اسرار آمیزترین نقاط زمین/هوبا باچو؛ جنگلی که حتی عکس های ترسناک است

سایت بدون – آن جا ترسناک ترین جنگل دنیاست ، درختانی که در همه جنگل های جهان منبع شادی و زیبایی است ، در این جنگل منبع وحشتی بی پایان هستند، اینجا هوبا باچو است ، جنگلی در رومانی ، جایی در نزدیکی همان جایی که دراکولا زندگی می کرد.

این جنگل، در واقع مثلث برمودای ترَنسیلوانیا است؛ جنگلی که می‌گویند، توسط ارواح کشاورزان رومانیایی کشته شده، تسخیر شده است. در کشور رومانی منطقه ای تاریخی به نام ترانسیلوانیا وجود دارد که همیشه در طول تاریخ راز و رمزهای نهفته ای داشته است اینجا شهری به نام ( Cluj-Napoca ) دارد که زادگاه جنگل هولناک هویا باکیو ( Hoia Baciu Forest ) می باشد. این جنگل حدودا ۲۵۰ هکتار وسعت و درختانی انبوه و تو در تو دارد و هیچ توضیح منطقی و عقلانی برای چگونگی شکل گیری این درختان با شکل عجیبشان وجود ندارد.

اما همه معمای جنگل این نیست. برطبق گزارشات موجود، جنگل هویا معدنی از اتفاقات ماورایی و غیر قابل توضیح است. اتفاقاتی همچون مشاهده‌ی ارواح، تجسم‌های غیر معمول، مشاهده‌ی چهره‌هایی مرموز در تصاویر به ثبت رسیده در این جنگل، در حالی که به سختی قابل رؤیت هستند و البته مشاهده‌ی بشقاب پرنده‌ها که از جمله دلایل اولیه‌ی شهرت این جنگل به حساب می‌آیند. به علاوه وضع زیست بوم گیاهی این منطقه نیز به شدت عجیب و غیرقابل توضیح است، به طوری که شاهد داستان‌های عجیبی هستیم که در مورد تغییر شکل، وضعیت عجیب کنده‌ یا شاخه‌های درختان بر سر زبان‌ها است.

در این جنگل تا به حال گزارش های زیادی از دیدن ارواح به ثبت رسیده ارواحی که وقت و بی وقت در مقابل چشمان گردشگران ظاهر می شوند. البته شاید ترسناک تر از این ارواح، صورت هایی باشند که در پس زمینه عکس های گردشگران سبز شده اند، صورت هایی که با چشم غیر مسلح دیده نمی شوند و فقط لنز دوربین ها می تواند آن ها را بگیرد! البته اتفاقات عجیب این جنگل فقط محدود به روح و ارواح نیست و در دهه ۱۹۷۰ حتی بشقاب پرنده آدم فضایی ها هم در آن دیده شده است.

گر به داستان موجودات فضایی و یوفوها علاقه داشته باشید، از ماجرای دوایر عجیبی که اغلب در داخل مزارع شکل گرفته و ظاهرا به نوعی با این موجودات در ارتباطند نیز آگاهید. جنگل هویا البته به شکلی متفاوت با چنین مسئله‌ای روبرو است، دایره‌ای کامل در دل جنگل، جایی که هیچ چیز در آنجا رشد و پرورش پیدا نمی‌کند. نمونه‌های گرفته شده از خاک این محدوده به دقت آنالیز شد و مورد بررسی قرار گرفت و نتایج حاصله نشان داد که هیچ ماده و عنصری در خاک نیست که مانع رشد حیات گیاهی شود. پس سؤال اینجا است که چرا پوشش گیاهی این منطقه تا این حد عجیبت است؟

جنگل مرموز و تسخیر شده هویا در رومانی

مردم محلی باور دارند که این نقطه دقیقا مرکز تمامی فعالیت‌های ماورایی روی داده در این جنگل است و این زمین مسطح در واقع خانه‌‌ی ارواح است. تصاویر گرفته شده در این مکان اغلب به نوعی حاوی پیکره‌های شبه مانند از انسان‌ها است و همین مسئله باعث ایراد چنین ادعایی شده است.

هنگامی که یک پرفسور زیست شناس به نام «الکساندرو سیفت»، تصاویر متعدد و جالب توجهی از اجسام دیسک مانندی را به ثبت رساند که برفراز این جنگل در هوا شناور بودند. نکته‌ی عجیب این ماجرا این است که مجموعه تصاویر گرفته شده از تمامی رویدادهای عجیب این جنگل تنها چند روز بعد از مرگ او، ناپدید شدند.

بشقاب پرنده برفراز جنگل هویا در رومانی

در اول آگوست سال ۱۹۶۸، یک تکنسین ارتش به نام «امیل بارنئا» نیز تصویری مشهور از یک بشقاب پرنده را بر فراز این جنگل به ثبت رساند. در طول دهه‌ی ۱۹۷۰، این منطقه به عنوان مکانی برای مشاهده‌ی یوفوها و البته نورهای عجیب و غیرقابل توضیح معروف شده بود.

بشقاب پرنده برفراز جنگل هویا در رومانی

بیشتر گردشگرانی که به این جنگل می روند می گویند که از همان لحظه ورود به داخل جنگل احساس ترس و نگرانی وجودشان را پر می کند و هر لحظه فکر می کنند کسی در حال تماشای آن هاست. حتی گیاهان و درختان جنگل هم ظاهری عجیب و ترسناک دارند؛ شبیه همان درختانی که در فیلم های تخیلی و جادوگری می بینیم. «هویا باچو»، در واقع چوپانی بود که به همراه ۲۰۰ گوسفندش در این جنگل ناپدید شد و دیگر هیچ وقت پیدا نشد برای همین اسم این جنگل را به نام این چوپان نامگذاری کردند. آنقدر داستان و افسانه پشت این جنگل وجود دارد که بیشتر مردمی که در نزدیکی این جنگل زندگی می کنند جرئت نمی کنند به داخل آن بروند. اگر پای صحبت آن ها بنشینید می گویند که هر کس به این جنگل برود دیگر هیچ وقت به خانه برنمی گردد. حتی آن هایی هم که جرئت ورود به این جنگل را پیدا می کنند بعد از رفتن به داخل آن آسیب های بدنی مثل سوختگی، حالت تهوع، سردرد، نگرانی و دیگر احساس های عجیب و غریب پیدا کرده اند.

مسائل عجیب این جنگل ظاهرا زمان و مکان نمی‌شناسد، مردمی که امروزه وارد جنگل هویا می‌شوند نیز دچار خارش‌های غیر منطقی شده یا نسبت به نور حساسیت پیدا کرده و بیمار می‌شوند. به علاوه دستگاه‌های الکترونیکی در هنگام ورود به این منطقه دچار اختلال شده و از کار می‌افتند. بعضی از محققان عالم پدیده‌های ماورایی، این مسئله را به حضور قدرتمند نیروهای ماورالطبیعه نسبت می‌دهند.

بسیاری از افرادی که به گردش در داخل جنگل هویا باکیو رفته اند می گویند که در سکوت جنگل صداهای عجیبی می آید؛ چیزی مثل صدای گریه و شیون یا شکستن اجسام و خنده ی کودکان. حتی می گویند صدای خش خش هایی را می شنیدند که گویا فردی به آن ها نزدیک می شود اما هرچه جستجو می کردند هیچ کسی در نزدیکی آن ها نبوده است.

 از جنگل هویا باکیو در رسانه های جمعی بسیار نام برده می شود و مستندات زیادی در این منطقه که می گویند از ۵۵ هزار سال پیش اینگونه رمز آلود شده، ساخته اند. از مشهورترین برنامه هایی که در آن به جنگل هویا باکیو پرداخته شده فیلم افسون یا جادوگر ( Witch ) است که با همکاری شبکه دیسکاوری ساخته شد.

در این فیلم کاوشگرانی شجاع وارد جنگل می شوند، کسانی که هیچ ترسی از سحر و جادو ندارند، آن ها در هنگام شب به راحتی در هویا باکیو قدم می زنند و فیلمی اسرار آمیز برای ما خلق می کنند.

سازندگان این فیلم می گویند در اثرشان قصد داشته اند که بررسی کنند آیا واقعا اثراتی قوی از جادوگران در این جنگل وجود دارد؟ و اگر جادویی هست از کجا نشات گرفته؟ البته نباید فراموش کنید که در این فیلم از تخیلات هم زیاد استفاده شده است؛ این فیلم برای جشن هالووین ساخته و اکران شد.

علاوه بر فیلم افسون یا ویچ در سال ۲۰۰۲ میلادی هم یک فیلم ۲۷ ثانیه ای در رسانه های اینترنتی پخش شد، این فیلم از بالای ساختمان بلندی گرفته شده بود که به منطقه ی هویا باکیا مسلط بود در این فیلم نورهایی غیر طبیعی دیده می شد که به داخل ابرها رفته و ناپدید می شدند. بسیاری از افراد این نورها را نشانی از بشقاب پرنده ها دانستند.

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «دلنگ دلنگ»

سایت بدون – صدای زنگ شتر و هر زنگوله ای که به گردن حیوانات وصل …

یک دیدگاه

  1. بسیار جالب بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *