از کریستیانو رونالدو تا راجرفدرر/پردرآمدترین ورزشکاران دنیا در یک سال گذشته



راجر فدرر
۷/۹۰ میلیون دلار
فدرر به‌دلیل مصدومیت، قسمت زیادی از سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ را از دست داد، اما درآمد او خارج از میدان هرگز کم نشد. او با شرکت‌های رولکس و یونیکلو قرارداد امضا کرده و در شرکت سوییسی On که در زمینه تولید کفش فعالیت می‌کند هم سرمایه‌گذاری کرده است. فدرر در دوران ورزشی پرافتخارش ۲۰ گرنداسلم را فتح کرده و بسیاری او را یکی از بهترین‌های تاریخ می‌دانند. او در یک سال گذشته ۷/۹۰ میلیون دلار درآمد خارج از میدان داشته است.

لبران جیمز
۸۰ میلیون دلار
جیمز نتوانست لس‌آنجلس لیکرز را در این فصل به پلی‌آف برساند، اما این اثری روی اوضاع اقتصادی او نگذاشته است. جیمز از مه ‌۲۰۲۱ تا مه‌۲۰۲۲ توانسته ۸۰ میلیون دلار درآمد خارج از میدان داشته باشد. یکی از راه‌های درآمدزایی او برنامه ویدیویی‌اش به‌نام «د شاپ» است که از HBO در یوتیوب پخش می‌شود. جیمز همچنین یکی از تهیه‌کنندگان فیلم کمدی لایو اکشن/انیمیشن «اسپیس جم: میراث جدید» بوده و در آن ایفای نقش هم کرده است.
این ورزشکار ۳۷ساله همچنین بخش قابل توجهی از سهام خود در اسپرینگ‌هیل، شرکت تولید‌کننده اسپیس جم و د شاپ را به فروش رسانده و به این ترتیب درآمد قابل توجهی کسب کرده است. جیمز همچنین در ژانویه ۲۰۲۱ قراردادی با شرکت کریپتو دات کام امضا کرده است. او در شرکت تونال هم سرمایه‌گذاری کرده که در زمینه ورزش در خانه فعالیت می‌کند. سرمایه‌گذاری دیگر او در استتوس پرو است.

تایگر وودز
۶۸ میلیون دلار
تایگر وودز دست‌کم ۱ میلیارد دلار ثروت دارد. او و مایکل جوردن و لبران جیمز تنها ورزشکارانی هستند که ثروتشان از این عدد عبور کرده است. وودز ۱۵ بار قهرمان دنیا شده است. او با شرکت‌هایی مانند نایکی، گاتوراد، مانستر انرژی و تیلورمید قرارداد دارد. وودز همچنین مالک شرکت TGR Design است که در زمینه گلف فعالیت می‌کند. او یک رستوران هم به‌نام «د وودز» دارد. وودز در شرکت‌های فول سویینگ، هرد و پاپ‌استروک سرمایه‌گذاری کرده است.

نائومی اوساکا
۵۸ میلیون دلاراوساکا در حال حاضر تنیسور شماره یک زنان دنیا است. او چهار گرنداسلم را برده و چهره‌ای بزرگ در دنیای ورزش است. اوساکا با بیش از ۲۰ شرکت قرارداد دارد، از جمله با نایکی، مستر کارت و لویی ویتون.

لیونل مسی
۵۵ میلیون دلارمسی قراردادی با سوشیوز به ارزش ۲۰ میلیون دلار دارد. او همچنین با پپسی و آدیداس قرارداد دارد. مسی البته فصل خوبی را در پاری سن ژرمن نگذرانده اما درآمد قابل توجهی به دست آورده است.

کریستیانو رونالدو
۵۵ میلیون دلار
رونالدو ۷۰۸ میلیون فالوئر در فیس‌بوک، اینستاگرام و توئیتر دارد. او به این ترتیب قراردادهای اسپانسرشیپ خوبی با نایکی، شامپو کلییر و هربالایف دارد. این اسطوره پرتغالی در رستوران‌های تاتل هم سرمایه‌گذاری کرده. او سفیر زوجو جی‌پی هم است که یک برنامه شبکه اجتماعی فوتبال است.

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «باد به گلو انداختن»

سایت بدون – آدم ها وقتی می خواهند از موضع بالا صحبت کنند یا کسی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *