برنامه ویژه فرهاد مهاجمان برای گلزنی مهاجمان استقلال در دربی


سایت بدون – چرا مهاجمان استقلال گل نمی‌زنند و سیری نزولی را در پیش گرفته‌اند؟ این سؤالی است که فرهاد مجیدی را وارد یک چالش جدی کرده و اما و اگرهای بسیاری را پیش رویش قرار داده است. سرمربی استقلال اما در تلاش است از این بحران نسبی عبور کرده و با تمرینات ویژه مهاجمانش را به شرایط عادی بازگرداند. سرمربی استقلال می‌داند که اگر مردان هجومی تیمش در دربی موفق به گلزنی شوند، گام بلندی در راستای خروج از این دایره پر اضطراب برداشته است. در همین راستا سرمربی استقلال تمریناتی ویژه را در دستور کار قرار داده و به دنبال کاستن از ضریب اشتباهات مهاجمانش است. او قرار است تا زمان باقیمانده تا دربی به طور اختصاصی برخی تمرینات را برای مهاجمان تیمش تجویز کند تا شاید برآیند این اقدامات منتج به گلزنی در دربی ۹۷ و باز شدن پای مهاجمانش به گلزنی باشد. البته سرمربی استقلال در تلاش است آنچه در تمرینات تیمش می‌گذرد را مخفی نگه دارد اما از اردوی استقلال خبرهایی درباره تمرینات ویژه‌ای که مجیدی برای مهاجمانش در نظر گرفته به بیرون درز کرده که جالب توجه است. به هر حال راهی جز این هم نیست و سرمربی استقلال باید در مسیر بهبود اوضاع قدم بردارد.
علی سامره که سریع‌ترین گلزنی در دربی را به نام خودش ثبت کرده بر این باور است که مهاجمان استقلال باید تمرکز خود را به نقطه اوج برسانند. مهاجم سابق باشگاه استقلال در این باره می‌گوید: «بازی‌هایی که از استقلال دیدم نشان می‌دهد که مهاجمان تمرکز لازم را ندارند و استرس بین‌شان حاکم است. این وضعیت ممکن است ناشی از فشار خانوادگی باشد که باید ریشه‌یابی شود. بدون تردید خانواده این فوتبالیست‌ها نقش بسیاری در رشد آنها ایفا خواهند کرد و باید دریابند که فوتبال کار و زندگی این بچه‌ها است و باید نهایت همکاری را با آنها داشته باشند تا بتوانند مسئولیت خود را به خوبی انجام دهند. من سال‌ها در خط حمله بازی کردم و خوب می‌دانم که بازیکن ابتدا باید با خودش کنار بیاید و به پاسخ این سؤال برسد که چرا با استرس و بدون فکر به توپ ضربه می‌زند؟! مهاجم تنها چیزی که باید داشته باشد آرامش است. در استقلال این ویژگی نیست. بعضاً می‌بینم که مهاجمان بلافاصله می‌خواهند توپ را دور و رفع مسئولیت کنند. به نظر من این فشار از هر نقطه‌ای نشأت می‌گیرد باید به سرعت برداشته شود. حتی ممکن است دلیل بی‌تمرکزی آنها ناشی از فشاری باشد که از سوی هواداران و یا کادرفنی به آنها وارد شده که ریشه‌یابی این موضوع کلید عبور از این بحران است.» سامره امیدوار است که فرهاد مجیدی در زمان باقیمانده تا این بازی بتواند مشکل را برطرف کند: «امیدوارم مجیدی در زمانی که دارد بتواند این مشکل را برطرف کند. نقش او در این بازی بسیار مهم است. فرهاد خودش سال‌ها در خط حمله بازی کرده و به قول معروف با زیر و بم گلزنی در چنین تیم‌هایی آشنا است و می‌تواند معلم خوبی برای شاگردانش باشد و آنها را احیا کند.»
پرویز مظلومی نیز که خود در خط حمله استقلال سابقه گلزنی دارد و در دربی گل ۳ امتیازی به ثمر رسانده داشتن تمرکز را مهم‌ترین فاکتور برای خروج مهاجمان از وضعیت کنونی می‌داند. مظلومی می‌گوید: «چیزی که یک مهاجم را روی غلتک می‌اندازد تا پی‌درپی برای تیمش گل بزند این است که در اوج آمادگی ذهنی گام به بازی بگذارد. زمانی که مربیگری می‌کردم توصیه‌ام به مهاجمان این بود که قبل از بازی‌ها خوب استراحت کنند و تمرکز خود را بالا ببرند. این کار فقط با تمرین کردن به دست نمی‌آید. یک بازیکن باید برای محیط بیرون تمرین خودش هم برنامه‌ریزی داشته باشد. به‌عنوان مثال می‌شود تمرکز را با کتاب خواندن بالا برد. می‌شود فیلم‌های مهاجمان گلزن را هم تماشا کرد. این کار باعث بالا رفتن عیار گلزنی مهاجمان می‌شود و اعتماد به نفس آنها برمی‌گردد. استقلال مهاجمان خوبی دارد. ما تیمی سرتر از پرسپولیس هستیم. تیمی که می‌تواند حرف‌های بزرگی در لیگ بزند. امیدوارم از دربی پای‌شان به گلزنی باز شود.»

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «جا خوردن»

سایت بدون – آدمی که دستپاچه می شود موقعیت خود را فراموش می کند یعنی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *