ادامه ماجرای شخصیت‌های «ماجرای نیمروز» از چهارشنبه روی پرده می‌رود/تعقیب «رد خون» در مرصاد

سایت بدون – محمدحسین مهدویان ابتدا با «آخرین روزهای زمستان» معروف شد و بعد از آن با «ایستاده در غبار» و «ماجرای نیمروز» بیشتر درخشید. در این میان یک اثر بسیار جنجال‌برانگیز «لاتاری» هم ساخت که موضوع متفاوتی داشت. حالا قسمت دوم «ماجرای نیمروز» قرار است از چهارشنبه اکران عمومی شود. محور «ماجرای نیمروز: رد خون» مربوط به سال ۶۷ و حمله منافقین به کشور در عملیات مرصاد است و چند خرده داستان دیگر هم همزمان دنبال می‌شود. این فیلم در جشنواره فجر سال گذشته نامزد ۱۱ سیمرغ بلورین شد که از بین آن‌ها سه جایزه را برد.
این فیلم ساز دهه شصتی، از اولین اثر جدی خود یعنی «آخرین روزهای زمستان» سبک خود را داشته و در تمام آثارش این سبک را رعایت کرده است. ویژگی اصلی فیلم‌های مهدویان مستندگونه بودن آن‌هاست. دو قسمت «ماجرای نیمروز» تریلر سیاسی و جاسوسی هستند که جایشان در سینمای ایران، اگر نگوییم خالی ولی کم رنگ بوده است. قهرمان‌پروری مهدویان در فیلم‌هایش با حاج‌احمد متوسلیان آغاز شد و با «کمال» در «ماجرای نیمروز» و «موسی» در «لاتاری» ادامه پیدا کرد. بازی‌های خوب بازیگران، باعث باورپذیری فضای اطلاعاتی فیلم می‌شود و مخاطب را غرق در ماجراهای سال ۶۷ می‌کند.
غایبان و تازه واردها
«ماجرای نیمروز: رد خون» ادامه ماجرای همان تیم عملیاتی اطلاعاتی قسمت اول را روایت می‌کند که مخاطب سینما آن‌ها را می‌شناسد. دو بازیگر اصلی سری قبل یعنی احمد مهران‌فر و مهرداد صدیقیان غایبان این فیلم هستند به جای آن‌ها دو بازیگر زن اصلی یعنی بهنوش طباطبایی و هستی مهدوی‌فر حضور دارند که کمی وجه زنانه به درام فیلم داده است. در «ماجرای نیمروز: رد خون» منتظر صحنه‌های جدیدتری از درگیری باشید، چون این جا عملیات مرصاد نمایش داده می‌شود و اصلاً یکی از ویژگی‌های اصلی فیلم، همین صحنه‌های ویژه جنگی و جلوه‌های ویژه میدانی سنگین آن است. بعضی از منتقدان، قسمت اول را موفق‌تر می‌دانند و بازی‌ها و داستان قبلی را جذاب‌تر و واقع‌بینانه‌تر ارزیابی کرده اند ولی محمدحسین مهدویان نشان داده که هر بار در فیلم‌هایش جای بزرگی برای شگفتی مخاطب باز می‌کند. آن دسته از علاقه‌مندان به سینمای مهدویان و البته تریلرهای سیاسی-جاسوسی که نتوانسته‌اند در اکران‌های جشنواره فجر «ماجرای نیمروز: رد خون» را تماشا کنند، از چهارشنبه می‌توانند در سینماها به تماشای آن بنشینند.

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «آخ نگفتن»

سایت بدون – آخ کمترین واکنش انسان به درد و رنج است آخ گفتن خیلی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *