اسرارآمیزترین نقاط زمین/اهرام مصر؛رازی که هیچ گاه کهنه می شود

سایت بدون – وقتی صحبت از راز روی زمین می شود،اهرام ثلاثه مصر یکی از آن جاهایی است که قبل از همه به ذهن ما می رسد.هرم‌های مصری از مهمترین و باشکوه‌ترین سازه‌های بر جای مانده از تمدن مصر باستان هستند که نمادهای این تمدن نیز به‌شمار می‌روند. تعداد ۱۳۸ هرم شناخته شده تا سال ۲۰۰۸ در مصر موجود بودندکه بیشتر آن‌ها آرامگاه فرعون‌ها و شهبانوهایشان در دوره‌های دودمانی کهن و میانه هستند. نامدارترین هرم‌های مصری اما مجموعه اهرام جیزه هستند که در منطقه جیزه در حومه قاهره قرار دارند و از بزرگترین سازه‌های ساخته شده در تاریخ بشر به‌شمار می‌روند. این هرم‌های سه‌گانه تنها بناهای بازمانده از میان هفت عجایب جهان باستان هستند که هنوز بر جای مانده‌اند. شگفتی این بناها و عطمت آن ها باعث می شود تا فکر ساختن آن ها در گذشته با ابزار محدودی که وجود داشته است از بین برود و این گمان را به وجود بیاورد که احتمالا باید رد پای موجودات فرا زمینی در میان باشد.

اهرام ثلاثه مصر حدودا ۲۵۰۰ سال پیش از میلاد مسیح ساخته شده اند. نه تنها عجایب این اهرام مربوط به ساخت آن با ابزارالات کم است، بلکه، درباره شگفتی های سازه ای آن، همچنان رازهای زیادی سر به مهر شده است. گفته می شود یکی از هرم های اهرام ثلاثه مصر، در مدت زمان ۲۰ سال ساخته شده است.

شاید برایتان جالب باشد دانستن این موضوع که جنس این هرم ها از چه چیزی است که تا به امروز توانسته آن ها را همچنان پایدار نگه دارد. بعد از تحقیقات زیادی که دانشمندان و باستان شناسان آمریکایی و فرانسوی انجام دادند متوجه شدند که مصری ها این اهرام را با ریختن بتون در بلوک ساخته اند. این برخلاف تصور عموم مردم بود که فکر می کردند این اهرام از صخره درست شده اند، حتی مشخص شده است که بخشی از این اهرام از آهک درست شده اند.

در بین اهرام مصر قدیمی ترین این اهرام اهرام جیزا هستند که در منطقه ی جیزا و در نزدیکی قاهره قرار دارند و هرم هایی ۳ گانه هستند که از عجایب جهان هم محسوب می شوند و از بزرگ ترین سازه های دست بشر هستند. یکی از اصلی ترین مواردی که ساخت این اهرام را به موجودات فرا زمینی نسبت می دهند، این است که در ساخت این اهرام از سنگ هایی استفاده شده است که حتی تا فاصله ی ۳۰۰ کیلومتری از این اهرام هم سنگ هایی از این جنس دیده نشده است با توجه به حجم و وزن این سنگ ها، آن ها باید با وسایل مدرنی حمل می شده اند که در آن زمان و با ابزار محدود آن زمان اصلا جور در نمی آمده است. تخمین زده شده است که تعداد کارگرانی که در ساخت هرم‌های مختلف مشغول به کار بوده‌اند حدود صد هزار نفر بوده که البته این مقدار بسته به هرم متفاوت تخمین زده شده است.

جالب است بدانید که اگر مقداری آب را در ظرفی بریزید و آن را در داخل هرم قرار بدهید می بینید که خواص آن تغییر کرده است. برای مثال اگر آبی آلوده را در طرفی در داخل هرم قرار بدهید، بعد از مدت چند هفته می بییند که این آب کاملا ضد عفونی شده است! و حتی خانمی ادعا کرده است که با خوردن این آب چهره ای جوان تر پید کرده است!

در یک آزمایش مشابه دیگر، موادی که زود فاسد می شوند مانند گوشت را در داخل هرم قرار دادند. آن ها متوجه شدند که اگر این مواد را در وسط هرم قرار بدهند، حتی بعد از گذشت ماه ها و سال ها فاسد نمی شود و همچنان قابل خوردن است!

همه‌ی اهرام در ساحل غربی رود نیل ساخته شده‌اند تا خورشید پشت آن‌ها غروب کند، زیرا در افسانه‌های مصری بر این باور هستند که این محل قلمرو مردگان است

نکته دیگری که باعث شده تا اهرام ثلاثه مصر در لیست سازه های عجیب جهانی قرار گیرد، ساختار آن است. هنوز بخش های بسیاری از اهرام ثلاثه مصر شناخته نشده است. ربات های کوچکی وجود دارند که از بخش های مختلف آن عبور کرده اند اما همچنان بخش های زیادی از اهرام ثلاثه مصر ناشناخته است. هرم جیزه بزرگترین هرم این بخش است و ارتفاع آن ۱۳۹ متر است. چندی پیش به واسطه یک ماهواره تصاویری با امواج فروسرخ از اهرام ثلاثه گرفته شد و مقبره های مدفون شده در زیر اهرام مشخص شد. با این که پیشرفت های زیادی در شناخت اهرام ثلاثه حاصل شده است اما هنوز هم بخش های زیادی از اسرار اهرام ثلاثه مصر باقی مانده است.

دراین باره بیشتر بدانید

رازهای باستانی /اتاق مخفی اهرام ثلاثه

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «آخ نگفتن»

سایت بدون – آخ کمترین واکنش انسان به درد و رنج است آخ گفتن خیلی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *