اگر می خواهید پاستای خوب بپزید این مطلب را بخوانید

اگرچه روزگاری ایتالیا مهد طبخ انواع پاستا و ماکارونی بود اما امروزه این غذاها در همه دنیا ،  طرفداران بسیاری دارد. ماکارونی و لازانیا هم یک نوع پاستا محسوب می شود که از غذاهای معروف کشور ایتالیاست. نباید فراموش کرد که تهیه پاستا و ماکارونی به سبک سرآشپزهای ایتالیایی به رعایت ترفندهای ساده اما کاربردی نیاز دارد.    برای هر ۱۰۰ گرم پاستا حدود یک لیتر ( ۴ لیوان) آب لازم است. اگر پاستا در آب کم بجوشد، حالت چسبندگی می یابد.به ازای هر لیتر آب باید یک قاشق چای خوری نمک داخل قابلمه بریزید. نگران مصرف زیاد نمک نباشید زیرا پاستا مقدار خیلی کمی نمک جذب می کند اما طعم غذا بسیار عالی می شود. پاستا را هنگامی درون آب بریزید که کاملا در حال جوش است و اگر با قاشق، آب را هم بزنید همچنان در حال جوشیدن باشد.هنگام پخت پاستا درون آب، روغن اضافه نکنید زیرا اگرچه به ظاهر مانع از چسبیدن پاستا می شود اما سس نیز به خوبی جذب پاستا نخواهد شد. فقط می توانید، چند قطره روغن روی ورقه های خمیر لازانیا اضافه کنید.حتما زمان پخت، پاستاها را با قاشق هم بزنید.زمانی که پاستا را درون آب جوش می ریزید، آب کمی از حالت جوش می ایستد. مدت زمان پخت پاستا را که روی بسته بندی درج شده است، از زمانی در نظر بگیرید که آب همراه با پاستا شروع به جوشیدن می کند.اگر سس پاستا آب دار و مدتی دیگر قرار است در فر یا درون تابه  حرارت ببیند، توجه داشته باشید که پاستا بیش از حد نجوشد زیرا بعد حالت خمیری می یابد.اگر قصد دارید پاستا را بلافاصله پس از طبخ برای سالاد استفاده کنید، نباید روی آن آب بریزید. خردکردن اسپاگتی تاثیری در تسریع پخت ندارد؛ بهتر است اسپاگتی ها به همان حالت رشته ای طبخ شود.

طرز تهیه سس آلفردو

 یک قاشق غذا خوری سیر ۲ قاشق غذا خوری آرد یک چهارم فنجان کره یک پنجم فنجان خامه غلیظ یک پنجم فنجان شیرپرچرب یک دوم فنجان پنیر رنده شده پارمزان نمک دریایی و فلفل سیاه تازه

روش تهیه   

ابتدا باید کره را روی حرارت قرار دهید تا آب شود.  سپس سیر را ریز خرد و به آن اضافه کنید و حدود یک دقیقه با کره در حرارت ملایم تفت دهید.  آرد را با کمی آب مخلوط کنید و زمانی که غلیظ شد به کره اضافه کنید.  شیر، خامه، پنیر پارمزان، نمک و فلفل را نیز به این مواد اضافه کنید و اجازه دهید تا به غلظت مورد نظرتان برسد.  جعفری تازه را خرد و به مواد اضافه و زیر آن را خاموش کنید.

 سس پستو

ریحان ۲ لیوان سیر ۳ حبه درشت مغز گردو به اندازه لازم روغن زیتون نصف لیوان پنیر پارمزان نصف لیوان

روش تهیه

 ابتدا گردو یا بادام زمینی را داخل آسیاب بریزید و به خوبی پودر کنید.  تمامی مواد را همراه با نمک و فلفل داخل مخلوط کن بریزید تا یک ماده غلیظ و یک دست حاصل شود.  حال این سس آماده را همراه با پاستا یا پیتزا میل کنید.

 سس سفید (بشامل)

شیر یک لیوان خامه ۲ قاشق غذاخوری آرد سفید یا ذرت ۲ قاشق غذاخوری کره ۴ قاشق غذاخوری نمک، فلفل، پودر زنجبیل

روش تهیه

 ابتدا کره را داخل ظرفی بریزید و اجازه دهید تا آب شود.  آرد را داخل کره بریزید تا خامی آن گرفته شود، نیازی به سرخ کردن آرد نیست همین که کمی روی حرارت باشد کافی است.  شیر را آرام آرام به مخلوط اضافه کنید و مدام هم بزنید تا گلوله نشود.  ادویه ها را اضافه کنید.  حالا زمان آن است که مداوم به هم زدن مخلوط خود ادامه دهید تا به غلظت سس برسد.در پایان زمانی که زیر سس را خاموش کردید، می توانید خامه را اضافه کنید. منبع:

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «گاف دادن»

سایت بدون – اصل کلمه گاف از زبان فرانسه است و به معنای حرف ناپسند …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *