آیا شایعاتی که درباره پفک می گویند درست است؟

https://evimiz.ir/wp-content/uploads/2017/12/JamNewsImage01475873.jpg

سایت بدون -چندی پیش در یک مراسم، مادری به اجبار فرزندش را نزدم آورد و گفت شما که اطلاعاتی در خصوص غذاها و تنقلات کارخانه‌ای دارید به فرزندم بگویید که پفک باعث بیماری‌اش می‌شود و در خصوص صحت و سقم چندین مطلب منتشرشده از پفک در صفحات مجازی سوالاتی پرسید که به شرح آن می‌پردازیم.

پفک نامی تجاری است که یک کارخانه قدیمی روی غلات حجیمشده گذاشته است. ترکیب اصلی این محصول بلغور ذرت، روغن، پودر پنیر، نمک، رنگ نارنجی و برخی افزودنیهای دیگر است. مهمترین دلایل مضر بودن پفک شوری بیش از حد و چربی زیاد آن است که مصرف آن بخصوص قبل از وعدههای اصلی غذا باعث سیری کاذب در کودکان و همین بیاشتهایی سبب عدم مصرف مواد غذایی ارزشمند و رشد نامطلوب میشود.

شایعه نکنیم!

گفته میشود پفک در مجاورت با حرارت میسوزد، پس از مواد ناسالم و حتی نفتی تهیه شده است. لازم است بدانید هر ماده حاوی کربوهیدرات همچون ذرت، برنج ودر مجاورت با حرارت مستقیم دود میکند و میسوزد و سیاه میشود. نقل است که چسبندگی پفک باچند نوبت مسواک تمیز نمیشود و باعث چسبندگی در رودهها میشود. مصرف بیش از حد پفک میتواند سبب تشدید یبوست شود. برای حذف بقایای آن از میان دندانها یک بار کشیدن نخ دندان و مسواک توصیه میشود .

میگویند در پفک طی فرآیند سرخ شدن رادیکالهای آزادی ایجاد میشود که این مواد سبب ابتلای افراد به سرطان ریه، سینه و مثانه میشود. واقعیت اینکه پفک در روغن سرخ نمیشود. در صنعت خمیر ذرت را در دستگاههای مخصوصی با کمک حرارت ملایم فرم داده و سپس مخلوطی سسمانند متشکل از رنگ نارنجی، روغن، نمک، پودر پنیر و افزودنیهای دیگر را روی دانههای حجیمشده پفک اسپری میکنند. پفک در مقایسه با اسنکهای سرخشده در روغن به روش سالمتری تهیه میشود اما به دلیل دارا بودن روغن پرکالری است.

در صنعت رنگ مصنوعی پفک به میزانی استفاده میشود که سبب بروز اختلالاتی در مصرفکننده نشود. بهتر است از این خوراکی به میزان زیاد و به طور مستمر استفاده نشود.

فاخره بهبهان

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «آخ نگفتن»

سایت بدون – آخ کمترین واکنش انسان به درد و رنج است آخ گفتن خیلی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *