بررسی بازی های پیش روی مدعیان قهرمانی در لیگ برتر ایران/۵ ضلعی قدرت

سایت بدون – با پایان هفته بیست و پنجم رقابت‌‌های لیگ برتر، رقابت در صدر جدول و برای قهرمانی به اوج خود رسیده است. از برد دقیقه ۹۷ استقلال در نقش جهان مقابل سپاهان تا شکست دور از انتظار تراکتورسازی مقابل سپیدرود ته‌جدولی و پیروزی‌‌های سه گله پرسپولیس و پدیده، همه چیز را برای تعیین قهرمان لیگ به ۵ بازی نهایی لیگ منتهی کرده است؛ ۵ بازی‌ای که در نهایت از بین ۵ تیم مدعی یکی را به عنوان قهرمان معرفی خواهد کرد. در این گزارش مروری خواهیم داشت به شرایط ۵ مدعی لیگ برای قهرمانی.
پرسپولیس
قطعا شاگردان برانکو بیشترین بخت را برای قهرمانی دارند. پیروزی ارزشمند مقابل سایپا در ورزشگاه آزادی حالا پرسپولیسی‌ها را از همیشه به قهرمانی نزدیک‌تر کرده است. آنها در حال حاضر ۵۴ امتیاز دارند و با تیم دوم جدول یعنی تراکتور‌‌سازی ۵ امتیاز فاصله دارند؛ فاصله‌ای امن که اگر با کسب امتیاز در هفته‌‌های سخت پیش رو همراه شود، می‌تواند به هت‌تریک قهرمانی برای پرسپولیسی‌ها منتج شود، بازی‌‌‌هایی که سه تای آن با ۳ تیم سرسخت و قدرتمند ذوب‌آهن، تراکتورسازی و سپاهان است.
۵ بازی پرسپولیس تا پایان لیگ:
ذوب‌آهن (میهمان)، سپاهـان (میزبان)، تراکتورسازی (میهمان)، ماشین سازی (میزبـان) و پارس‌جنوبی  (میهمان)
تراکتورسازی
شوک بزرگ هفته بیست‌وپنجم بی‌تردید شکست سنگین تراکتوری‌ها در رشت مقابل سپیدرود بود. پرستاره‌‌‌‌‌ترین تیم لیگ برتر با جرج لیکنز بلژیکی در نیم‌فصل دوم مقتدرانه و با پشت‌سر گذاشتن تیم‌‌‌هایی چون استقلال و سپاهان نزدیک‌‌‌‌‌ترین تعقیب‌کننده پرسپولیس لقب گرفته بود اما باخت به سپیدرود فاصله آنها را با صدر جدول به ۵ امتیاز افزایش داد و رویای قهرمانی را کمرنگ‌‌‌‌‌‌تر از قبل کرد. آنها البته هنوز به بازی رو در رو مقابل پرسپولیس در یادگار امام و البته امتیاز از دست دادن‌‌های تیم برانکو چشم دوخته‌‌اند تا بتوانند در پایان فصل یک رتبه بالاتر از جایگاه فعلی خود قرار بگیرند و در نهایت قهرمان لیگ برتر شوند.
۵ بازی تراکتورسازی تا پایان لیگ:
پیکان (میزبان)، ذوب‌آهن (میهمان)، پرسپولیس (میزبان)، پارس جنوبی (میزبان) و فولاد (میهمان)
استقلال
هنوز زنده‌‌اند و می‌جنگند. به نظر می‌آمد شروع تلخ ۹۸ و باخت پرهزینه در داربی و بعد از آن مساوی مقابل سایپا، پایانی است بر تلاش استقلال برای قهرمانی در لیگ اما ظرف یک هفته همه چیز تغییر کرد. آنها ابتدا الهلال را در دیداری حیثیتی در لیگ قهرمانان آسیا شکست دادند و به جدول مسابقات بازگشتند و در ادامه هم با کسب بردی حماسی در اصفهان مقابل تیم امیر قلعه‌نویی حالا همچنان برای قهرمانی شانس دارند، هر چند اندک. استقلال در حال حاضر با ۴۷ امتیاز در رده سوم ایستاده است؛ ۲ امتیاز فاصله با رده دوم و ۷ امتیاز تا صدر. قطعا قهرمانی برای تیم شفر چندان در دسترس نیست اما آنها در درجه اول برای کسب سهمیه باید بجنگند و در ادامه هم امیدوارند با کسب پیروزی در تمام دیدارهای پیش روی خود، در صورت لغزش صدرنشین بتوانند دست به کار بزرگی بزنند و قهرمان لیگ برتر شوند.
۵ بازی استقلال تا پایان لیگ:
ماشین‌سازی (میزبان)، پدیده (میهمان)، استقلال خوزستان (میزبان)، صنعت نفت (میهمان) و سپیدرود (میزبان)
سپاهان
دوجین ستاره و کادر فنی‌ای پرافتخار همه‌چیز را برای یک قهرمانی دیگر در اصفهان آماده کرده بود. نیم‌فصل اول هم همه‌چیز مطابق میل امیر قلعه‌نویی و زردپوشان دیار زاینده‌رود پیش رفت. در نیم‌فصل دوم اما انگار همه چیز بهم ریخت. آنها که برای نیمه دوم فصل بازیکنانی همچون محسن مسلمان و علی قربانی را هم به جمع بازیکنان پرتعداد خود اضافه کرده بودند، با چند تساوی بدموقع ابتدا رقابت صدرنشینی را به پرسپولیس و تراکتور واگذار کردند و بعد هم با شکست دقیقه ۹۷ مقابل استقلال حالا حتی برای کسب سهمیه هم با چالشی جدی مواجه هستند. سپاهان در حال حاضر با ۴۷ امتیاز و تفاضل گل کمتر نسبت به استقلال در رده چهارم جدول ایستاده. آنها هنوز برای رسیدن به پله‌‌های بالای جدول شانس دارند به شرط اینکه در ۵ هفته باقی‌مانده روند نتیجه‌‌‌گیری خود را اصلاح کنند.
۵ بازی سپاهان تا پایان لیگ:
سایپا (میهمان)، پرسپولیس (میهمان)،
ماشین سازی (میزبان)، پدیده (میهمان) و استقلال خوزستان (میزبان)
پدیده
آنها میهمان ناخوانده بالای جدول هستند. در نیم‌فصل اول یحیی گل‌محمدی تیمی جوان را روانه لیگ برتر کرد و توانست با کسب بردهای پیاپی پدیده را به بالای جدول برساند. در نیم‌فصل دوم هم اوضاع برای آنها چندان بد پیش نرفت. آنها با وجود اینکه مشکلات مدیریتی بسیاری داشتند اما در بحث فنی همچنان توانستند خوب و پرقدرت ادامه دهند و حالا ضلع پنجم مدعیان بالای جدولی را تشکیل می دهند. شاگردان یحیی که با ۴۶ امتیاز در رده پنجم جدول قرار دارند، بعید است چندان به فکر قهرمانی باشند اما اگر روند خوب نتیجه‌‌‌گیری خود را ادامه دهند، قطعا می‌توانند یکی از سهمیه‌‌های ایران در آسیا را مال خود کنند.
۵ بازی پدیده تا پایان لیگ:
نساجی (میهمان)، استقلال (میزبان)، سایپا (میهمان)، سپاهان (میزبان) و ماشین‌سازی (میهمان)

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «آخ نگفتن»

سایت بدون – آخ کمترین واکنش انسان به درد و رنج است آخ گفتن خیلی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *