باستاره تازه فوتبال ایران و کاپیتان تیم ملی امید/ یاسین سلمانی: طلسم المپیک را می شکنیم


سایت بدون – مرحله انتخابی مسابقات فوتبال زیر ۲۳ سال آسیا با ۳ پیروزی شاگردان مهدی مهدوی‌کیا به پایان رسید و ملی‌پوشان امید در این مرحله توانستند با شکست تیم‌های نپال، لبنان و تاجیکستان به عنوان صدرنشین گروه B با اقتدار به مسابقات قهرمانی آسیا در این رده سنی صعود کنند. مسابقاتی که خرداد سال آینده در ازبکستان برگزار می‌شود و امیدها باید به مصاف تیم‌های قدرتمند قاره بروند.

یکی از بازیکنان تأثیرگذار در مسابقات تازه به اتمام رسیده، یاسین سلمانی بود. در بازی آخر که از حساسیت خاصی برخوردار بود، سلمانی موفق شد در نیمه اول (۱۲، ۱۹ و ۴۴) ۳ گل به ثمر برساند و تیم ملی امید را به مرحله نهایی مسابقات برساند. کاپیتان تیم ملی امید کشورمان درخصوص این مسابقات به خبرنگار «ایران» گفت: «تورنمنت خوب و موفقی را پشت سر گذاشتیم. بازی به بازی بهتر شدیم و با ۳ برد مسابقات را به پایان رساندیم و صعود خوبی به مرحله بعدی مسابقات داشتیم. تاجیکستان اصلی‌ترین رقیب ما بود که خدا را شکر با ارائه بازی خوب از سد این تیم هم گذشتیم.»

این صعود مقتدرانه در شرایطی اتفاق افتاد که مهدی مهدوی‌کیا، سرمربی تیم ملی امید بعد از بازی نخست مقابل نپال از فرصت‌سوزی شاگردانش انتقاد کرد. یاسین سلمانی در این باره اظهار داشت: «آقا مهدی معتقد بود که بچه‌ها می‌توانند خیلی بهتر از آن چیزی که هستند، ظاهر شوند.

شاید از دید ما بازی مقابل نپال خوب بود اما از نظر سرمربی بازی خوبی مقابل این تیم انجام ندادیم اما به هر حال تلاش کردیم که در بازی‌های بعدی بهتر باشیم و رضایت آقا مهدی را جلب کنیم.» شماره ۱۰ تیم ملی امید درخصوص سؤالی مبنی براینکه حضور مهدوی کیا چقدر به بازیکنان امید و انگیزه داد؟ پاسخ داد: «آقا مهدی یکی از چهره‌های بزرگ فوتبال ایران است و اسطوره ما محسوب می‌شود. او از نظر شخصیتی انسان فوق‌العاده‌ای است. ما بچه‌ها در کنار مهدوی کیا خیلی خوشحالیم و از بازی کردن در تیم امید با مربیگری او لذت می‌بریم. او به ما انگیزه و روحیه مضاعف می‌دهد. انتخاب مهدوی‌کیا به عنوان سرمربی تیم امید اتفاق فوق‌العاده‌ای بود.

حالا تنها چیزی که ما را راضی می‌کند صعود به المپیک با مهدوی‌کیا است. امیدوارم بتوانیم با حضور ایشان طلسم‌شکنی کرده و به المپیک صعود کنیم.» کاپیتان تیم ملی امید درباره کیفیت میزبانی تاجیکستان که مورد اعتراض بود هم صحبت کرد: «هتلی که در آن اقامت داشتیم خوب نبود و حتی پروتکل‌های بهداشتی هم اصلاً رعایت نمی‌شد. مثلاً تاجیکی‌ها هر شب در هتل جشن می‌گرفتند و ازدحام زیاد بود و این موضوع باعث شد تا بچه‌های ما درگیر سرماخوردگی شوند. تعدادی از بچه‌ها پیش از بازی آخر با سرماخوردگی شدید مواجه شدند و این موضوع کارمان را سخت‌تر کرد. گرچه در بازی آخر با تمام وجودمان بازی کردیم و خوشبختانه به هدف‌مان رسیدیم. البته کادر پزشکی خیلی خوبی داشتیم و توانستند با اقدامات پزشکی چند بازیکن را به بازی با تاجیکستان برسانند.»

یاسین سلمانی درباره هت‌تریک در این دیدار اظهار داشت: «لطف خدا و زحمت بچه‌ها بود و من فقط ضربه آخر را زدم. مهمترین موضوع پیروزی تیم و کسب ۳ امتیاز بازی و صعود بود. واقعاً برای‌مان مهم نبود چه کسی گل می‌زند، مهم پیروزی تیم بود. من سابقه هت‌تریک داشتم ولی نه در یک نیمه و برای همین هت‌تریک مقابل تاجیکستان همیشه در خاطرم می‌ماند. هر ۳ گل حس خیلی خوبی داشت ولی گل سوم برایم چیز دیگری بود. به‌خاطر اینکه تیم جلو افتاد و البته به‌خاطر سلیقه و علاقه شخصی‌ام، زیباتر از دو گل دیگر بود. خیلی خوشحالم و امیدوارم همین روند را ادامه دهیم و تا المپیک بهترین نتایج را به دست بیاوریم. تمام بازیکنان تیم با همدیگر برابر هستند و این‌گونه نیست که کسی از دیگری بالاتر باشد.» او در‌خصوص مرحله بعدی مسابقات گفت: «کار سختی در پیش داریم و قطعاً تیم‌های قدرتمند با تمام قوا در مرحله نهایی حاضر خواهند شد اما ما هم تلاش‌مان را خواهیم کرد تا بهترین نتیجه را بگیریم. امیدواریم که این نسل طلسم ناکامی‌های حضور در المپیک را بشکند.

در این مسیر کادر و بازیکنان خوبی داریم و می‌تواند این اتفاق برای تیم ملی امید بیفتد. مهدوی‌کیا برنامه‌های خوبی دارد و امیدواریم که فدراسیون از برنامه‌های او حمایت کند و بتوانیم بهترین اردوها را داشته باشیم.» صحبت‌های پایانی کاپیتان تیم ملی فوتبال امید در‌خصوص پخش نشدن بازی‌های این تیم از تلویزیون اینگونه بود: «قول داده بودند که هر ۳ بازی‌مان پخش شود، ولی متأسفانه این اتفاق نیفتاد. پخش مستقیم بازی‌ها می‌توانست خیلی از نظر روحی به ما کمک کند.»

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «جا خوردن»

سایت بدون – آدمی که دستپاچه می شود موقعیت خود را فراموش می کند یعنی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *