اصلاح سبک زندگی کلید سلامت دستگاه گوارش

سایت بدون -مصرف چای داغ و استعمال مواد مخدر افراد را در معرض سرطان مری قرار می‌دهد. دکتر تقی امیریانی، فوق تخصص گوارش با بیان این موضوع » گفت: رفلاکس و سندروم روده تحریک‌پذیر دو بیماری شایع گوارشی به شمار می‌آیند که ۵۰ تا ۶۰ درصد مراجعان به کلینیک‌ها را به خود اختصاص داده است.
دکتر امیریانی با تأکید بر اینکه این دو بیماری گوارشی محصول سبک زندگی نادرست است، می‌افزاید: حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد افراد جامعه، بیماری رفلاکس معده و حدود۲۰ تا ۲۵ درصد عموم مردم سندروم روده تحریک پذیر را در دوران زندگی خود تجربه می‌کنند. اما از آنجایی که این دو بیماری در دسته بیماری‌های خوش‌خیم قرار دارند می‌توان با تغییر سبک زندگی و مصرف درست داروهای تجویز شده علائم آنها را کنترل کرد. وی با اشاره به اینکه تغذیه نامناسب، افزایش وزن، استعمال سیگار، مصرف فست فودها و چربی‌ها نیز باعث ابتلای افراد به بیماری‌های مختلف گوارشی و همچنین بیماری کبد چرب می‌شود، می‌افزاید: بیماری‌های التهابی روده و مشکلات دستگاه گوارش اگر بموقع و درست درمان نشوند می‌تواند عوارض جبران‌ناپذیری همچون مرگ و میر افراد را به همراه داشته باشد.
مدیر گروه داخلی دانشگاه علوم پزشکی گلستان عنوان می‌کند: مطابق آمارهای به دست آمده سرطان مری در استان‌ گلستان شیوع بیشتری نسبت به سایر نواحی کشور دارد که علت این امر مصرف چای داغ و مواد مخدری همچون تریاک و ناس است. البته با فرهنگ سازی‌های صورت گرفته، در سال‌های اخیر این آمار نسبت به گذشته کاهش یافته است.

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «گاف دادن»

سایت بدون – اصل کلمه گاف از زبان فرانسه است و به معنای حرف ناپسند …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *