آیا رئال مادرید می تواند کیلیان امباپه را بخرد؟/زندانی در قصر


امباپه در اردوی فرانسه آماده می‌شود تا یک تورنمنت بزرگ دیگر را فتح کند اما شایعه پیوستن او به رئال فراتر از تلاش او برای بردن یورو، رسانه ها را فرا گرفته است


سایت بدون – وقتی ناصر الخلیفه رئیس باشگاه پاری‌سن‌ژرمن دوشنبه به صراحت گفت کیلیان امباپه «هرگز فروخته نمی‌شود» و «هرگز به عنوان بازیکن آزاد از پاریس نمی‌رود» نگرش رسانه‌های اسپانیا را تأیید کرد که پاری‌سن‌ژرمن یک «قفس طلایی» است.
زمان زیادی از انتشار مصاحبه الخلیفه با اکیپ نگذشت که هواداران رئال مادرید ترند «امباپه را آزاد کنید» را در شبکه‌های اجتماعی به راه انداختند تا به اظهارات او واکنش نشان دهند. بازیکن ۲۲ ساله مثل نیمار در ثروتمندترین باشگاه جهان زندانی شده و رئال مادرید و قبل از آنها، بارسلونا هیچ کاری نمی‌توانند در این مورد انجام دهند. این دیدگاه در اسپانیا رواج یافته.تفاوت البته در این است که رئال مادرید باور دارد که بازیکن مورد نظرش می‌خواهد به اسپانیا برود و کافی است قراردادش را تمدید نکند و به عنوان بازیکن آزاد منتقل شود؛ هیچ کاری هم از الخلیفه که گفته این اتفاق هرگز رخ نخواهد داد، بر نمی‌آید.
پاسخ رئال مادرید یا حداقل رسانه‌های نزدیک به این باشگاه انکار حق باشگاه پاریسی بود اما واقعیت این است که در میان خودشان پذیرفته‌اند که بازیکن ۲۲ ساله حداقل در این تابستان به پایتخت اسپانیا نمی‌رود.
جذب امباپه در سال ۲۰۲۱ همان اول هم سنگ بزرگی بود. نخستین کنفرانس خبری کارلو آنچلوتی در بازگشت به نیمکت رئال مادرید بیشتر درباره بازگرداندن بازیکنان قرضی و پیشرفت دادن بازیکنان موجود در باشگاه بود. مربی ایتالیایی خوب می‌داند که تقریباً هیچ بازیکنی نمی‌توانند بخرند.
امباپه هدف شماره یک است اما تنها راه برای اینکه انتقالش ممکن شود این است که در فهرست دستمزدهای باشگاه جای خالی پیدا شود و البته پاری‌سن‌ژرمن برای مذاکره موافقت کند.در مورد شرط اول تردیدهای جدی وجود دارد درباره اینکه بتوانند از شر دستمزدبگیران هنگفت خلاص شوند در حالی که شرط دوم مستلزم کوتاه آمدن پاری‌سن‌ژرمن است و آنها هرگز این کار را نمی‌کنند.
بخش اول اظهارات الخلیفه تأیید و تأکید کرد که پاری‌سن‌ژرمن، بارسلونا نیست. وقتی نایب رئیس ورزشی وقت بارسلونا در سال ۲۰۱۷، خوردی مستره، گفت نیمار ۲۰۰ درصد می‌ماند حرفش تا آنجا درست بود که پاریسی‌ها مبلغ فسخ قرارداد او را بپردازند.
در قرارداد امباپه با پاریس بند فسخ قرارداد وجود ندارد و شرایط مالی باشگاه آنقدر خوب است که نیازی به فروختن او ندارند حتی اگر قرارداد جدید امضا نکند. آنها می‌توانند او را برای سال آخر قراردادش نگه دارند و بعد به عنوان بازیکن آزاد اجازه بدهند برود بدون اینکه فشار مالی سنگینی را متحمل شوند.
بخش دوم صحبت‌های الخلیفه اما در مادرید خیلی جدی گرفته نشد. اینکه امباپه هرگز به عنوان بازیکن آزاد از تیم نمی‌رود، از دست رئیس خارج است. اگر او بخواهد بازیکنش را تا پایان قراردادش نگه دارد، فرصتش سال آینده به پایان می‌رسد.
رئال مادرید هنوز باور دارد امباپه تمایلی به امضای قرارداد جدید با پاری‌سن‌ژرمن ندارد. پاری‌سن‌ژرمن مطمئن است که او این کار را می‌کند. شاید انگیزه این جنگ قدرت چیزی فراتر از پول باشد.
امباپه می‌تواند از لیونل مسی تبعیت کند و هر تصمیمی را تا تابستان آینده به تعویق بیندازد و همانطور که بارسلونا با آوردن سرخیو آگوئرو امیدوار است مسی را برای ماندن متقاعد کند، پاری‌سن‌ژرمن هم می‌خواهد لوییس کامپوس را بیاورد؛ مدیر ورزشی موناکو وقتی امباپه در آن تیم بود و کسی که فصل گذشته در لیل این سمت را داشت و یکی از عوامل قهرمانی این تیم در لیگ فرانسه بود.رئال مادرید هم کامپوس را می‌خواهد. آنها می‌دانند با رفتن زین‌الدین زیدان بخشی از اعتبارشان را از دست داده‌اند هرچند اطمینان دارند رفتن مربی فرانسوی در تلاش برای جذب امباپه خللی وارد نمی‌کند.
از طرف دیگر احساس می‌کنند کامپوس برایشان یک خرید استراتژیک است که شانس جذب امباپه را افزایش می‌دهد.
و تنها به نفع امباپه است اگر با هوشیاری هر دو باشگاه را منتظر بگذارد. او به خوبی می‌داند پاری‌سن‌ژرمن تابستان آینده بیش از هر زمان دیگری می‌خواهد او را حفظ کند چون چند ماه بیشتر تا جام جهانی قطر باقی نمانده. ضمن اینکه رئال مادرید یک سال دیگر وضعیت مالی بهتری پیدا می‌کند چون امید دارند هواداران به استادیوم‌ها برگردند.مادرید مطمئن است که موضوع خریدن امباپه دیر و زود دارد اما سوخت و سوز نه و اگر اینطور باشد پاری‌سن‌ژرمن می‌خواهد این انتقال هر چه دیرتر و حداقل ۱۲ ماه دیگر طول بکشد.
آنها همچنان حسرت بازگشت نیمار را به دل بارسلونا گذاشته‌اند و به نظر می‌رسد در راه جذب جورجینیو واینالدوم از لیورپول هم از باشگاه کاتالان سبقت می‌گیرند.
حالا نوبت رئال مادرید است که اجازه ندهند به خواسته‌اش برسد. تفاوت در این است-البته اگر بشود نام آن را تفاوت گذاشت- که نیمار همیشه پول بیشتر پاریسی‌ها را ترجیح داده و مادرید امید و باور دارد که امباپه یک رویای فوتبالی دارد که با پول قابل خریدن نیست. آنها مطمئن هستند که امباپه می‌خواهد برایشان بازی کند. اگر همچنان به پیشنهاد تمدید قرارداد باشگاه فرانسوی پاسخ منفی بدهد، بعد از ۱۲ ماه می‌تواند به رؤیایش برسد، الخلیفه هم هر چه می‌خواهد بگوید.

پیت جنسن
منبع: دیلی میل

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «هلو برو تو گلو»

سایت بدون – دو نفر رفیق بودند یکی از یکی تنبل تر در مسیری داشتند …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *