با پوست‌های خشک چه کنیم؟

https://www.khanoumi.com/Images/blog/post/o-rrrrr-2018425165135474.jpg

سایت بدون -خشکی پوست یکی از دلایل به وجود آمدن چین و چروک است. در حقیقت از دست‌دادن رطوبت باعث می‌شود پوست شما مات، مسطح و پیرتر به نظر برسد. همچنین عواملی وجود دارد که می‌تواند روی پوست تأثیر بگذارد و ظاهر پوست شما را در عرض چند ساعت شبیه به پوست افراد مسن کند. از دست‌دادن رطوبت به‌طور مستقیم باعث تسریع  پیری پوست نمی‌شود اما باعث ایجاد خطوط و چین و چروک‌های برجسته‌ای روی سطح آن می‌شود و ظاهر پوست را شبیه به پوست افراد مسن می‌کند. اما شما می‌توانید به سرعت ذخایر آب بدن خود را بازگردانید و پوست خود را شاداب‌تر کنید.
چه کار کنیم؟
پیری پوست معمولا روندی دارد که بخشی از آن را توضیح می‌دهیم:
١- برخی غدد پوست که با تولید چربی از تبخیر آب پوست جلوگیری می‌کنند، با افزایش سن، فعالیت‌شان کاهش می‌یابد و در نتیجه سطوح چربی‌های طبیعی در پوست کاهش می‌یابد و پوست خشک می‌شود.
٢- با بالا رفتن سن، از میزان سرامید پوست (سرامیدها مولکول‌های چرب هستند که سد بیرونی پوست را تشکیل می‌دهند و به حفظ رطوبت کمک می‌کنند) کاسته می‌شود. در نتیجه نفوذپذیری پوست هم کم و نسبت به تاثیرات مواد شیمیایی حساس‌تر می‌شود و بیشتر آسیب می‌بیند. پوست آسیب‌دیده بسیار بیشتر از پوست سالم رطوبت خود را از دست می‌دهد.
٣- خشک‌شدن پوست عملکرد طبیعی پوست را مختل می‌کند، در نتیجه سلول‌های پوست که به‌طور طبیعی می‌میرند روی سطح پوست باقی می‌مانند و ظاهر پوست را خشک و زبر نشان می‌دهند.
چه کنیم تا پوستمان خشک نشود؟
محیط: از قرار گرفتن در برخی محیط‌ها که برای پوست مضر است، خودداری کنید. اشعه UV خورشید به لایه بالایی پوست آسیب وارد و توانایی پوست را در مرطوب نگه‌داشتن مختل می‌کند. البته شرایط دیگری هم هست که پوست شما را خشک می‌کند؛ مثل قرارگرفتن در محیط کم‌رطوبت، قرارگرفتن در محیطی که تهویه هوا در آن صورت نمی‌گیرد، دوش‌گرفتن طولانی‌مدت آب گرم و قرار گرفتن در معرض باد.
سبک زندگی: آب و مایعات زیاد بنوشید و از خوردن الکل خودداری کنید. قهوه و چای زیاد ننوشید، زیرا مصرف بیش از اندازه این مواد باعث از دست‌دادن آب بدن و در نتیجه خشکی پوست می‌شود.
محصولات: یک مرطوب‌کننده خوب نقش مهمی در کاهش رطوبت پوست خواهد داشت. چنین مرطوب‌کننده‌ای باید دارای سه ویژگی باشد. نخست این‌که یک لایه محافظ روی سطح پوست ایجاد‌کند؛ دوم آب را از لایه‌های عمیق‌تر پوست جذب کند و آن را در سطح پوست نگه‌ دارد و سوم خاصیت نرم‌کنندگی داشته باشد.
مراقبت‌های پوستی: درمان‌های حرفه‌ای پوست بیشتر روی از بین بردن سلول‌های مرده پوست متمرکز می‌شود تا از این طریق رطوبت به پوست نفوذ کند.
فیلر: فیلرها یا پرکننده‌ها موادی از جنس «اسید هیالورونیک» هستند که برای حجم‌دادن به شیارهای عمیق‌شده پوست، چروک‌ها، پرکردن جای جوش و کشش پوست مورد استفاده قرار می‌گیرند. با تزریق «اسید هیالورونیک» میزان جذب رطوبت پوست افزایش می‌یابد.

مطلب پیشنهادی

آیا ویاگرا تمام مشکلات جنسی آقایان را حل می کند؟

سایت بدون -ما حدود بیست نوع اختلال جنسی داریم و بیمار وقتی به پزشک مراجعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *