آیا محمد محبی نیم‌فصل باید به پرتغال برگردد؟ دلهره بزرگ ساپینتو و استقلال



باشگاه سانتاکلارای پرتغال هنوز مبالغی که از سوی باشگاه استقلال به حساب این باشگاه واریز شده را تأیید نکرده و این بدان معنا است که بازیکن گلزن آبی‌ها باید بعد از هفته پانزدهم لیگ ایران را ترک کرده و راهی لیگ پرتغال شود.
مسئولان باشگاه استقلال نیز موضوع حاد محمد محبی را تأیید کرده‌اند و بر این باورند که باشگاه سانتاکلارا به‌شدت دنبال بازگرداندن محبی است و به همین دلیل هم درباره سرنوشت پول‌های ارسالی از سوی باشگاه استقلال هیچ توضیحی نمی‌دهد.
بدون شک اگر مسائل تحریمی وجود نداشت باشگاه استقلال
به راحتی مبالغ باقی‌مانده بابت حق انتقال این بازیکن را به حساب باشگاه سانتاکلارا واریز می‌کرد و برگه تأیید هم می‌گرفت اما به‌دلیل اینکه انتقال پول از ایران به اروپا به‌ خاطر تحریم با مشکل رو‌به‌رو است، باشگاه سانتاکلارا نیز درباره سرنوشت پول‌های ارسالی که از طریق صرافی‌ها انجام شده، اطلاع‌رسانی نمی‌کند.
این رفتار بدون شک برگرفته از تمایلات سران این باشگاه برای بازگرداندن محبی است و هیچ بعید نیست مسئولان باشگاه پرتغالی از فضای به وجود آمده بابت تحریم‌ ایران به نفع خود استفاده می‌کنند تا محبی را در نیم‌فصل به تیم خود بازگردانند.
اگر ملاک را پرداخت نشدن ۲۳۰ هزار دلار بدهی باشگاه استقلال به باشگاه سانتاکلارا بگذاریم، تا همین نقطه محبی از چنگ استقلال پریده و او باید  بعد از هفته پانزدهم استقلال را ترک کرده و به باشگاه سانتاکلارا برگردد.
تنها دلخوشی مدیران باشگاه استقلال می‌تواند این مسأله باشد که باشگاه سانتاکلارا تا آن زمان به استقلال اعلام کند مابقی پول واریزی از طرف ایرانی‌ها به دست‌شان رسیده است. مسئولان سانتاکلارا تاکنون مبلغ ۹۰ هزار دلار واریزی از طرف باشگاه استقلال را تأیید کرده‌اند و الباقی باید در زمان مقرر پرداخت می‌شد که سران سانتاکلارا آن را تأیید نکرده‌اند.
اوج نگرانی آنجا است که مکاتبات باشگاه استقلال با مسئولان باشگاه سانتاکلارا نیز به نتیجه‌ای نرسیده و درباره سرنوشت باقی‌مانده پولی که از طرف استقلال واریز شده توضیحی داده نمی‌شود. در شرایطی که مدیرعامل باشگاه استقلال مدعی است همه پول واریز شده، باید منتظر اظهارنظر نهایی سران سانتاکلارا بود.
البته در آخرین نامه‌ای که از سوی سران سانتاکلارا به باشگاه استقلال رسید تأکید شد که محبی باید طبق قول و قراری که ابتدای فصل گذاشته شده به این باشگاه برگردد.
درواقع مبنای طرف پرتغالی در این ماجرا بازگشت قطعی محبی است اما مسئولان باشگاه استقلال همچنان امیدوارند در روزهای آتی اتفاقی رخ دهد و این بازیکن مجوز حضور در نیم‌فصل دوم را داشته باشد.
به هر حال اگر در زمان مدیریت آجورلو فرایند دیگری برای انتقال پول درنظر گرفته می‌شد یا به قول فتح‌الله‌زاده در قرارداد فی‌مابین تأکید می‌شد که حق انتقال محبی به‌صورت نقدی به حساب این باشگاه واریز شود، شاید باشگاه استقلال می‌توانست از طریق سفارت ایران در پرتغال این مسأله را حل و فصل کند اما تا به امروز چنین نشده و محبی را باید جدا شده قطعی از استقلال دانست مگر آنکه باشگاه سانتاکلارا در روزهای آتی نامه تازه‌ای به باشگاه استقلال ارسال و در آن تأیید کند که الباقی حق انتقال دریافت شده تا محبی همچنان در این باشگاه باقی بماند.

ZOOM
ساپینتو چشم انتظار اقدام باشگاه
درباره ماجرای محبی و استقلال شنیده می‌شود که ریکاردو ساپینتو، سرمربی استقلال بار دیگر به مدیران این باشگاه تأکید کرده هرطور شده اقدامی انجام دهند تا این بازیکن در استقلال بماند. ساپینتو به فتح‌الله‌زاده اعلام کرده برای نیم‌فصل دوم به‌شدت روی محبی حساب کرده و اگر این بازیکن از استقلال برود، برنامه‌هایش به هم می‌خورد. نگرانی ساپینتو البته نگرانی خود مدیران باشگاه استقلال هم هست اما اگر سانتاکلارا با استقلال همکاری نکند کاری هم از دست مدیران استقلال برنخواهد آمد.
 

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «گاف دادن»

سایت بدون – اصل کلمه گاف از زبان فرانسه است و به معنای حرف ناپسند …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *