آیا رئال مادرید را باید قهرمان این فصل لالیگا دانست؟

سایت بدون – پنالتی سرخیو راموس باعث شد رئال مادرید فاصله در صدر جدول لالیگا را به چهار امتیاز افزایش دهد. دیدار رئال و ختافه زیبا نبود اما زین‌الدین زیدان نگران اوضاع تیمش نیست. راموس در این بازی نشان داد که بازیکنی بسیار ارزشمند برای رئال است و بار تیم را به دوش می‌کشد. او در دقایق پایانی مسابقه، گلی سرنوشت‌ساز برای تیمش از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند.
تعجبی ندارد که زیدان می‌خواهد راموس قرارداد جدیدی امضا کند. این مدافع ۳۴ساله در آخرین سال قراردادش به سر می‌برد و هنوز رئال مادرید نشان نداده که می‌خواهد قرارداد جدیدی با او امضا کند اما او بار دیگر ثابت کرد که چه ارزشی برای تیمش دارد.
این ۲۱امین پنالتی پیاپی‌ای بود که او به گل تبدیل می‌کرد. او تلاش کرد داوید سوریا، دروازه‌بان ختافه را فریب دهد تا او زود شیرجه برود تا بتواند پنالتی‌اش را به سبک پاننکا بزند اما سوریا زود شیرجه نرفت و با این حال، راموس توپ را به گل تبدیل کرد. دنی کارواخال، دیگر بازیکن کهنه‌کار رئال مادرید این پنالتی را به دست آورده بود. این نهمین گل فصل راموس بود. زیدان از راموس بسیار ستایش کرد: «کاپیتان ما، کاپیتان ماست. او رهبر تیم ما در داخل و خارج میدان است. او بازیکنی بی‌نظیر است. او بی‌همتاست. ما می‌دانیم که او چه نیرویی به سایر بازیکنان می‌دهد. زمانی که می‌خواهد پنالتی بزند، اعتماد به نفس بالایی دارد.»
راموس پس از گل کردن این پنالتی، به سبک کریستیانو رونالدو خوشحالی کرد. رئال دو سال پیش رونالدو را فروخت و هنوز جانشینی برایش پیدا نکرده اما دست‌کم در دیدارهای اینچنینی، راموس می‌تواند به کمک رئال بیاید و آنها را نجات دهد. پیش از این بازی به نظر می‌رسید که سخت‌ترین دیدار رئال مادرید بعد از قرنطینه این مسابقه خواهد بود و همینطور هم شد. ختافه چند فرصت خوب داشت تا از رئال پیش بیفتد اما این رئال بود که از توقف بارسلونا مقابل اتلتیکو مادرید نهایت استفاده را کرد و توانست فاصله را بیشتر کند.
آنها البته در خانه اتلتیک بیلبائو هم بازی دارند و در دیدار ماقبل آخر خود هم باید به مصاف ویارئال و سانتی کاسورلا بروند که در جدول پنجم است اما تنها پنج دیدار تا انتهای فصل مانده و بازیکنان رئال می‌توانند از حالا در اندیشه قهرمانی باشند. زیدان درباره دیدار با ختافه گفت: «بی‌تردید از بازی آنها تعریف می‌کنم. این سخت‌ترین دیداری بود که پس از بازگشت به فوتبال داشتیم. بازی برابر اسپانیول هم واقعاً پیچیده بود، ولی این بازی هم بسیار سخت بود. به همین دلیل است که عاشق لیگ اسپانیا هستیم، چون نمی‌دانید که چه اتفاقاتی می‌تواند بیفتد.»
کارواخال هم گفت که بازی برابر ختافه بسیار دشوار بود: «امروز مانند فینالی برای ما بود و ما در حالی پا به میدان گذاشتیم که انگار داریم در یک فینال بازی می‌کنیم. ختافه برای ما مشکلات زیادی ساخت، به‌ویژه در نیمه اول اما ما عملکردی جدی از خود نشان دادیم و خوشحالیم که سه امتیاز را با خود به خانه می‌بریم.» کارواخال اشاره‌ای هم به نتایج ضعیف بارسلونا در هفته‌های اخیر داشت: «ما باید از امتیازاتی که بارسلونا از دست می‌دهد نهایت استفاده را داشته باشیم. ما حالا تنها به خودمان وابسته‌ایم. پیام مربی پس از ازسرگیری فوتبال آشکار بود. ما می‌خواستیم از ۱۱ بازی باقی‌مانده، تمامی امتیازات را کسب کنیم.» آنها از ۱۸ امتیاز ممکن، هر ۱۸ امتیاز را گرفته‌اند؛ تنها ۱۵ امتیاز دیگر باقی مانده است.
رئال مادرید از سال ۲۰۱۷ تاکنون فاتح لیگ نشده است. آنها حالا در این فصل در لیگ ۱۷ کلین‌شیت ثبت کرده‌اند که بهترین آمارشان از فصل ۹۵-۱۹۹۴ به این سو است. رئال حالا چهار امتیاز بیشتر از بارسلونا دارد و در دیدارهای رودررو هم عملکرد بهتری داشته است.
به این ترتیب، حتی اگر دو تیم در پایان فصل امتیازات برابری کسب کنند، این رئال است که قهرمان می‌شود؛ آنچه که رئال را در موقعیتی عالی برای قهرمانی قرار می‌دهد.

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «دلنگ دلنگ»

سایت بدون – صدای زنگ شتر و هر زنگوله ای که به گردن حیوانات وصل …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *