آیا مهدی تاج جمعه کارلوس کی روش رونمایی می کنند؟/ رازهای یک ویدئو کال


تا وقتی مهدی تاج واضح و روشن درباره سرمربی تیم ملی فوتبال ایران موضع خود را مشخص نکرده، طبیعی است که بزرگ‌ترین سؤال روز این است که تکلیف سرمربی تیم ملی چه خواهد شد؟ بخصوص حالا که خبرهایی از تماس ویدیویی تاج با کی‌روش رسیده که احتمال‌ بازگشت کی‌روش را پررنگ‌تر کرده است.
خبر تماس ویدیویی مهدی تاج با کارلوس کی‌روش، روز گذشته (یکشنبه) از سوی برخی منابع خبری مورد تأیید قرار گرفت. گویا در این مکالمه تلفنی، تاج با کی‌روش بر سر مبلغ ۹۰۰ هزار دلار به توافق رسیده است. با اینکه هنوز هیچ خبر رسمی در این رابطه منتشر نشده و شواهدی از قبیل گرفتن ویزا برای سفر اتریش، طبق لیست ارائه شده اسکوچیچ گویای این است که تاج می‌خواهد اردوی اتریش زیر نظر اسکوچیچ برگزار شود اما از سوی دیگر خبر می‌رسد که فدراسیون فوتبال تا پایان همین هفته از کارلوس کی‌روش به‌عنوان سرمربی جدید تیم ملی فوتبال رونمایی خواهد کرد.
به همین بهانه نگاهی می‌اندازیم به آخرین وضعیت تیم ملی فوتبال ایران در آستانه فیفادی شهریور ماه و آنچه تیم ملی فوتبال تجربه می‌کند.

اردوی اتریش زیر نظر اسکو یا کی‌روش؟
مهدی تاج در جریان فسخ قرارداد با اسکوچیچ و آوردن کی‌روش بی‌گدار به آب نمی‌زند. به همین خاطر است که پیش از تصویب در هیأت رئیسه، درباره کی‌روش و برنامه آینده‌اش برای نیمکت تیم ملی هیچ صحبتی نکرده است. برخی منابع خبری نوشته‌اند در نشست هیأت رئیسه قرار شده عملکرد تیم ملی در دو بازی دوستانه اروگوئه و سنگال بررسی و بعد از آن در مورد تیم ملی تصمیم‌گیری شود.
عده‌ای شاهد این ادعا را موافقت مهدی تاج با درخواست اسکوچیچ برای حضور در کادرفنی تیم ملی می‌دانند و عده‌ای دیگر این خبر را تکذیب می‌کنند. هیچ منبع رسمی هم هنوز درباره کریم باقری اطلاع‌رسانی دقیقی نداشته است اما به طور کلی اخذ ویزای اتریش برای بازیکنانی که در لیست اسکوچیچ هستند، در صورت معرفی کی‌روش به‌عنوان سرمربی تیم ملی می‌تواند حواشی مختلفی را در پی داشته باشد.
حمید استیلی، در خصوص اخباری که در مورد اضافه شدن کریم باقری به اردوی تیم ملی وجود دارد، گفته است: «‌قبل از انتخابات فدراسیون باقری با ما و میرشاد ماجدی جلسه‌ای داشت و طبق این صحبت‌ها قرار شد او به ما اضافه شود. اکنون فدراسیون جدید آمده و تغییراتی انجام شده است. به همین دلیل باید با هم صحبت کنیم.»

درخواستی برای نشست تاج با اسکوچیچ
حمید استیلی مدیر تیم ملی از مهدی تاج درخواست کرده نشستی با او و اسکوچیچ داشته باشند تا تیم ملی شرایط بهتری پیدا کند. او این موضوع را دیروز (یکشنبه) در یک برنامه رادیویی مطرح کرد و گفت: «قبل از انتخابات صحبت‌ها و گمانه‌زنی‌هایی شد و بهتر است کادر فنی و سرمربی تیم ملی با مسئولان فدراسیون زودتر جلسه داشته باشند زیرا مهم است حمایت فدراسیون پشت سرمربی باشد. اگر محکم پشت او بایستند، قطعاً می‌توانیم تیم ملی بهتر و باثبات‌تری داشته باشیم.» عده‌ای معتقدند دلیل اینکه تاج با اسکوچیچ جلسه‌ای نگذاشته این است که به باور رئیس فدراسیون فوتبال، اسکوچیچ تا پایان جام ملت‌ها قرارداد دارد و با توجه به این موضوع نیازی به برگزاری جلسه نیست. با توجه به شناختی که از تاج داریم اما منطقی‌تر این است که به این گزینه فکر کنیم که او احتمالاً ابتدا می‌خواهد درباره نتیجه مذاکراتش با کی‌روش مطمئن شود و بعد با اسکوچیچ جلسه بگذارد. با این تفاسیر و اخباری که درباره تماسی که تاج با کی‌روش داشته، می‌توان گفت که هفته سرنوشت‌سازی پیش روی تیم ملی و فدراسیون فوتبال قرار دارد.

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «پت و پهن»

سایت بدون – از این اصطلاح برای توصیف چیزهای عریض، دارای پهنای زیاد و آدم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *