امباپه ، دمبله،ولاهوویچ/ در زمستان فوتبال اروپا خبری خواهد بود؟



پنجره نقل‌و‌انتقالات زمستانی تا چند هفته دیگر باز می‌شود و ممکن است انتقالات بزرگی در آن صورت بگیرد.پنجره تابستانی امسال را می‌توان پرآشوب‌ترین در نوع خود دانست اما به‌زودی پنجره زمستانی باز می‌شود و هیاهو فوتبال اروپا را فرا خواهد گرفت.
باشگاه‌ها یک ماه دیگر می‌توانند دوباره دست به خرید و فروش بازیکن بزنند و هرچند باشگاه‌های بزرگ نباید تغییرات بزرگی در زمستان داشته باشند، می‌توان شاهد برخی تصمیمات بود که فصل و آینده باشگاه‌ها را تغییر می‌دهند.
مهم‌ترین انتقال مربوط به دوشان ولاهوویچ، مهاجم ۲۱ساله صربستانی فیورنتینا می‌شود. او جدیدترین اسمی است که در بازار نقل‌و‌انتقالات مطرح شده است (و گل‌های فراوانی که در این فصل زده، مشخص می‌کند چرا). همچنین ابهاماتی پیرامون من‌سیتی وجود دارد. آنها بیشتر به‌دنبال فروش بازیکنان‌شان هستند و فران تورس و رحیم استرلینگ شاید از این تیم جدا شوند، هرچند استرلینگ اخیراً عملکرد بدی نداشته.
جام ملت‌های آفریقا هم موضوع دیگری است که در زمستان مطرح می‌شود. بازیکنانی که در آن رقابت‌ها حاضر هستند ممکن است تا یک ماه قادر به حضور در باشگاه‌های‌شان نباشند و به این ترتیب باشگاه‌ها شاید به سراغ خرید بازیکن بروند. لیورپول به‌صورت ویژه از جام ملت‌های آفریقا آسیب می‌بیند، چراکه محمد صلاح و سادیو مانه، دو مهاجم اصلی این تیم برای دیدارهای ملی به آفریقا
می‌روند.

اما در زمستان چه خبر خواهد بود؟
بزرگترین تأثیری که پنجره نقل‌و‌انتقالات ژانویه می‌گذارد این است که بازیکنانی که در پایان فصل آزاد می‌شوند، می‌توانند شش ماه زودتر با باشگاه‌های جدیدشان پیش‌قرارداد امضا کنند. هیچ نامی هم در این میان بزرگتر از کیلیان امباپه نیست که در تابستان به‌دنبال پیوستن به رئال‌مادرید بود، آن هم در شرایطی که پاری‌سن‌ژرمن بازیکنان بزرگی جذب کرده بود. او حاضر نشده قرارداد جدیدی با پی‌اس‌جی امضا کند و بعید به نظر می‌رسد این اتفاق در یک ماه پیش رو بیفتد. او می‌تواند در ژانویه پیش‌قرارداد امضا کند و رئال‌مادرید که در تابستان فشار آورده بود تا او را بخرد، در اول صف قرار دارد.
البته تضمینی وجود ندارد که امباپه در زمستان پیش‌قرارداد امضا کند. او ممکن است کاری که لیونل مسی در زمستان انجام داد را تکرار کند و اجازه دهد قراردادش به پایان برسد و در تابستان گزینه‌هایش را بررسی کند (البته اوضاع مسی از این جهت متفاوت بود که او می‌خواست بماند ولی سوءمدیریت در بارسا این اجازه را نداد). امباپه شاید نخواهد پیش‌قراردادی که امضا می‌کند حواسش را تا پایان فصل پرت کند و اگر واقعاً قصدش رفتن به مادرید باشد، چند ماه صبر بیشتر ضرری ندارد.
او البته در این زمینه تنها نیست. پل پوگبا هم اوضاع مشابهی در منچستریونایتد دارد، هرچند تغییر مربی تیم می‌تواند محاسباتش را تغییر دهد.
عثمان دمبله که اغلب مصدوم است هم در آستانه آزاد شدن است، هرچند بارسلونا سخت در تلاش است او را نگه دارد. آنتونیو رودیگر و نیکلاس زوله، مدافعان آلمانی چلسی و بایرن‌مونیخ هم ممکن است آزاد شوند. اوضاع فرانک کسیه (میلان) و مارسلو بروزوویچ (اینتر)، دو هافبک شاغل در ایتالیا، و لورنتزو اینسینیه (ناپولی) و آندره‌آ بلوتی (تورینو)، دو مهاجم سری آ هم همین است. همه‌گیری ویروس کرونا باعث شده اکثر باشگاه‌ها به‌دنبال جذب بازیکنان با حداقل قیمت باشند. انتقال آزاد بازیکنان در عمل رایگان نیست و باشگاه‌ها باید دستمزد، پاداش و هزینه ایجنت‌ها را بپردازند اما اینکه باشگاه‌ها مجبور نیستند مبلغ قابل توجهی هم به یک باشگاه دیگر پرداخت کنند این انتقالات را برای‌شان جذاب می‌سازد.

آیا بازیکنی حاضر می‌شود به نیوکاسل برود؟
نیوکاسل در بحران عجیبی به‌سر می‌برد. آنها بودجه فوق‌العاده‌ای در اختیار دارند و بسیار جاه‌طلب هستند اما دارند برای فرار از سقوط می‌جنگند. این باشگاه در ۱۵ بازی اول خود در این فصل لیگ برتر، تنها یک برد کسب کرده که همین هفته بوده و ۷ تساوی و ۷ شکست را هم ثبت کرده است. آنها کار آسانی برای بقا پیش رو ندارند.اوضاع البته ممکن است بدتر هم بشود. برنامه بازی‌های نیوکاسل در دسامبر هولناک است و آنها باید میهمان لستر، میهمان لیورپول، میزبان منچسترسیتی، میزبان منچستریونایتد و میهمان اورتون باشند. ادی هاو، مربی جدید تیم کار سختی پیش رو دارد.
پس باشگاهی که با مالکان سعودی، رویای پیوستن به جمع پی‌اس‌جی و منچسترسیتی را دارد، به کجا خواهد رفت؟ آنها در صورتی می‌توانند نشان دهند قدرت رقابت دارند که در این فصل لیگ برتر سقوط نکنند، ولی این بقا کاری پرچالش است، به‌ویژه با بازیکنانی که باشگاه دارد.
حالا سؤال این است که کدام بازیکن حاضر می‌شود حتی با دستمزد بالا به باشگاهی برود که ممکن است فصل بعد را در چمپیونشیپ بگذراند؟ شاید ‌بندی در قرارداد بازیکنان جدید درج شود که طبق آن، در صورت سقوط نیوکاسل، بازیکن بتواند به باشگاه دیگری برود اما حضور شش‌ماهه در یک تیم قعر جدولی با امید به بقا در لیگ برتر، به امید اینکه تیم در فصل بعد بتواند برای رتبه‌های بالا بجنگد، اصلاً جذاب نیست. پول مهم است اما مدیران نیوکاسل باید متقاعدکننده ظاهر شوند تا بتوانند تیم‌شان را در ژانویه تقویت کنند.
منبع: SI

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «گاف دادن»

سایت بدون – اصل کلمه گاف از زبان فرانسه است و به معنای حرف ناپسند …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *