بعد از جنجال‌های «رحمان ١۴٠٠» آیا سه فیلم دیگر توقیف خواهند شد؟

سایت بدون – بعد از توقف ناگهانی اکران فیلم «رحمان ١۴٠٠»، حالا شنیده‌ها حاکی از این است که وزارت ارشاد برای گریز از ‏انتقادهای تند و تیز رسانه‌هایی خاص که اعطای مجوز به رحمان ١۴٠٠ را بهانه و دستمایه‌ای کرده‌اند برای زیر سوال بردن ‏وزارت ارشاد، تصمیم گرفته است با سختگیری بیشتری به استقبال دیگر فیلم‌های در آستانه اکران برود. از این رو شنیده می‌شود ‏این روزها چند فیلم دیگر نیز با ممیزی‌هایی روبرو خواهند شد و حتی بعید نیست چندتایی از این میان قربانیان بزرگ سینمای ‏امسال لقب بگیرند. قربانیانی بزرگتر از رحمان ١۴٠٠؛ که نه کیفیتش جای دفاع گذاشته بود و هم این‌که فروش بیست‌وچند ‏میلیاردی‌اش این موضوع را به ذهن‌ها می‌آورد که منوچهر‌هادی و دیگر شرکای رحمان حق‌شان از سفره سینمای امسال را حتی ‏شاید بسیار بیشتر از سزاواری‌شان خورده و برده‌اند و دیگر نمی‌شود عنوان قربانی بهشان اطلاق کرد.
اما فیلم‌هایی که بیش از بقیه خطر سانسور و توقیف را احساس می‌کنند، اولی‌شان سامورایی در برلین است. کمدی مهدی ‏نادری با بازی حمید فرخ نژاد، میترا حجار،  هومن حاجی‌عبدالهی، میرطاهر مظلومی،  امیرمهدی ژوله،  گوهر خیراندیش و  نادر ‏مشایخی که گفته می‌شود حجم و اندازه  اصلاحیه‌های این فیلم چنان زیاد است که یکی از عوامل اصلی فیلم در ارشاد ادعا کرده ‏که اگر این اصلاحیه‌ها اعمال شوند، فیلمی که مجوز می‌گیرد بیش از ۵٠‌درصد با فیلمی که ساخته شده، متفاوت خواهد بود.
‏«دینامیت» مسعود اطیابی و «زیر نظر» مجید صالحی دیگر فیلم‌هایی هستند که در زمزمه‌ها و پچ‌پچه‌های درگوشی سینماگران و ‏البته مطالب و آرای منتشرشده در فضای مجازی احتمال توقیف‌شان قوت گرفته است‎.‎‏ در فیلم زیر نظر که به تهیه‌کنندگی محمد ‏شایسته و رامبد جوان جلوی دوربین رفته رضا عطاران و امیر جعفری بازی کرده‌اند. دینامیت نیز جدیدترین فیلم مسعود اطیابی ‏است که این روزها تگزاس دو را بر پرده سینماها دارد.

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «آخ نگفتن»

سایت بدون – آخ کمترین واکنش انسان به درد و رنج است آخ گفتن خیلی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *