ادامه سریال ناکامی منوچهر هادی/ گیسوی دراز شکست


کارگردان سریال «گیسو» پس از تجربه ناموفق «دل»، با فصل دوم «عاشقانه» هم رضایت مخاطبان را جلب نکرده است


نویسنده : مائده کاشیان
سایت بدون – منوچهر هادی جزو کارگردانان پرکار نمایش خانگی است. او اواخر سال ۹۷ مجموعه «دل» را جلوی دوربین برد، تقریبا یک سال پس از این پروژه سریال «گیسو» را ساخت و پس از گذشت چند ماه از پایان تصویربرداری «گیسو»، مشغول تولید سریال جدیدش «نیسان آبی» است. هادی پس از سریال شکست‌خورده «دل» این روزها با مجموعه «گیسو» هم موفق نشده رضایت مخاطبان را جلب کند. او در هر دو سریال با تعدادی از عوامل یا سازندگان بر سر کیفیت آن‌ها، به اختلاف خورده است.
تجربه موفق «عاشقانه»
منوچهر هادی سال ۹۵ با سریال «عاشقانه» ورود پرسروصدایی به نمایش خانگی داشت. این سریال قصه‌ای عاشقانه و معمایی را روایت می‌کرد و چهره‌هایی مانند محمدرضا گلزار، هومن سیدی و مهناز افشار هم در آن حضور داشتند. «عاشقانه» متناسب با سلیقه مخاطب عام ساخته شده بود و قصه آن کشش کافی برای دنبال کردن را داشت. ناگفته نماند حضور بازیگرانی مانند محمدرضا گلزار، مهناز افشار و هومن سیدی نیز تاثیر مهمی در دیده شدن آن داشت. این مجموعه در نقطه‌ای به پایان رسید که قصه‌اش می‌توانست در فصل دوم هم ادامه پیدا کند.
شکست سنگین «دل»
او سال ۹۷ برای ساخت سریال عاشقانه‌ «دل» به نمایش خانگی بازگشت و این مجموعه را جلوی دوربین برد. این سریال هم مانند «عاشقانه» از حضور ستاره‌هایی بهره برده بود و حامد بهداد یکی از نقش‌های اصلی آن را بازی می‌کرد. مجموعه «دل» از همان قسمت‌های اولیه نتوانست جای خود را میان مخاطبان باز کند. ریتم کُند قصه و بازی ضعیف بازیگران به شدت مورد انتقاد قرار گرفت و موج اعتراضات را به سمت هادی روانه کرد. بابک کایدان نویسنده سریال توضیح داد که فیلم نامه اولیه با ریتم مناسبی جلو می‌رفته، اما تعداد قسمت‌های سریال برای جبران مشکلات مالی بیشتر شده. سعید راد هم به شدت از عملکرد منوچهر هادی و انتخاب بازیگران انتقاد و از بازی در این سریال ابراز پشیمانی کرد. در نهایت انتقاد مستقیم و غیرمستقیم بازیگران سریال و اعتراض فراوان مخاطبان جای دفاعی برای «دل» نگذاشت و این مجموعه به عنوان سریالی شکست‌خورده در کارنامه منوچهر هادی و بازیگران سریال ثبت شد.
«گیسو»؛ کُند، کم اتفاق، با بازی‌های ضعیف
پس از خاطره تلخی که منوچهر هادی با سریال «دل» در ذهن مخاطبان به جا گذاشت، ادامه کار او در نمایش خانگی سخت شد، اما طولی نکشید که هادی تصمیم گرفت سریال جدیدی بسازد و ادامه «عاشقانه» را کارگردانی کند. این مجموعه سال ۹۹ در غیاب بازیگرانی مانند مهناز افشار، پانته‌آ بهرام و بهاره کیان‌افشار جلوی دوربین رفت و اواخر سال گذشته منتشر شد. حذف عجیب شخصیت «ریحانه» با مرگ او در ابتدای سریال، سوژه مخاطبان شد و مورد انتقاد قرار گرفت. در این فصل دیدیم که «یونس» تصمیم می‌گیرد فسادهای مالی‌اش را جبران کند و از پسرش «رضا» کمک می‌گیرد. شخصیت «گیسو» هم احتمالا نمرده و به نظر می‌رسد با تغییر چهره بازگشته تا از «یونس» و اطرافیانش انتقام بگیرد، اما ریتم کُند و کم‌اتفاق داستان، این بار گریبان‌گیر «گیسو» هم شده است. ۱۶ قسمت از سریال منتشر شده، اما در طول این قسمت‌ها شاهد اتفاقات تکراری بوده‌ایم، قصه پیش نمی‌رود و هیجان و کشش خاصی برای مخاطب ایجاد نمی‌کند. این که احتمالا «کتایون» همان «گیسو» است و با جراحی پلاستیک، چهره‌اش را تغییر داده، از همان ابتدا در پیش‌بینی‌های مخاطبان بود، بنابراین دست «گیسو» رو شده و موضوع خاصی برای غافلگیری مخاطبان نمانده. به استثنای هومن سیدی، بازی بازیگران سریال هم چنگی به دل نمی‌زند و جزو نقاط ضعف سریال است.
نارضایتی هومن کبیری، گلزار و هومن سیدی
هومن کبیری تهیه‌کننده و سرمایه‌گذار «گیسو» درباره همکاری با منوچهر هادی در این سریال، با مهر گفت‌وگویی داشته و از این همکاری ابراز نارضایتی کرده است. طبق صحبت‌های او «گیسو» در شرایط عجیبی ساخته شده. پس از توقیف «رحمان ۱۴۰۰» و شکست «دل»، پلتفرم نماوا در باره حضور منوچهر هادی به عنوان کارگردان دچار تردید و حتی قرارداد فسخ می‌شود، اما گلزار توصیه می‌کند به منوچهر هادی فرصتی داده شود! از طرفی هم پیشتر منوچهر هادی در اینستاگرامش توضیح داده بود که چند بار از کارگردانی سریال انصراف داده، اما کبیری او را برای ساخت «گیسو» متقاعد و گلزار هم پادرمیانی کرده است. آن‌طور که هومن کبیری گفته، محمدرضا گلزار و هومن سیدی تنها به درخواست او در این سریال حضور پیدا کرده‌اند و حاضر به همکاری دوباره با منوچهر هادی نیستند. این کارگردان برخلاف معمول، واکنشی به صحبت‌های کبیری نداشته است.
ساخت کمدی «نیسان آبی»
نکته جالب این که منوچهر هادی پس از دو شکست با «دل» و «گیسو»، اکنون در حال تولید سریال جدیدش به نام «نیسان آبی» است. ابتدا قرار بود این پروژه در قالب فیلم سینمایی ساخته شود، اما تبدیل به سریال نمایش خانگی شد. هادی در این سریال با احسان ظلی‌پور در مقام تهیه‌کننده همکاری کرده. هنوز خبر رسمی درباره بازیگران سریال منتشر نشده، اما با توجه به عکس‌های پشت صحنه آن، ظاهرا مهران غفوریان، حسین یاری و اسدا… یکتا از بازیگران «نیسان آبی» هستند. پس از «دل» و «گیسو» کار منوچهر هادی برای به دست آوردن اعتماد مخاطبان سخت شده و معلوم نیست این سریال کمدی که احتمالا ستاره‌ای هم در آن حضور ندارد، تا چه اندازه می‌تواند موفقیتی را نصیب او کند.

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «غلط انداز»

سایت بدون – غلط انداز یک اصطلاح میان شکار چیان است غلط انداز کسی است …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *