اسرارآمیزترین نقاط زمین / جنگلی در لهستان که درختانش کج می رویند

سایت بدون – آن ها درختانی هستند که مفهوم درخت را زیر سووال برده اند ، درخت دارای تنه ای است ، راست و کشیده که بالا می رود ، اما این درختان در درون تنه خود چیزی شبیه به یک قلاب یا حرف C انگلیسی را به تصویر می کشند. در جنگل‌های منطقه «پامرینیا غرب» در لهستان تمام درخت‌ها در نزدیکی ریشه به شکل یک قلاب خم شده اند و پدیده عجیب و غریبی به نام «جنگل کج» را تشکل داده اند. تنه ی همه ی این درختان در قسمتی که از زمین بیرون اومده، ۹۰ درجه به سمت شمال خم شده و بعد دوباره صاف بالا اومده. این جنگل به اسم “جنگل کج”( The Crooked Forest ) شناخته شده هست. حدود ۴۰۰ درخت کج در این جنگل وجود دارد.
با وجود تنه هایی با ظاهر شکل حرف c همه درختان به خوبی رشد کردند و این خم شدگی مانع رشد شان نشده. بعضی از کارشناسان اعتقاد دارند که این درخت ها برای جلوگیری از آسیب به نوک، شاخه های جانبی و تنه شون به این شکل درآمدند
درخت ها خاصیت ارتجاعی دارند. پس برای اینکه بتوان ندرشد کنند، در مقابل موانع به این شکل به رشد خودشان ادامه دادند. هر اتفاقی که برای یک درخت افتاده برای همه ی آن ها هم تکرار شده چون همه ی آن ها تغییر شکل یکنواخت دارند. و به نظر میرسد که اتفاقی که باعث شده به شکل امروزی باشند وقتی رخ داده که درخت ها حدودا ۷ سال داشتند.

این درخت‌ها در سال ۱۹۳۰ کاشته شده‌اند. در آن زمان که جنگ جهانی دوم در جریان بود، آلمانی‌ها منطقه را کنترل می‌کردند. تا به امروز، شایعات بسیاری در رابطه با استفاده از روشی انسانی و تکنیکی خاص برای پدید آمدن و رشد این درخت‌ها وجود دارد. هرچند، این روش و جزئیات آن مشخص نیست برخی مردم در رابطه با تاثیرات جنگ صحبت می‌کنند چرا که در این منطقه نبرد سختی میان ارتش آلمان نازی و ارتش سرخ وجود داشت. تئوری‌های مبهم دیگر به میدان‌های انرژی و حتی سحر و جادو اشاره دارند؛ اما شاید هیچ پاسخ نهایی وجود نخواهد داشت. در این بین عده‌ای از کارشناسان نیز معتقدند که در آن زمان های دور لهستان متحمل برف و کولاک سنگی در کشور بوده است و این منطقه زیر فشار بارش برف شدیدی که بارید است مانده و دلیلی بر کج شدن درختان در این جنگل شده است.

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «گاف دادن»

سایت بدون – اصل کلمه گاف از زبان فرانسه است و به معنای حرف ناپسند …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *