برانکو به یحیی گل محمدی امیدوار است/ پرسپولیس او قهرمان آسیا می شود

رانکو: قهرمانی پرسپولیس با تک بازی فینال راحت‌تر است تیم یحیی قهرمان آسیا می‌شود پرسپولیس و یحیی تیم و مربی شایسته‌ای هستند چون اگر چیزی جز این بود پرسپولیس نمی‌توانست عنوان پوکر قهرمانی را به خودش اختصاص دهد

ناصرقراگزلو      برانکو ایوانکوویچ برای فوتبال‌دوستان ایرانی نامی آشناست، مردی که در تیم ملی و پرسپولیس کارنامه بسیار موفقی از خود برجای گذاشت. برانکو در چند مدت اخیر به واسطه کرونا خیلی اذیت شده؛ مربی‌ای که البته چند روز پیش بعد از مدت‌ها به عمان رفت تا از نزدیک بر امور تیم ملی بزرگسالان این کشور نظارت داشته باشد. پروفسور کم حرف است و کم مصاحبه اما به هر حال موفق شدیم مصاحبه‌ای اختصاصی در مورد آخرین وضعیت خودش و تیم ملی عمان داشته باشیم، همچنین سؤالاتی را در خصوص تیم پرسپولیس به بهانه موفقیت‌های اخیر این تیم در آسیا با سرمربی کروات سابق سرخ‌پوشان داشتیم، مردی که او هم سابقه رساندن سرخ‌پوشان به فینال را داشته. به همین بهانه گفت‌وگو با پروفسور فوتبال مقابل‌تان قرار می‌گیرد.  

در کرواسی هستید یا عمان؟  

دو روزی است که به عمان آمده‌ام و مدتی بود که به دلیل تعطیلی و شرایط سخت حاکم بر کشورها به دلیل بیماری کرونا در کشورم بودم اما حالا در کشور عمان هستم تا به امور تیم ملی بزرگسالان این کشور رسیدگی کنم و برنامه‌هایم را اجرا کنم.

چه برنامه‌ای برای تیم ملی عمان مد نظر دارید؟  

من قصد داشتم طبق برنامه تیم را به اردوی امارات و یکی از شهرهای ابوظبی یا دبی ببرم اما این مسأله به دلیل شرایط سخت کرونایی و اینکه در کشور امارات و دو شهری که نام بردم هم وضعیت به لحاظ کرونا خوب نیست مجبور شدم از این اردو منصرف شوم و قید آن را بزنم.

بعد از لغو اردو چه برنامه‌ای را مدنظر قرار داده‌اید؟

 من حضور در چند کشور دیگر و برپایی اردو در آنجا و انجام بازی‌های تدارکاتی را بررسی کردم اما چون در آن کشورها هم شرایط خیلی خوب نبود من مجبور شدم فعلاً قید اردو را بزنم و تصمیم دیگری بگیرم.

چه برنامه جدیدی طراحی کرده‌اید؟

 فعلاً سعی کردم از توانایی کشور عمان بهترین استفاده را ببرم، به همین دلیل هم من در نظر دارم که دو هفته دیگر تیم ملی بزرگسالان را به مصاف تیم ملی المپیک کشور عمان بفرستم تا از هر حیث اوضاع و شرایط تیمم را بهبود ببخشم. در واقع این دیدار می‌تواند برای تیم ملی عمان هم محک خوبی باشد و هم اینکه به تیم ملی امید این کشور کمک کند. جدا از این امر برنامه‌ریزی تمرینات و سایر موارد را هم برای تیم ملی عمان داشته‌ام تا این تیم را به لحاظ آمادگی رفته رفته در شرایط خوب و مطلوبی قرار دهیم.

از فوتبال عمان فعلاً جدا شویم و به فوتبال ایران بپردازیم. فکر می‌کردید تیم پرسپولیس با یحیی تیم‌های آسیایی را یکی پس از دیگری از پیش رو بردارد و به فینال برسد؟

پرسپولیس و یحیی، تیم و مربی شایسته‌ای هستند چون اگر چیزی جز این بود پرسپولیس نمی‌توانست عنوان پوکر قهرمانی را به خودش اختصاص دهد. پرسپولیس تیم قدرتمندی است. به همین دلیل با طراحی و هدایت خوب کادر فنی‌اش و تلاش زیاد بازیکنانش موفق شد از سد تیم‌های قدرتمند و متمول و پرمهره دیگر آسیایی بگذرد و با شایستگی به فینال صعود کند.

خود شما هم یک بار پرسپولیس را به فینال رساندید و طعم این موفقیت را چشیده‌اید اما در کسب عنوان قهرمانی ناکام ماندید، تیم فعلی پرسپولیس چقدر می‌تواند به کسب قهرمانی امیدوار باشد؟

 مقایسه تیم‌ها در آن مقطع با زمان فعلی کار چندان صحیحی نیست چون هر تیم در مقطع خاصی حال و روز خودش را دارد و از شرایط خاص آن دوران بهره می‌برد. تیم در آن مقطع با دو پنجره بسته به فینال رسید و در دو بازی رفت و برگشت فینال را برگزار کرد که به دلیل کمبود بازیکن و بعضی مشکلات مربوط به آن دوران ما از رسیدن به عنوان قهرمانی در عین شایستگی محروم ماندیم اما در حال حاضر شرایط بهتری برای پرسپولیس وجود دارد به این دلیل که فینال به شکل تک بازی برگزار می‌شود و یک تیم می‌تواند تیم فینالیست باشد و با قرار دادن تمام تمرکزش در دیدار فینال اوضاع را برای خودش ایده‌آل سازد و به عنوان قهرمانی برسد. اینها را گفتم که بگویم این بار شرایط برای قهرمانی پرسپولیس به دلیل تک بازی بودن راحت‌تر و بهتر است.

اما پرسپولیس هم شرایط و مشکلات خاص خودش را داشت. مثلاً چند ستاره‌اش قبل از حضور در قطر از این تیم جدا شدند و پرسپولیس با ۷ بازیکن جدید عملاً وارد بازی‌ها شد و با تیمی جدید در حالی که اصلاً فرصت کافی برای هماهنگی بازیکنان جدید با بازیکنان قبلی نداشت وارد بازی‌های سنگین لیگ قهرمانان شد و چشم‌ها را از درخشش‌اش خیره کرد؟  بله، پرسپولیس خیلی دیر بازیکنان جدیدش را به تیم اضافه کرد اما سرمربی پرسپولیس به دلیل شناخت خیلی خوبی که از بازیکنان مدنظرش داشت و با چند تن از آنها هم قبلاً کار کرده بود آنها را جذب کرد. این درک متقابل بین مربی و بازیکن و شرایط خاص بازی در پرسپولیس که خیلی خوب بازیکنان جدید آن را درک کردند موجب شد تا آنها در کمترین زمان ممکن بتوانند ارزش‌ها و توانایی‌های خودشان را نشان دهند و بتوانند بهترین کارآیی و راندمان را از خود ارائه دهند. ارائه راندمان در حد بالا نشان داد که بازیکنان جدید واقعاً استحقاق حضور در پرسپولیس را داشته‌اند و با بازی‌های خوبی که از جانب بازیکنان جدید ارائه شد آنها مهر تأییدی بر انتخاب‌های سرمربی پرسپولیس زدند و نشان دادند لیاقت پوشیدن پیراهن پرسپولیس را داشته‌اند.

در بین بازیکنان جدید پرسپولیس کدامیک را بهترین خرید پرسپولیس می‌دانید؟

 من فکر می‌کنم این سؤال و جواب دادنش فقط مربوط به سرمربی پرسپولیس است چون ایشان براساس نیاز، سبک کاری و روش تاکتیکی خودش بازیکنان مدنظرش را انتخاب کرده و کسی نمی‌تواند در این‌ خصوص بهتر از سرمربی پرسپولیس اظهارنظر کند.

پرسپولیس توانایی قهرمانی و غلبه بر حریفی از شرق آسیا را دارد؟

 فعلاً که تا آن مقطع زمان دارد اما تیمی که من دیدم قادر است قهرمان شده و طلسم قهرمان نشدن تیم‌های ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا را بشکند.

مدیرعامل پرسپولیس هم گفته تا امروز مطالبات‌تان پرداخت می‌شود!

من تمام این موارد را به وکیلم واگذار کرده‌ام و خودم در این خصوص توضیح خاص و جدیدی ندارم.  

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «آخ نگفتن»

سایت بدون – آخ کمترین واکنش انسان به درد و رنج است آخ گفتن خیلی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *