آیا پیش از دراکولای مهران مدیری ، بایدهیولا را دید؟

پیش از دراکولا، هیولا را ببینید

سایت بدون – مهران مدیری از ابتدای فرودین امسال با سریال دراکولا بخشی از نمایش خانگی را از آن خود کرده است. مدیری کارگردانی است که مهم نیست چه می‌سازد بلکه نام او باعث فروش خوب و پول درآوردن برای او می‌شود.

مهران مدیری باز هم به شبکه خانگی برگشته است. بازیگر و کارگردانی که سال‌ها است کارهایش در شبکه‌های مختلف پخش می‌شود و نشان داده که تولید را رها نخواهد کرد و باز هم مخاطبان خود را حفظ خواهد کرد و از ابتدای فرودین امسال با سریال دراکولا بخشی از نمایش خانگی را از آن خود کرده است. مدیری کارگردانی است که مهم نیست چه می‌سازد بلکه نام او باعث فروش خوب و پول درآوردن برای او می‌شود.

دراکولا که فصل دوم هیولا ساخته قبلی مهران مدیری است، تفاوت‌هایی با گذشته دارد که در بازیگران محسوس است. مانند فصل قبل نویسنده امیر برادران و طراح و سرپرست فیلم‌نامه پیمان قاسم‌خانی است.

ماجرا از چه قرار است؟

هوشمند که نقش آن را نیما شعبان نژاد بازی می‌کند در خارج از کشور سایت شرط بندی راه اندازی کرده و پس از دستگیری به ایران بازگردانده می شود. با دستگیری هوشمند، پای پدرش که مهران مدیری بازیگر آن است هم به ماجرا باز شده. ماجرا از آن شروع می شود که کامران کامروا هم مؤسسه خیریه جدیدی برای کودکان کار راه‌اندازی کرده و مانند گذشته به پولشویی مشغول است و مهیار مهرافزون را به استخدام خود درآورده‌است. مهمانی باشکوهی برپاست و ما با دوستان و خانواده جدید کامروا آشنا می‌شویم.

مهران مدیری مانند کارهای گذشته خود که بازیگر ثابت کارهای خود است در این سریال بازی می‌کند و بازیگران چهره آشنایی دیگر از جمله ویشکا آسایش، محمد بحرانی، نیما شعبان‌نژاد، سیما تیرانداز، گلاره عباسی، اندیشه فولادوند، بهنام تشکر، مرتضی زارع، احسان امانی، شکیلا سماواتی، مرجان مؤمنی، فرنوش نیک‌اندیش، حامد وکیلی و گلاره دربندی او را همراهی می‌کنند. مهران مدیری، محمد بحرانی، نیما شعبان‌نژاد و سیما تیرانداز نقش‌هایشان را از فصل قبل تکرار می‌کنند.

ریتم کند و زبان تیز

مدیری در سریال‌های طنزی که ساخته نشان داده است که فیلم‌نامه برای او حرف اول را در ساخت موقعیت طنز نمی‌زند و بیشتر به خلق موقعیت لحظه‌ای اکتفا می‌کند. در دراکولا نشان داده که این رویه پررنگ است.  برخی منتقدان بر این نظر هستند که «دراکولا » به شدت ضرباهنگ کندی دارد و مخاطب را خسته می‌کند و کلیشه‌های همیشگی روابط بین همسران در آن دیده می‌شود.

می‌توان گقت سریال دراکولا بسیار پرهزینه ساخته شده است و برای دیدن آن آنآربهتر است هیولای یک را دیده باشید. چرا که احتمالا در درک رفتار شخصیت‌های اصلی مثل کامروا و پسرش هوشمند و همچنین چمچاره و همسرش به مشکل می‌خورید؛ به خصوص این‌که چرا هوشمند دستگیر می‌شود. با وجود نواقص متعددی که درسناریو وجود دارد، مهران مدیری در اپیزود دوم از سریال دراکولا همچنان ثابت کرده که زبان انتقادی‌اش تند و تیز است و در دراکولا کاملا رو بازی می‌کند. احتمال می‌رود انتقاداتی که به مهران مدیری وارد شده، کاری کرده تا او بی‌محاباتر از گذشته دیالوگ بگوید.

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «گاف دادن»

سایت بدون – اصل کلمه گاف از زبان فرانسه است و به معنای حرف ناپسند …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *