آیا سردار آزمون واقعا به آرسنال می رود؟


امیر اسدی 

سایت بدون – درخشش در روستوف و روبین‌کازان و گلزنی مقابل بایرن‌مونیخ، اتلتیکومادرید، آژاکس و اندرلخت شاید باعث می شد تیم‌های اروپایی سراغ سردار آزمون بروند و برای جذب او اقدام کنند اما عملکرد فوق‌العاده در زنیت دلیل محکمی است تا این بار باشگاه‌های بزرگ تور خود را برای شکار مهاجمی پهن کنند که حالا اوج دوران فوتبال خود را در ۲۵ سالگی سپری می‌کند.
سردار اواسط فصل ۲۰۱۹-۲۰۱۸ بود که بعد از رد پیشنهاد قرضی ولورهمپتون در لیگ برتر تصمیم گرفت پیراهن زنیت را بر تن کند. او در آن نیم‌فصل ۱۲ بازی در لیگ روسیه انجام داد و ۹ گل به ثمر رساند. ماحصل تلاش او در لیگ اروپا هم انجام ۴ بازی و به ثمر رساندن ۳ گل مقابل ویارئال و فنرباغچه بود. او در جام حذفی هم ۱۵ دقیقه به میدان رفت اما گلی نزد.
برای فصل ۲۰۲۰-۲۰۱۹ که همچنان ادامه دارد، آزمون ۲۱ بار در لیگ روسیه پیراهن زنیت را پوشیده و ۱۰ گل زده و روی ۱۴ گل دیگر تأثیر مستقیم گذاشته. او در لیگ قهرمانان اروپا هم دروازه بنفیکا و لیون را باز کرده و دو بار هم در سوپرجام فوتبال روسیه گیلرمه، دروازه‌بان لکوموتیو مسکو را مغلوب خود ساخته.
آمار سردار در زنیت، روی هم انجام ۴۵ بازی و به ثمر رساندن ۲۵ گل است. بگذریم که او در این مدت چندین بار برای تیمش پنالتی گرفته و بیشتر از انگشت‌های دو دست پاس گل داده. همین مسأله سبب شده این بار ناپولی ایتالیا، وستهم انگلیس و چند باشگاه دیگر نظیر میلان برای جذب او ابراز علاقه کنند. به خصوص که سردار هم گفته بعد از ۸ فصل حضور در لیگ روسیه بدش نمی‌آید دوران جدیدی را تجربه کند و در فضای تازه‌ای به میدان برود.
به همین دلیل در ماه‌های اخیر جدایی سردار آزمون از زنیت سن‌پترزبورگ یکی از شایعات نقل و انتقالاتی مهم در حوزه فوتبال اروپا بوده است. ابتدا از ناپولی به عنوان تنها مشتری وی نام برده می‌شد اما کم کم پای تیم‌هایی چون وستهم و حتی آث میلان نیز به این ماجرا باز شد و حالا یک وبسایت انگلیسی ادعا کرده مایکل آرتتا، سرمربی جوان آرسنال و دستیار سابق پپ گواردیولا در منچسترسیتی به دنبال جذب این بازیکن است.
وبسایت Sport Witness با اشاره به منابعی در باشگاه ناپولی ادعا کرده آندره آرشاوین و مایکل آرتتا سال‌ها در تیم آرسنال و کنار هم  حضور داشتند و یکدیگر را به خوبی می‌شناسند. اگرچه این دو مسیر متفاوتی را بعد از فوتبال خود انتخاب کردند اما به نظر می‌رسد حالا با یکدیگر ارتباط مستمری دارند، خصوصاً وقتی پای سردار آزمون در میان باشد. این ادعای منابع ناپولی است که در روزها و ماه‌های اخیر بارها از علاقه تیم قدرتمند این شهر به مهاجم تیم ملی ایران پرده برداشته‌اند.
آندره آرشاوین که سال‌ها در تیم تحت هدایت آرسن ونگر بازی کرد و ستاره خط هافبک و حمله آن تیم بود، حالا به فردی کلیدی در نقل و انتقالات فوتبال روسیه و تیم زنیت سن‌پترزبورگ تبدیل شده و آرتتا امیدوار است که او بتواند آزمون را به استادیوم امارات ببرد؛ ورزشگاه آرسنال که سال‌ها جولانگاه همین آرشاوین و آرتتا بوده و این بار می‌تواند پذیرای یک بازیکن ایرانی و مستعد باشد.
این وبسایت انگلیسی ادعا می‌کند که سردار آزمون در ماه آوریل به باشگاه آرسنال پیشنهاد شده و بعد از آن آرتتا با آرشاوین تماس برقرار کرده و خواسته تا این انتقال را بررسی کند، چرا که توپچی‌های لندنی به دنبال تقویت خط حمله تیم خود هستند. این در حالی است که علاوه بر آرسنال یک باشگاه دیگر لندنی به نام وستهم نیز به دنبال جذب آزمون است. نکته مهم ا‌ینکه ناپولی تصور می‌کند با ۲۵ میلیون یورو می‌تواند سردار را جذب کند اما شاید با ورود آرسنال این معادله نیز تغییر کرده و مسیر آزمون از ایتالیا به انگلیس منحرف شود. باید ببینیم در نهایت آزمون چه تصمیمی خواهد گرفت؛ مهاجمی که این روزها تمام فکر و ذهن خود را به موفقیت با پیراهن زنیت در ادامه لیگ روسیه معطوف کرده است.

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «آخ نگفتن»

سایت بدون – آخ کمترین واکنش انسان به درد و رنج است آخ گفتن خیلی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *