آیا پیام نیازمند نیم فصل به پرسپولیس می رود؟/ لیست زمستان

سایت بدون – بعد از پایان لیگ بیستم بود که باشگاه پورتیموننسه پرتغال به شکلی رسمی از جذب پیام نیازمند پرده برداشت؛ دروازه‌بانی که دو فصل را در پیکان گذراند و سه فصل درخشان را هم با پیراهن سپاهان تجربه کرد. نیازمند در لیگ‌های هجدهم، نوزدهم و بیستم عضو سپاهان بود و تنها یک بازی لیگ برتر را از دست داد. او ۸۹بار در ترکیب سپاهان قرار گرفت و در این مدت بود که توانست به اردوی تیم ملی دعوت شود، یک‌بار مقابل ازبکستان نیز به میدان برود و برای ۲۱ بازی هم روی نیمکت بنشیند.
انتقال نیازمند به پورتیموننسه در نوع خود کمی عجیب بود. اینکه چرا نیازمند تصمیم گرفت به تیمی برود که دروازه‌بان فصل قبلش در تمام بازی‌ها حضور داشته و عملکرد درخشانی هم ارائه داده، از آن دست اتفاقات عجیب یا بهتر بگوییم انتخاب‌های اشتباه بوده. ساموئل لیمای برزیلی در فصل ۲۰۲۱-۲۰۲۰، ۳۰ بازی برای پورتیموننسه انجام داد و یکی از بازیکنان کلیدی این تیم بود. از ابتدا هم مشخص بود سرمربی پورتیموننسه به‌راحتی از کنار نام دروازه‌بان برزیلی‌اش عبور نمی‌کند، بنابراین نیازمند باید فصل را از روی نیمکت آغاز می‌کرد و منتظر فرصت می‌نشست که همینطور هم شد و البته موقعیتی نصیب دروازه‌بان تیم ملی نشد.
از سویی دیگر کوسوکه ناکامورا، دروازه‌بان تیم ملی ژاپن نیز عضو پورتیموننسه بود و البته ریکاردو فریرای پرتغالی و ۳۲ساله که نهمین فصل حضور در این تیم را سپری می‌کند؛ همه اینها انتخاب اشتباه نیازمند را اثبات می‌کند، با این حال او امیدوار بود بتواند از سایر رقبا سبقت بگیرد و به دروازه پورتیموننسه برسد که هرگز این اتفاق رخ نداد. در تمام ۱۴ بازی پورتیموننسه در لیگ پرتغال، ساموئل لیمای ۱۸۰ سانتیمتری به میدان رفته و نیازمند حتی برای رسیدن به نیمکت و لیست ۱۸نفره هم شرایط سختی را تحمل کرده است.
پیام نیازمند در طول این ۱۴ بازی، تنها چهاربار روی نیمکت نشسته، ناکامورای ژاپنی نیز همین شرایط را داشته و فریرای پرتغالی در ۶ دیدار فرصت نیمکت‌نشینی را به دست آورده، بنابراین نیازمند ۱۰بار جایی در فهرست پورتیموننسه نداشته و روی سکو نشسته که این مسأله نمی‌تواند برای دروازه‌بان تیم ملی ایران چندان رضایت‌بخش باشد، بخصوص که در سال منتهی به جام‌جهانی ۲۰۲۲ قرار داریم و نیازمند برای ادامه حضور در فهرست دراگان اسکوچیچ، نیازمند بازی است.
تنها دیداری که پیام نیازمند در پرتغال انجام داده، بازی برابر اولیویرنسه است که در جام حذفی برگزار شد و در وقت‌های قانونی و اضافه با تساوی ۳ بر ۳ به پایان رسید. پیام با اینکه سه گل دریافت کرد اما دو ضربه پنالتی حریف را مهار کرد تا پورتیموننسه به مرحله بعد رقابت‌ها صعود کند. نیمکت‌نشینی و گاهاً سکونشینی در پرتغال باعث شده دروازه‌بان تیم ملی از شرایط موجود چندان راضی نباشد. از سویی دیگر پرسپولیس هم بعد از جدایی بوژیدار رادوشویچ و همچنین افت حامد لک، با معضلی به نام دروازه‌بان آماده مواجه شده و همین موضوع طرفین را به تکاپو انداخته تا شاید بتوانند در نیم‌فصل دوم همکاری با یکدیگر را تجربه کنند.
نیازمند رقبایی جدی برای دعوت به تیم ملی دارد و همین موضوع در کنار دور نشدن از شرایط بازی باعث شده تا به همکاری با پرسپولیس با جدیت بیشتری فکر کند. پرسپولیسی‌ها هم اعتقاد ویژه‌ای به سبک دروازه‌بانی نیازمند دارند و البته داود فنایی هم سابقه همکاری با نیازمند در پیکان را در کارنامه دارد. البته بحث رضایت‌نامه مانع بزرگی است که شاید سر راه همکاری نیازمند و پرسپولیس قرار بگیرد. مسئولان باشگاه پرتغالی ابتدای فصل و وقتی خبر قرارداد رسمی نیازمند و پورتیموننسه را منتشر کردند، از وجود بند فسخ ۱۰ میلیون یورویی در قرارداد او پرده برداشتند؛ مسأله‌ای که نشان از اطمینان آنها به نیازمند داشت اما حالا باید ببینیم آیا این بند را فعال می‌کنند یا خودشان علاقه‌مند به جدایی دروازه‌بان تیم ملی ایران هستند و برای از دست دادن او سختگیری نمی‌کنند؟ راه حل دیگر هم این است که نیازمند به طور قرضی به پرسپولیس منتقل شود. اگر به هر دلیلی ماجرای حضور نیازمند در پرسپولیس منتفی شود، شاید مسئولان این تیم سراغ رشید مظاهری نیز بروند. البته این مسأله با توجه به اتفاقاتی که در چند سال اخیر رخ داده و البته پست و استوری‌هایی که مظاهری در فضای مجازی منتشر کرده، کمی بعید و دور از انتظار است.

مطلب پیشنهادی

نقاشی گمشده بعد از ۴ سال پیدا شد

یک تابلو نقاشی ربوده‌شده از «سالواتور روزا» پس از ۴ سال به گالری «دانشگاه آکسفورد»‌ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *