این دختر ایرانی برای المپیک توکیو لحظه شماری می کند/آرزوهای سارا

سایت بدون – سارا بهمنیارمتولد سال ۱۳۷۸ از شهر آستانه اشرفیه استان گیلان است. ملی‌پوش توانمند کاراته ایران، نخستین زن گیلانی است که اسفند سال گذشته پس از کسب مدال نقره لیگ جهانی کاراته وان اتریش در وزن منهای ۵۰ کیلوگرم بلافاصله موفق به کسب مدال طلای پنجمین مرحله لیگ جهانی ۲۰۱۹ ژاپن و مدال طلای ششمین مرحله لیگ کاراته وان در مسکو شد. بهمنیار پس از درخشش در تمامی مراحل امتیازی و گزینشی المپیک ۲۰۲۱ توکیو در دسته منهای ۵۰ کیلوگرم با قرار گرفتن در رتبه چهارم جدول رده‌بندی و امتیازی این وزن پس از کاراته‌کاهایی از کشورهای ترکیه، ژاپن و استرالیا صاحب امتیاز ورودی به بازی‌های المپیک توکیو شد و نامش را به عنوان اولین دختر المپیکی تاریخ ورزش گیلان جاودانه کرد. او مدال برنز لیگ جهانی کاراته وان امارات، مدال نقره مسابقات امیدهای جهان در اسپانیا، مدال نقره مسابقات امیدهای آسیا در قزاقستان و همچنین مدال نقره لیگ جهانی کاراته وان ژاپن را نیز در کارنامه موفق و درخشان خود ثبت کرده است. بهمنیار معتقد است بزرگترین آرزوی او مثل همه ورزشکاران ملی‌پوش حضور در بازی‌های المپیک و کسب افتخار در این رویداد بزرگ جهانی است. به همین دلیل در سال ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ قبل از شیوع ویروس کرونا در دنیا هر چه داشته در میدان مبارزه رو کرده تا بتواند با قدرت به عنوان ملی‌پوش المپیکی کاراته در توکیو حاضر باشد. به همین بهانه سراغ ملی‌پوش المپیکی کاراته کشورمان می‌رویم تا در شرایط ویژه و بحرانی فعلی که ویروس کرونا برای دنیا ایجاد کرده است، بیشتر با وضعیت آمادگی و انگیزشی این ملی‌پوش آشنا شویم.

کرونا و تعطیلی اردوهای تیم ملی چقدر روی سطح کیفی و انگیزشی شما اثر منفی گذاشت؟
قطعاً شیوع این ویروس عجیب و غریب نه تنها ما بلکه همه دنیا را زمینگیرکرده است. خودتان می‌بینید که هر روز چه وضعیت وخیمی را تجربه می‌کنیم و این ویروس مهلک چه آسیبی را به بخش‌های مختلف جامعه ما وارد کرده است. کرونا به ورزش هم آسیب بسیاری زده است. ما قبل از اینکه این ویروس دنیا را به هم بریزد، در بهترین شرایط تمرینی و مسابقه‌‌ای قرار داشتیم. خود من سال ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ به دلیل وضعیت آمادگی بسیار خوبی که داشتم، دو سال موفق و پرمدال را تجربه کردم. کسب مدال‌های طلایی رنگ لیگ جهانی و سهمیه المپیک توکیو جزو افتخاراتی بود که در طول یکی دو سال گذشته موفق شدم با حمایت عالی که فدراسیون، مجموعه ورزش کشور و کادرفنی تیم ملی زنان از من داشتند، کسب کنم. اینها میسر نمی‌شد جز با یک همت دسته‌جمعی و هدفگذاری درست و منطقی. البته همانطور که عرض کردم ویروس کرونا آرامش دنیا را به هم ریخته و آسایش مردم را سلب کرده است. اما من با توجه به برنامه‌ریزی که برای المپیک دارم، حتی در شرایط قرنطینه هم تمریناتم را ترک نکردم و به صورت انفرادی البته هماهنگ با برنامه‌های کادرفنی تمریناتم را ادامه دادم تا با شروع مجدد اردوهای تیم ملی با یک بدن آماده و روحیه مبارزه‌ای بالا در اردو حاضر شوم.
گویا اردوی تیم ملی زنان هم که قرار بود از اواخر هفته گذشته در تهران آغاز شود، به خاطر وضعیت قرمز پایتخت و شروع موج جدید کرونا فعلاً تا اطلاع ثانوی منتفی شده است؟
بله دقیقاً همینطور است که گفتید. قرار بود ما از هفته گذشته اردوی تیم ملی کاراته زنان را در تهران داشته باشیم اما وضعیت قرمز تهران و تعطیلی دوهفته‌ای که برای پایتخت در نظر گرفته شده باعث شد مجدداً این اردو به تعویق بیفتد. اگر شرایط روبه‌راه باشد فکر کنم از اواخر آذر یا دی ماه اردوی تیم ملی زنان را داشته باشیم. البته اگر کرونا دوباره برای دنیا مشکلات جدیدی ایجاد نکند. به هر حال ما در خدمت تیم ملی و کادرفنی هستیم. حتی اگر در خانه هم باشیم طبق نظر کادرفنی و مسئولین فدراسیون برنامه‌های تمرینی و آماده‌سازی خود را دنبال می‌کنیم. امیدوارم هرچه سریع‌تر شر این ویروس مرگبار از دنیا کم شود تا بتوانیم با بازگشت به شرایط عادی قبل زندگی کنیم و برای آینده خود برنامه‌ریزی درستی داشته باشیم.
چقدر به برگزاری المپیک و درخشش در این آوردگاه بزرگ امیدوار هستید؟
مسئولین برگزارکننده المپیک از میزبان که کشور ژاپن باشد تا دست‌اندرکاران اجرایی کمیته بین‌‌المللی المپیک تأکید دارند که هر طور باشد المپیک توکیو در زمانی که اعلام شده است، برگزار می‌شود. ما هم خیلی به برگزاری المپیک و مبارزه در این میدان بزرگ امیدوار هستیم. کاراته برای اولین بار است که می‌خواهد حضور در بزرگترین رویداد ورزشی در دنیا را تجربه کند. به همین دلیل مطمئنم نه تنها من بلکه تک‌تک بچه‌های کاراته برای شروع این رویداد، حضور در آن و کسب افتخار در این رقابت معتبر ثانیه‌شماری می‌کنند. مطمئنا شرکت کردن در المپیک افتخار بزرگی است که امیدوارم قسمت من و تمامی ستاره‌های ورزش ایران شود.
به جز حضور در المپیک روی مدال‌آوری در این رویداد نیز حساب باز کرده‌ای؟
ببینید، پیش‌بینی مدال‌آوری در هر رویداد ورزشی به نظرم کار درست و منطقی نیست. البته مطمئنا ورزشکاری که در المپیک حاضر می‌شود، باید در بهترین فرم بدنی و آمادگی از نظر روحی روانی باشد. زیرا المپیک سقف آرزوها و هدفگذاری قهرمانان ورزشی است. بنابراین ورزشکارانی که در این رویداد حاضر می‌شوند، سوای حضور در این رویداد بزرگ که در جای خود بسیار ارزشمند است، دنبال کسب بهترین نتیجه و جایگاه هستند. من هم قطعاً با همین نیت اگر همه شرایط برایم فراهم باشد در المپیک برای کسب بهترین نتیجه و بالاترین مدال رودرروی رقبایم قرار می‌گیرم. برای من کسب یک مدال خوشرنگ از المپیک توکیو فقط آرزو نیست، بلکه هدفی است که برای رسیدن به آن هر چه در توان دارم می‌گذارم. همچنین رئیس فدراسیون آقای طباطبایی، خانم امینی معاون کاراته زنان، خانم خوشقدم سرمربی تیم و تک‌تک عزیزانی که در این راه ما را حمایت می‌کنند در موفقیت ملی‌پوشان سهیم هستند. امیدوارم شرایط طوری باشد که ما با کسب افتخار در المپیک پاسخگوی محبت همه این عزیزان باشیم.

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «دلنگ دلنگ»

سایت بدون – صدای زنگ شتر و هر زنگوله ای که به گردن حیوانات وصل …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *