انتخاب بازیگر نقش جیمز باند دوباره خبرساز شد/حدس بزن چه کسی می‌آید!

سایت بدون – در حالی که بیست‌و‌پنجمین جیمز باند سینما «زمانی برای مردن نیست» تا روزهای پایان سال جاری میلادی روی پرده سینماها نخواهد رفت، بازار بحث درباره مامور ۰۰۷ بعدی سینما دوباره داغ شده‌است. این‌بار پیرس برازنان جیمز باند قبلی سینما، آغاز‌کننده این بحث‌ها بوده‌است. او که در فاصله سال‌های ۱۹۹۵ تا ۲۰۰۲ در چهار فیلم جیمز باندی ظاهر شد، در این باره صحبت کرده‌است که بهترین گزینه برای ایفای نقش جیمز باند در فیلم‌های جدید این مجموعه اکشن دلهره‌آور چه کسی خواهد بود. آنچه جالب بوده و مورد توجه اهل فن و منتقدان سینمایی قرار گرفته، دفاع برازنان از ادریس البای سیاهپوست بوده‌است اما برازنان نه یک گزینه که دو گزینه را مطرح کرده و درباره‌شان حرف می‌زند. به گفته برازنان: «فکر می‌کنم حالا که دانیل کریگ از ادامه بازی در نقش جیمز باند انصراف داده، تهیه‌کنندگان مجموعه پربیننده جیمز باند می‌توانند راه متفاوتی در پیش بگیرند و کارهای جدیدی بکنند. اکنون مهم‌ترین پرسش این است چه کسی لیاقت جانشینی کریگ را دارد و تهیه‌کنندگان این مجموعه فیلم، چه کسی را برای ایفای این نقش انتخاب می‌کنند. من که خودم یکی از جیمز باندهای سینما بوده‌ام، نظرم روی ادریس البا و تام هاردی است. جالب است در چند سال اخیر از من بارها در این‌باره پرسیده شده بهترین گزینه برای جیمز باند بعدی سینما کیست. این نکته حکایت از آن می‌کند که برای بسیاری از مردم و تماشاگران، نظر کسانی که قبل از این در قالب شخصیت مامور ۰۰۷ ظاهر شده‌اند اهمیت زیادی دارد.»
 بازیگر  ۶۸ ساله انگلیسی‌تبار، در ادامه چنین می‌گوید: «اولین نامی که به ذهنم می‌رسد ادریس الباست. او حضور قوی و بسیار تاثیرگذاری روی پرده دارد و به‌خصوص، صدایش بسیار خوب است. احساسم این است حضور البا در نقش جیمز باند، چیز باشکوهی روی پرده خلق کند. بعد از او باید از تام هاردی اسم ببرم. این بازیگر هم تمام خصلت‌هایی را که یک جیمز باند باید داشته‌باشد، داراست. فیلم‌های جیمز باندی یکی از آن مجموعه فیلم‌هایی هستند که از اهمیت و جایگاه خاصی برخوردارند و تهیه‌کنندگان آن باید با توجه به تمام جوانب دست به انتخاب جیمز باند بعدی سینما بزنند.»
در حالی که هاردی صحبت زیادی در رابطه با احتمال حضورش در نقش مامور ۰۰۷ نکرده، البا بی‌پرده از میزان علاقه زیادش به این نقش حرف زده‌است. اوایل سال‌جاری میلادی او در گفت‌و‌گویی در این باره چنین گفت: «می‌دانم که شایعات زیادی در این رابطه وجود دارد و شخصیت باند مرا مثل یک سایه تعقیب می‌کند! حتی مادرم هم بارها گفته که تو یک روز نقش جیمز باند را بازی خواهی کرد. خود من هم مثل مادرم فکر می‌کنم!»
رسانه‌های گروهی این روزها در انتظار واکنش تهیه‌کنندگان مجموعه جیمز باند به اظهارات برازنان هستند. خانم باربارا بروچلی که وارث خانوادگی امتیاز تولید فیلم‌های سینمایی جیمز باندی است، مهم‌ترین مهره در انتخاب باند بعدی سینماست. او چندی قبل اعلام کرد در حال بررسی بهترین گزینه‌ها برای جایگزینی کریگ است. با وجود اصرار بسیار زیاد خبرنگاران، او حاضر نشد نامی را در این رابطه به زبان بیاورد. بروچلی چند هفته قبل امتیاز پخش اینترنتی مجموعه فیلم‌های جیمز باندی خود را به شبکه آمازون فروخت. گفته می‌شود مدیران این شبکه اینترنتی مبلغی نزدیک به ۱۰ میلیارد دلار برای خرید آرشیو فیلم شرکت پارامونت ــ‌ که فیلم‌های جیمز باندی هم بخشی از آن به حساب می‌آید ــ به مدیران این شرکت و بروچلی پرداخت کرد. اما خانم بروچلی زمان امضای قرارداد فروش تاکید کرد جیمز باندهای جدید همگی روی پرده سینماها خواهند رفت و پخش استریم و اینترنتی نخواهند داشت. آخرین فیلم جیمز باندی دانیل کریگ زمانی برای مردن نیست قرار بود زمستان گذشته اکران عمومی شود اما شیوع بیماری کرونا نمایش عمومی آن را هم مثل بسیاری از بلک باسترهای گران‌قیمت هالیوودی، به تعویق انداخت.

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «غلط انداز»

سایت بدون – غلط انداز یک اصطلاح میان شکار چیان است غلط انداز کسی است …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *