از ماجرای لوکاکو تا شکست مقابل منچسترسیتی/آیا چلسی در بحران است؟


سایت بدون – منچسترسیتی توانست با پیروزی یک بر صفر برابر چلسی، امید این تیم به قهرمانی را تا حد زیادی از بین ببرد. اما آنها به‌حدی بر جریان بازی مسلط بودند که ممکن بود نتیجه با اختلاف بیشتری رقم بخورد.
توماس توخل فصل گذشته سه بازی پیاپی برابر پپ گواردیولا را برده بود، که یکی از آنها در فینال لیگ قهرمانان در لیسبون در ماه مه ‌بود.
اما او در سپتامبر گذشته، در استمفورد بریج به سیتی باخت و این بار هم آنها در دیداری یک‌طرفه شکست خوردند. چلسی در حالی پا به این مسابقه گذاشت که می‌دانست اگر قرار باشد برای اولین بار پس از سال ۲۰۱۷ به قهرمانی برسد، باید در این مسابقه پیروز شود. اما این تیم در نیمه اول حتی یک ضربه داخل چهارچوب هم نداشت.
چلسی در نیمه دوم یک فرصت عالی داشت، اما روملو لوکاکو ضربه‌ای زد که مسیر آن قابل پیش‌بینی بود و ادرسون مهارش کرد.
این بازیکن که با قیمت معادل ۱۳۶ میلیون دلار از اینتر خریداری شده، در مصاحبه‌ای گفته بود که به باشگاه سابقش، یعنی اینتر علاقه دارد. پیش از آن هم انتقادات بسیاری از قیمت بالای او می‌شد، اما این مصاحبه اوضاع را کاملاً علیه او کرد. او از حرف‌هایش عذرخواهی کرد، اما انتقادات از او ادامه یافت و نمایش‌های اخیرش هم توجیه‌کننده قیمت بالایش نبوده است. او به همراه دیگر بازیکنان تهاجمی چلسی، نمی‌توانستند خط دفاعی تیم گواردیولا را به دردسر بیندازند.
این امید وجود داشت که حضور لوکاکو باعث شود بُعد جدیدی به خط حمله چلسی اضافه شود، اما او در ۲۱ بازی در تمامی رقابت‌ها در این فصل، تنها ۸ گل زده است.
بعضی کارشناسان می‌گویند که این مهاجم بلژیکی در خط حمله تک و تنها بود، اما توخل با این نظر موافق نیست: «روملو لوکاکو توپ‌های زیادی را در موقعیت‌های بسیار خوب از دست داد و یک فرصت عالی هم داشت. البته که ما می‌خواهیم به او کمک کنیم و توپ برسانیم و او عضوی از تیم است، اما عملکرد ما در خط حمله می‌تواند خیلی بهتر شود. ما هرگز تسلیم نمی‌شویم، اما اگر سیتی همه بازی‌هایش را ببرد، کسی به آنها نمی‌رسد.»
چلسی می‌تواند تا انتهای ماه فوریه دو قهرمانی به دست بیاورد (جام باشگاه‌های جهان و جام اتحادیه) و البته مدعی قهرمانی لیگ قهرمانان و جام حذفی هم است. اما اوضاع این تیم در لیگ برتر نشان می‌دهد که آنها دچار دردسر شده‌اند. این تیم در لیگ به رده سوم رفته و اگر رقیبان بازی‌های خود را ببرند، چلسی شاید به رده‌های پایین‌تر هم برود.
توخل گفته است: «من وقت آن را ندارم که به برنامه بازی‌ها یا جدول نگاه کنم. اما اینکه تیم بزرگی باشید همین است؛ همه به‌دنبال شکست شما هستند. لیگ برتر همین است.»
چلسی قهرمان فصل گذشته لیگ قهرمانان است، اما آنها در سه فصل گذشته به‌سختی در میان چهار تیم بالای جدول لیگ برتر قرار گرفته‌اند و شاید در این فصل هم اوضاع به همان ترتیب شود.
منبع: Goal

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «گاف دادن»

سایت بدون – اصل کلمه گاف از زبان فرانسه است و به معنای حرف ناپسند …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *