باشگاه استقلال باید انتخاب کند؛ پول یا مهدی قایدی


سایت بدون – باشگاه استقلال به زودی باید تکلیف خودش را با مهدی قایدی روشن کند و تصمیم نهایی را درباره حفظ یا انتقال این بازیکن به تیم‌های خارجی اتخاذ کند.
قایدی با پیشنهادهایی از اروپا و قطر مواجه است و باشگاه‌هایی که خواهان جذب این بازیکن هستند، در مذاکرات اولیه خود به رابطان باشگاه استقلال اطمینان داده‌اند که حق رضایتنامه این بازیکن را هم پرداخت خواهند کرد.
تیم الغرافه که برای جذب استراماچونی نیز مذاکراتی انجام داده است، به شدت خواهان جذب قایدی است و حتی تا مبلغ ۳ میلیون دلار حق ترانسفر به باشگاه استقلال پرداخت خواهد کرد تا این بازیکن را به خدمت بگیرد.
این پیشنهاد اما از سوی مهدی قایدی چندان جدی گرفته نشده چرا که او قصد دارد به اروپا برود. تنها عاملی که می‌تواند قایدی را به سمت تیم‌های قطری متمایل کند، پرداخت نشدن حق رضایتنامه‌اش از سوی باشگاه‌های اروپایی است وگرنه او به مدیر برنامه‌هایش تأکید کرده در اروپا برایش دنبال تیم باشد.
درهمین راستا باید اشاره داشت به پیشنهادی که از لیگ پرتغال برای مهدی قایدی آمده است. این پیشنهاد اما از لحاظ مالی چندان قابل توجه نیست و شاید در نهایت شماره ۱۰ استقلال را از حضور در لیگ پرتغال منصرف کرده و به سوی لیگ‌های دیگر سوق دهد. اصولاً پرتغالی‌ها دستمزد بازیکنان خارجی بخصوص آنها که از آسیا می‌آیند را چندان بالا در نظر نمی‌گیرند و اغلب این دستمزدها کمتر از یک میلیون دلار است.
در عین حال اما از بوندس‌لیگا نیز پیشنهاد‌هایی برای مهدی قایدی رسیده و گفته می‌شود این پیشنهاد را ابراهیم طالبی که روزگاری خود در استقلال مربی بود برای قایدی آورده است. طالبی که به زبان آلمانی نیز تسلط دارد و سال‌ها در این کشور حضور داشته مدعی شده اف‌سی کلن و بایر لورکوزن حاضرند این بازیکن را به خدمت بگیرند. طالبی این پیشنهاد را به مدیران باشگاه استقلال هم ارائه کرده تا شاید بعد از سال‌ها ایرانی‌ها در لیگ آلمان دیده شوند و قایدی در ترکیب یکی از تیم‌های آلمانی به میدان برود.
همه این پیشنهاد‌ها اما در شرایطی منجر به عقد قرارداد میان قایدی و باشگاه خواهانش خواهد شد که در هیأت مدیره باشگاه استقلال پیرامون جدا شدن قایدی به جمع‌بندی نهایی برسند و اجازه دهند این بازیکن از استقلال برود.
قایدی تا سال ۱۴۰۲ با باشگاه استقلال قرارداد دارد اما اینطور نیست که سران باشگاه استقلال نخواهند رضایت این بازیکن را صادر کنند. آنچه مسلم است فروش قایدی می‌تواند سود قابل توجهی را برای باشگاه استقلال به وجود آورد و بخشی از بودجه باشگاهداری جبران شود. به همین دلیل بعید است که باشگاه استقلال در مقابل پیشنهاد‌های مالی که از خارج می‌آید مقاومت کرده و مانع جدایی این بازیکن شود.
تنها مسأله‌ای که شاید در نهایت جدایی قایدی از استقلال را به سال‌های بعد موکول کند، فشار هواداری است که آن هم بستگی به وضعیت استقلال در آینده دارد. اگر استقلال نتایج خوبی را رقم زده باشد به گونه‌ای که این حس به هواداران این باشگاه منتقل شود که با ماندن قایدی می‌شود تیم بهتری برای فصل بعد ساخت، به احتمال زیاد با این جدایی مخالفت و فشارهای زیادی بر باشگاه استقلال وارد خواهد شد اما چنانچه استقلال در موقعیتی باشد که دیگر بود یا نبود قایدی تأثیری در سرنوشت فنی این تیم نداشته باشد به احتمال زیاد فضا نیز برای جدا شدن این بازیکن مهیا خواهد بود و قطعاً باشگاه هم بدش نمی‌آید یک انتقال پرسود را به نفع خود رقم بزند تا شاید با این حربه به بخشی از مشکلات مالی باشگاه رسیدگی کرده و از حجمی از بدهی‌های خود بکاهد.
باید توجه داشت که به زودی پرونده استراماچونی باشگاه استقلال را با یک بن‌بست مالی جدید مواجه می‌کند و هیچ بعید نیست که سران کنونی استقلال برای آنکه بتوانند از چالش پرونده قطور استراماچونی خارج شوند، قایدی را ترانسفر کنند تا از کنار درآمد حاصل از فروش او، بتوانند بدهی به استراماچونی را بپردازند که این هم یک راه حل برای کاستن بخشی از مشکلات استقلال است

مطلب پیشنهادی

آیا ویاگرا تمام مشکلات جنسی آقایان را حل می کند؟

سایت بدون -ما حدود بیست نوع اختلال جنسی داریم و بیمار وقتی به پزشک مراجعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *