اگر afc زیر نظر ساترا بود تکلیف عادل فردوسی پور چه بود؟

سایت بدون – خبرش در یکی، دو روز گذشته حسابی سروصدا به پا کرده؛ اینکه قرار است عادل فردوسی‌پور، مجری و گزارشگر محبوب ایرانی، فینال لیگ قهرمانان آسیا را گزارش کند. البته از آنجا که عادل در شبکه سه تحریم است، قرار نیست صدای گزارش او از طریق تلویزیون به دست مخاطبانش برسد بلکه او قرار است بازی فینال را برای اینستاگرام AFC و برای کاربران فارسی‌زبان این شبکه اجتماعی گزارش کند؛ اتفاقی نو و تازه که موجی از خوشحالی را بین هواداران فوتبال فارسی‌زبان به وجود آورده است. در واقع بعد از روی‌کارآمدن علی فروغی به‌عنوان مدیر شبکه سه، عادل فردوسی‌پور از این شبکه رانده شد و حتی اجازه گزارش بازی‌ها به او داده نشد. این در حالی بود که عادل ممنوع‌التصویر هم شد و در مقطعی حتی صدای گزارش‌های او از بازی‌های آرشیوی هم حذف می‌شد. نکته عجیب درباره رفتار با عادل فردوسی‌پور اینکه به او اجازه ندادند حتی در پلتفرم‌های اینترنتی هم گزارش کند یا به‌عنوان مجری جلوی دوربین بنشیند؛ او همه‌جوره از سوی مسئولان صداوسیما تحریم شده بود و در این بازه دو‌ساله، هیچ گزارشی از او جایی شنیده نشد.
عادل و AFC؛ جذاب و عجیب
دو روز قبل بود که شایعه شد عادل فردوسی‌پور قرار است فینال لیگ قهرمانان آسیا را گزارش کند؛ در همین بین اخبار ضدونقیضی هم به گوش رسید و تعدادی از آنها تأیید و برخی دیگر تکذیب شدند. سفر صبح روز گذشته عادل فردوسی‌پور به قطر اما به شایعات پایان داد و مشخص شد که خبر درزکرده صحت دارد. حالا عادل فردوسی‌پور بعد از مدت‌ها فرصتی به دست آورده تا با مخاطبان فوتبالی از طریق گزارش یکی از حساس‌ترین بازی‌های آسیایی ارتباط برقرار کند. البته عادل فردوسی‌پور از یک هفته قبل در جریان قرار گرفته بود که قرار است برای گزارش بازی فینال راهی قطر شود. او که آدم توداری است و کمتر صحبت می‌کند، از دوستان نزدیکش خواسته بود این موضوع فعلا جایی درز نکند. دو روز گذشته اما مسئولان AFC آهسته‌آهسته این خبر را منتشر کردند تا به‌نوعی کاربرانشان را مهیا کنند. حالا عادل فردوسی‌پور، مردی که در ایران، همه‌جوره در شبکه سه تحریم شده، می‌تواند بازی مهیج پرسپولیس را گزارش کند.
غافلگیری مسئولان شبکه ۳
همکاری عادل فردوسی‌پور با AFC از آن جهت اهمیت دارد که شنیده می‌شود مسئولان برگزار‌کننده این رقابت‌ها ویزای مسئولان شبکه سه برای حضور در قطر را صادر نکرده‌اند؛ پیش‌تر شنیده شد که مجری برنامه فوتبال برتر به همراه تهیه‌کننده این برنامه درخواست ویزا داده بودند تا بتوانند بازی را از نزدیک دیده و گزارش کنند. عدم صدور ویزا برای آنها با صدور ویزا برای عادل فردوسی‌پور باعث شد تا علی فروغی برآشفته شود؛طبق گزارشی که ایران ورزشی نوشته، مدیر شبکه سه از دست مسئولان باشگاه پرسپولیس شاکی شده که چرا اسم عادل فردوسی‌پور را به‌عنوان یکی از اعضای همراه برای فینال رد کرده‌اند. مسئولان باشگاه پرسپولیس با رد این موضوع به اطلاع صداوسیما رسانده که نقشی در این زمینه نداشته‌اند و خود AFC عادل فردوسی‌پور را برای گزارش این بازی به قطر دعوت کرده است؛ شکست سنگینی برای مسئولان شبکه سه که به نظر می‌رسد قافیه را نه تنها در داخل‌ بلکه در خارج از کشور هم دارند به عادل فردوسی‌پور می‌بازند.
چراغ سبز بدون درنگ عادل
عادل فردوسی‌پور حالا در شرایطی قرار است بازی را برای کاربران فارسی‌زبان اینستاگرام AFC گزارش کند که آنها کار چندان سختی برای راضی‌کردن این گزارشگر نداشته‌اند. شنیده‌ها خبر از این می‌دهد که عادل، قریب به یک هفته پیش که چنین پیشنهادی به دستش رسیده، بدون درنگ از آن استقبال کرده و گفته دوست دارد بازی به این مهمی را گزارش کند. اتفاقا همین مورد، باعث شد تا حضورش در قطر آن‌هم در زمان کرونا به سریع‌ترین شکل ممکن صورت پذیرد؛ او روز گذشته راهی قطر شد و بعد از تست‌دادن به قرنطینه رفته و امروز هم با گزارش بازی، مخاطبان AFC را غافلگیر می‌کند.
شایعه جنجالی برای عادل فردوسی‌پور
هم‌زمان با تأیید رسمی حضور عادل فردوسی‌پور در قطر و اینکه قرار است او فینال لیگ قهرمانان آسیا را گزارش کند، خبری عجیب در فضای رسانه‌ای ایران منتشر شد؛ خبر حکایت از این داشت که عادل به بهانه گزارش بازی فینال لیگ قهرمانان آسیا قرار است در قطر با چند شبکه فارسی‌زبان ایرانی آن‌طرف آب مذاکره کند و مثل مزدک میرزایی از ایران مهاجرت کند. اگرچه نیاز به کندوکاش زیادی برای رسیدن به ریشه این شایعه نیست ولی عادل فردوسی‌پور قویا چنین موضوعی را رد می‌کند و می‌گوید نه علاقه‌ای به مهاجرت از ایران دارد و نه اینکه قرار است با نماینده‌ای از شبکه فارسی‌زبانی صحبت کند. او این موارد را کذب و شایعه‌پراکنی می‌داند.
اگر AFC زیر نظر ساترا بود!
عادل فردوسی‌پور در‌حالی قرار است امروز فینال را از طریق اینستاگرام AFC برای علاقه‌مندان فوتبال گزارش کند که همین چند‌وقت پیش حتی اجازه ندادند برنامه‌اش در پلتفرم‌های اینترنتی در داخل ایران اجرا شود؛ او که بنا داشت برنامه‌ای شبیه به ۹۰ را با اسم «۳۶۰» برای شبکه‌های خانگی و اینترنتی از جمله فیلیمو و کافه بازار اجرا کند، با مخالفت مسئولان صداوسیما روبه‌رو شد و در نهایت مجوز نگرفت! عجیب اینکه او باید از ساترا مجوز می‌گرفت و ساترا هم بدون اجازه صدا‌وسیما نمی‌تواند مجوزی صدور کند. البته که مسئولان ساترا خبر دادند درخواست عادل پیش از رسیدن به دست آنها از نهادی دیگر، رد شده است! حالا شاید اگر اینستاگرام AFC هم دست ساترا بود، عادل هرگز نمی‌توانست با مخاطبانش ارتباط برقرار کند ولی در این یک مورد، نه این نهاد و نه مسئولان شبکه سه، کاری از دستشان برنمی‌آید و نمی‌توانند مانع قطع‌شدن ارتباط عادل فردوسی‌پور با مخاطبان ایرانی‌اش شوند!

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «غلط انداز»

سایت بدون – غلط انداز یک اصطلاح میان شکار چیان است غلط انداز کسی است …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *