، قطر، ژاپن، کره و حتی اندونزی و مالزی.اینجا، در ایران اما برخلاف اکثر کشورهای دنیا، فوتبال بدون هیچ برنامه مشخصی جلومی‌رود! اعلام زمان دقیق برگزاری بازی‌ها پیشکش،پایتخت کشور ازداشتن حتی یک ورزشگاه برای میزبانی مهم‌ترین بازی‌های فصل، محروم است!از لحظه‌ای که گفتند ورزشگاه فرسوده آزادی به مرمت اساسی نیاز دارد، استقلال، پرسپولیس و تیم‌ملی ماتم گرفتند که چه کنند. تیم ملی را به اصفهان و در آن زمین افتضاح فولادشهر بردند که باعث آبروریزی شد. استقلال و پرسپولیس را قصد داشتند به ورزشگاه تختی بفرستند ولی با آن چمن افتضاح و سکوهای ویران، بی‌خیال شدند. در شروع فصل؛ دو تیم راهی قزوین و اراک شدند، اما برای لیگ نخبگان ورزشگاه شهر قدس را انتخاب کردند. دیروز تصویری از زمین چمن این ورزشگاه منتشر شد که حالتان را بد می‌کند. چمن کهنه و طاس، با هزار ایراد که قرار است درست و حسابی آبروی فوتبال ایران را در سطح بین‌المللی ببرد. 
     
دربی در تبریز؟
استقلال و پرسپولیس آسیا را هم با این وضع بگذرانند، در چشم به‌هم زدنی باید آماده دربی بزرگ پایتخت شوند. این مسابقه قرار است روز چهارشنبه چهارم مهرماه از ساعت۱۹در ورزشگاهی نامعلوم برگزار شود. ورزشگاه قدس به دلیل مسائل امنیتی و تعداد سکوها، ظرفیت برگزاری این مسابقه را ندارد. در همان هفته، احتمال برگزاری این مسابقه در اراک و قزوین نیست، چون شمس آذر طبق برنامه در خانه میزبان نساجی است و آلومینیوم هم میزبان خیبر خرم‌آباد خواهد بود. سازمان لیگ امروز نامه‌ای به باشگاه استقلال ارسال و به آنها فرصت داد نهایتا تا روز شنبه ورزشگاه پیشنهادی خود را برای برگزاری دربی معرفی کند، چراکه آنها میزبان هستند. قرار شده مسئولان این سازمان به‌صورت مستقیم با جواد نکونام، سرمربی آبی‌ها صحبت کرده و نظرات او را در این باره جویا شود. روزنامه جام‌جم به اطلاعات تکمیلی و جدیدی درباره ورزشگاه میزبان دربی دست یافته که نشان می‌دهد احتمال برگزاری بازی در مشهد هم کم است. تهران هم قطعا میزبان این مسابقه نیست و بازی باید در خارج از پایتخت برگزار شود. در تاریخ دربی، دو بار مسابقه در خارج از تهران بوده؛ یک‌بار دربندرعباس ویک‌بار هم درتبریز که هر دو مسابقه نیز با نتیجه تساوی به پایان رسید. برای سومین بار قرار است دربی در شهری غیر ازتهران برگزارشود ولی احتمالاکدام ورزشگاه میزبان مسابقه خواهد بود؟ ورزشگاه یادگار امام تبریز؟! روز گذشته داوود رفعتی، رئیس کارگروه ستاد استانداردسازی ورزشگاه‌ها در مصاحبه‌ای تایید کرد تهران میزبان دربی نیست و در ادامه گفت مسابقه در شهر تبریز، مشهد یا اهواز برگزار می‌شود. او اما اطلاعات درستی ندارد، چراکه خبر نداشت سازمان لیگ به‌طور قطع برگزاری دربی در اهواز را منع کرده است. همچنین باخبر نبود که مشهدی‌ها حاضر نیستند ورزشگاه را به استقلال یا پرسپولیس بدهند. حالا به بررسی اجمالی وضعیت ورزشگاه‌هایی که شانس میزبانی دربی را دارند، می‌پردازیم. 

تختی تهران:
 این ورزشگاه قطعا تا پایان مهرماه هم آماده نمی‌شود چه رسد به این‌که اوایل همین ماه آماده شود. سازمان لیگ در بررسی نهایی متوجه این موضوع شد و کلا ورزشگاه تختی را از بین کاندیداها خارج کرد. 
 
امام رضا(ع) مشهد:
 باشگاه استقلال تمایل زیادی دارد بازی در این ورزشگاه برگزار شود، ولی تا این لحظه احتمالش کم است. مسئولان این باشگاه به سازمان لیگ گفته‌اند دوباره با مشهدی‌ها مذاکره می‌کنند و اگر موافقت شود، نظرشان برگزاری مسابقه در این ورزشگاه است، در غیر این‌صورت به گزینه‌های دیگری هم فکر می‌کنند. سازمان لیگ اما معتقد است مشهدی‌ها قطعا مخالفت می‌کنند و بازی در ورزشگاه امام رضا(ع) برگزار نخواهد شد.  

فولاد آره‌نا: 
به‌طور قطع این ورزشگاه درلیست کاندیداهای میزبانی دربی قرار ندارد. دلیل هم مشخص است. با اتفاقات عجیب‌و‌غریبی که در بازی استقلال خوزستان و استقلال تهران رخ داد،مشخص شد طرفداران فوتبال اهواز زیاد اعصاب ندارند. در طول این مسابقه بارها به زمین بطری پرت شد و بارها بازی به وقفه افتاد. سازمان لیگ به همین دلیل اعلام کرده هر ورزشگاهی می‌تواند میزبان مسابقه باشد الا فولاد آره‌نا.  

یادگار امام تبریز:
 نزدیک‌ترین ورزشگاه به میزبانی دربی. این ورزشگاه ظرفیت بالایی دارد و وضعیت چمن آن مناسب است. اتاق var هم در این ورزشگاه وجود دارد و همه چیز مهیاست. تراکتور در هفته ششم رقابت‌ها لیگ برتر در خارج از خانه با سپاهان در 
نقش جهان بازی دارد و به همین دلیل می‌تواند ورزشگاه را در اختیار تهرانی‌ها قرار دهد. تراکتور به‌عنوان گزینه‌ای جدی مطرح شده و باید دید آیا باشگاه استقلال به‌عنوان میزبان هم  نظر قطعی روی این ورزشگاه دارد یا نه؟ 

النصر و پرسپولیس در آزادی
اگر ورزشگاه آزادی آماده بود، قطعا این بحران‌ها به وجود نمی‌آمد، ولی این ورزشگاه چه زمانی آماده می‌شود؟ مهدی نصیبی، مدیر مجموعه آزادی با تایید این موضوع که تا زمان بازی پرسپولیس و النصر در تاریخ ۲۹ بهمن ماه دربی آماده خواهد شد، توضیح داد: «قطعا بحث آماده‌سازی ورزشگاه آزادی خیلی زودتر از تاریخ برگزاری دیدار پرسپولیس ــ النصر نهایی خواهد شد. همکاران ما شبانه‌روز در حال کار هستند تا هرچه زودتر ورزشگاه به بهره‌برداری برسد. مانمی‌توانیم تاریخ دقیقی اعلام کنیم، اما تمام تلاش و توان‌مان را به کار گرفتیم تا هرچه زودتر ورزشگاه آزادی آماده میزبانی از تیم ملی، پرسپولیس واستقلال شود.» او در پاسخ به این سوال که گویا باوجود بازسازی‌های صورت گرفته،ممکن است چمن ورزشگاه آسیب ببیند،اضافه کرد:«به هیچ عنوان این اتفاق نیفتاده است. ما به بهترین شکل از چمن ورزشگاه محافظت کردیم وهمین امروزاگر فعالیت بازسازی به اتمام برسد، آماده برگزاری مسابقات هستیم. مادرکنار کارهای عمرانی که درورزشگاه صورت گرفته است، با تمام جدیت برای حفظ و نگهداری از چمن هم کار کردیم.» 

مطلب پیشنهادی

جنایتکاران در چنگال AI گرفتار می شوند/ هوش مصنوعی علیه هوش سیاه

کره‌ای‌ها با یک هوش مصنوعی قدرتمند و با کمک ابرداده‌ها برنامه‌ای را برای کاهش جدی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *