آیا رودی ژستد اسلحه مخفی استقلال و فرهاد مجیدی است؟/رونمایی روز جمعه

هیچ عکسی از حضور رودی ژستد در تمرینات نیست ولی هواداران استقلال جمعه مقابل فجرسپاسی احتمالاً می‌توانند مهاجم جدید تیم‌شان را با پیراهن استقلال ببینند

دیروز ITC رودی ژستد، مهاجم فرانسوی صادر شد و اگر فرهاد مجیدی جمعه از او مقابل فجرسپاسی استفاده کند، هواداران می‌توانند او را برای اولین بار با پیراهن استقلال ببینند. حدود یک هفته از حضور ژستد در تهران می‌گذرد و او پس از حضور در تست پزشکی و امضای قرارداد در تمرینات استقلال شرکت کرد ولی با سختگیری فرهاد مجیدی و ممانعت از حضور عکاسان هیچ عکسی از این خرید جدید موجود نیست. سرمربی استقلال نگران بود که انتشار عکس‌های تمرین ممکن است جزئیات تمریناتش را برملا کند و برای همین تنها تصاویر موجود از رودی مربوط به عکس لحظه امضای قرارداد و حضورش در جایگاه ویژه ورزشگاه آزادی برای تماشای بازی استقلال و تراکتور است. به هر حال انتظار جمعه به پایان می‌رسد و هواداران جمعه شاهد رونمایی احتمالی از این گلزن جدید و نقشه مجیدی برای شکست دادن فجرسپاسی خواهند بود.
بعد از جدایی دیاباته و قایدی، بزرگترین نگرانی هواداران استقلال ضعف خط حمله این تیم در لیگ بیست و یکم بود، بخصوص اینکه ارسلان مطهری هم با وجود گلزنی مقابل تراکتور با فرم روزهای اول حضورش در جمع آبی‌ها فاصله دارد. مجیدی از همان روزهای اول تأکید داشت که استقلال نیاز به یک مهاجم خارجی آماده برای پر کردن این خلأ دارد. ژستد همان مهاجمی است که سرمربی استقلال به دنبالش بود و حالا باید دید این مهاجم می‌تواند انتظارات را برآورده کند؟ به نظر می‌رسد که گابریله پین، دستیار ایتالیایی نقش مهمی در انتخاب ژستد داشته و اگر این انتخاب مثل انتخاب مایگا دقیق باشد، استقلال دیگر جای خالی دیاباته را احساس نخواهد کرد.
هنوز مشخص نیست که با حضور ژستد استقلال با چه ترکیبی به زمین خواهد رفت. مجیدی و کادر فنی‌اش در بازی‌های قبلی از دو چیدمان ۱-۲-۴-۳ و ۲-۵-۳ استفاده کرده‌اند و به نظر می‌رسد تمایل آنها بیشتر به بازی با تک مهاجم باشد که با ویژگی‌های ژستد نیز همخوانی دارد. در این صورت مایگا و یک مهاجم یا هافبک دیگر کمی عقب‌تر از ژستد بازی خواهند کرد.
بر خلاف یامگا که خیلی زود در ترکیب استقلال جا افتاد و به بازیکن مؤثری تبدیل شد، ممکن است ژستد برای رسیدن به آمادگی کامل و آشنا شدن با همبازیانش و همچنین فضای فوتبال ایران نیاز به زمان داشته باشد. این از خوش‌شانسی استقلال است که لیگ بعد از برگزاری هفته چهارم تعطیل می‌شود و کادر فنی فرصت خواهد داشت ترکیب‌های متفاوت با حضور این مهاجم را محک بزند.
هرچند استقلال هر سه بازی قبلی‌اش را برده، ولی بعید نیست که مجیدی علاوه بر ژستد تغییرات دیگری هم در ترکیبش داشته باشد. سبحان خاقانی که به تازگی از مسابقات تیم امید در تاجیکستان برگشته، می‌تواند یکی از گزینه‌های حضور در ترکیب اصلی باشد.

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «غلط انداز»

سایت بدون – غلط انداز یک اصطلاح میان شکار چیان است غلط انداز کسی است …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *