اقدام نمادین ۶۶ زن کنگره در جلسه سخنرانی رئیس‌جمهوری /اعتراض به ترامپ با لباس سفید

سایت بدون – نمایندگان زن دموکرات کنگره آمریکا در حمایت از حقوق زنان و اعتراض به اقدامات رئیس‌جمهوری آمریکا در جلسه سخنرانی ترامپ در این مجلس لباس سفید به تن کردند.
کارگروه زنان دموکرات در مجلس نمایندگان آمریکا از قانونگذاران زن در هر دو حزب دعوت کرده بود با به تن‌کردن لباس سفید در مراسم سخنرانی دونالد ترامپ در کنگره یاد جنبش حق رأی زنان در آمریکا را گرامی بدارند.
لوییس فرنکل، رئیس کارگروه زنان گفت: «سفید پوشیدن پیام مثبتی به همراه دارد؛ به این معنی که بخش بزرگی از دستور کار ما ترویج امنیت اقتصادی برای زنان و خانواده هایشان است.» این دستور کار شامل پرداخت دستمزدهای یکسان، بیمه کودکان مقرون به صرفه، سیاست‌های ایجاد محیط‌های کار مناسب خانواده و مقابله با آزار
جنسی است.
پوشیدن لباس سفید از اوایل قرن بیستم از سوی حامیان حقوق زنان در آمریکا رواج پیدا کرد و روز گذشته که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا برای نخستین‌بار برای سخنرانی به کنگره آمریکا رفت با جمعیتی از زنان دموکرات مواجه شد که لباس سفید به تن داشتند. نانسی پلوسی، رهبر اقلیت مجلس نمایندگان آمریکا با هدایت سایر نمایندگان تاکید کرد که ترامپ از حقوق زنان حمایت نمی‌کند.
این نمایندگان سفیدپوش سنجاق‌هایی با نوشته «اوباماکر» به لباس‌هایشان وصل کرده بودند تا حمایت خودشان را از برنامه بهداشت و درمان اوباما اعلام کنند؛ برنامه‌ای که با خطر لغو در دوران ترامپ مواجه است. حدود ۶۶ عضو مجلس نمایندگان و چهار تن از اعضای هیأت‌هایی که حق رأی ندارند، در این حرکت اعتراضی شرکت کردند. آنها همچنین به ممنوعیت مسافرتی ترامپ معترض هستند.
یکی از نکات قابل تأمل در پوشیدن لباس‌های سفید برای سیاستمداران زن آمریکایی این است که هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه پیشین آمریکا که در انتخابات رقیب جدی ترامپ بود، در مراسم تحلیف او لباس کاملا سفید به تن کرد.
همچنین نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا و رهبر اکثریت حزب دموکرات پس از سخنان ترامپ با صدور بیانیه‌ای باز هم رئیس‌جمهوری آمریکا را به باد انتقاد گرفت. او گفت: «سخنرانی رئیس‌جمهوری کاملا با واقعیت ظالمانه رفتار او در تناقض کامل بود. او شبیه یک پوپولیست صحبت کرد اما طبقه کارگر را به سهامداران وال‌استریت فروخت. او مدعی است که آمریکا را امن‌تر کرده اما او در واقعیت امنیت کشور ما را به خطر انداخته و با بی‌کفایتی و اقداماتی ضد قانون اساسی، مبارزه ما علیه رعب و وحشت را نیز تضعیف کرده است. دولت ترامپ دوباره آمریکا را بیمار کرد و به جوامع ما ترس را تزریق کرد و اطمینان یافت که روسیه روی امنیت و دموکراسی ما سلطه یافته است. دموکرات‌ها همچنان به مبارزه با حملات ترامپ ادامه خواهند داد.»
دعوت ترامپ از ترامپ کوچک
از حاشیه‌های مراسم سخنرانی ترامپ، دعوت او از کودکی به نام جوشوآ ترامپ بود. دونالد ترامپ این کودک را که در مدرسه به دلیل تشابه اسمی با دونالد ترامپ مورد اذیت و آزار قرار گرفته است، به عنوان میهمان ویژه به کنگره ایالات متحده دعوت کرده بود.
کاخ سفید اعلام کرده بود که این دانش‌آموز کلاس ششم یکی از ده‌ها میهمان ویژه دونالد ترامپ و ملانیا ترامپ در جریان مراسم خواهد بود. در بیانیه کاخ سفید آمده است که جوشوآ ترامپ به علم، هنر، تاریخ و حیوانات علاقه دارد. به گفته کاخ سفید او امیدوار است بتواند در آینده شغلی مرتبط با حیوانات داشته باشد.

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «گاف دادن»

سایت بدون – اصل کلمه گاف از زبان فرانسه است و به معنای حرف ناپسند …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *