استقلال ایتالیایی در برزیل/فرهاد به مانع علی منصور رسید


پیروزی در این بازی و پاره کردن نوار تساوی‌ها هدف اولیه استقلال است و بازگشت به صدر جدول هدف ثانویه. اکنون در جدول رده‌بندی سپاهان با یک امتیاز بیشتر صدرنشین است و آلومینیوم اراک با تفاضل گل بهتر در جایگاه دوم و استقلال در رتبه سوم قرار دارد. سپاهان فردا در اصفهان مقابل نساجی می‌ایستد و آلومینیوم اراک هم میزبان ذوب‌آهن است. میزبانی دو تیمی که اکنون در جدول جایگاه بهتری نسبت به استقلال را تجربه می‌کنند، روی کاغذ شانس آنها را برای تداوم این وضعیت افزون‌تر جلوه می‌دهد و مهمانی استقلال در آبادان در ظاهر اقبال کمتری را پیش روی آبی‌ها قرار می‌دهد اما به واقع در فوتبال پیش‌بینی نتایج دشوار است و چه بسا هر دو تیم بالای جدول نتوانند از امتیاز میزبانی بهره بگیرند -کما اینکه استقلال نیز مقابل نساجی اینگونه بود- و استقلال هم بتواند در آبادان از پس شاگردان منصوریان برآید. در واقع خوشبینانه‌ترین حالت ممکن برای استقلال پیروزی در آبادان و ناکامی دو تیم بالاسری است و اگر چنین وضعیتی ایجاد شود، استقلال جایگاه مطلوب‌تری را در جدول تجربه خواهد کرد. استقلال در سه بازی اخیر خود ۳ امتیاز به دست آورده که از نظر آماری هرگز نتایج مطلوبی نیست و به همین جهت پیروزی مقابل صنعت نفت آبادان که با چهار امتیاز در جایگاه پانزدهم قرار دارد، بسیار مهم و ضروری است.
استقلال حریفی را رخ در رخ خود می‌بیند که به رغم فوتبال رو به جلو و جسورانه هرگز نتوانسته جایگاه مناسبی را برای خود به وجود آورد. منصوریان و شاگردانش در وضعیتی کاملاً بحرانی قرار دارند و اگر در بازی با استقلال هم شکست بخورند، با توجه به اینکه از امتیاز میزبانی سود می‌برند جایگاه‌شان متزلزل‌تر از هر زمان دیگری خواهد شد. شکست احتمالی بیش از حد منصوریان را در آستانه خروج از آبادان قرار خواهد داد و اگر سرمربی سابق استقلال به دنبال تثبیت جایگاهش در آبادان است باید در بازی با استقلال نتیجه متفاوتی را به دست آورد. منصوریان در بازی با پرسپولیس تیم دست و پا بسته‌ای را وارد ورزشگاه آزادی نکرده بود اما در نهایت آن بازی با باخت او همراه شد. بدون شک فرهاد مجیدی نیز در تلاش است به جهت خروج از جاده تساوی‌ها ۳ امتیاز این بازی را به دست آورد اما استقلال او نیز تیم رو به رشدی در هفته‌های گذشته نبوده که بتوان پیروزی‌اش را قطعی دانست. بدون شک مجیدی اگر به دنبال امتیاز کامل این بازی است باید تیم متفاوتی را راهی میدان کند و نهایت بهره را از بازگشت ژستد و یامگا ببرد. استقلال در این بازی دیگر از حضور این دو خارجی محروم نیست و می‌تواند از وجود آنها بهره بگیرد.
هر چند که در بازی با نساجی نیز یامگا و ژستد در ترکیب بودند و استقلال آنجا هم به تساوی رسید و نمی‌توان پیروزی احتمالی را به این دو بازیکن ارتباط داد اما به هر شکل بازگشت این دو بازیکن فرانسوی باید از نظر فنی تغییراتی را در سبک بازی استقلال ایجاد کند و طراوت بیشتری به سبک بازی این تیم تزریق کند. به احتمال زیاد این دو بازیکن در رأس پیکان هجومی استقلال قرار می‌گیرند و پشت سر آنها آرش رضاوند، وریا غفوری، جعفر سلمانی و مهدی مهدی‌پور حضور خواهند داشت. در خط دفاع نیز محمد‌حسین مرادمند که تازه بازگشته در ترکیب اصلی قرار خواهد گرفت و سیاوش یزدانی و محمد دانشگر نیز در کنارش. ترکیب استقلال نسبت به بازی قبل تغییراتی خواهد داشت که این ناشی از بازگشت خارجی‌ها و مرادمند است.

پیش درآمد استقلال برای دربی؟
با توجه به اینکه استقلال شنبه هفته آینده باید مقابل پرسپولیس قرار بگیرد، اهمیت پیروزی در این بازی دو چندان می‌شود و آبی‌ها باید قابلیت کسب برتری در بازی پیش از دربی را داشته باشند. داشتن یک روحیه مطلوب که می‌تواند حاصل پیروزی در این میدان باشد، استقلال را با اقبال بیشتری برای رسیدن به ۳ امتیاز دربی مواجه خواهد ساخت. بنابر این فرهاد مجیدی اگر می‌خواهد جنگ بقا روی نیمکت استقلال را نبازد، باید حساب آن بازی را هم بکند و تیمش را با استراتژی مناسبی راهی میدان بازی با صنعت نفت آبادان کند.

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «غلط انداز»

سایت بدون – غلط انداز یک اصطلاح میان شکار چیان است غلط انداز کسی است …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *