اگزما چیست و چگونه باید آن را درمان کرد؟

سایت بدون – اگزما یک بیماری پوستی التهابی است.با شروع فصل سرما به دلیل افزایش خشکی پوست و کاهش چربی آن، افراد بیشتر در معرض این بیماری قرار می‌گیرند. البته ابتلا به این بیماری، دلیل مشخصی نداشته و می‌تواند حتی ژنتیکی و از زمان تولد تا بزرگسالی همراه فرد باشد. اما برخی عوامل بیرونی نیز می‌تواند در بروز آن موثر باشد.
تماس با مواد شوینده، مواد شیمیایی و به‌طور کلی مواد تحریک‌کننده شایع‌ترین علت اگزماست، اما عوامل دیگری از جمله مشکلات عصبی، استرس، تغذیه، مصرف برخی داروها، مواد شیمیایی، رطوبت و آب‌وهوا می‌تواند موجب بروز این بیماری پوستی شود.
این متخصص پوست و مو تصریح کرد: این التهاب پوستی اگر حاد باشد با علائمی همچون زخم و ترشح‌های آب‌دار همراه خواهد بود. اگزمای مزمن نیز با التهاب شدید پوستی، قرمزی و ترک‌خوردگی‌های شدید پوست همراه است.
اولین درمان برای اگزما عدم تماس با عوامل تحریک‌کننده آن است. در اولین قدم برای درمان این بیماری باید از عوامل ایجادکننده و تحریک‌کننده آن دوری و سپس با مراجعه به پزشک نسبت به درمان اقدام کرد. همچنین چرب‌کردن و مرطوب نگه داشتن زخم‌های اگزما نیز درمان خانگی و موقت برای این بیماری محسوب می‌شود. با توجه به افزایش ابتلا به اگزما در فصل سرما، افرادی که پوست خشک دارند بیشتر از دیگران مستعد این بیماری بوده و برای پیشگیری از آن باید همواره پوست خود را چرب و مرطوب نگه‌دارند.

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «فی سبیل الله»

سایت بدون – فی سبیل الله یعنی در راه خدا این یک اصطلاح فقهی و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *