بهترین ادویه‌ها و گیاهان دارویی تقویت‌کننده سیستم ایمنی کدامند؟

سایت بدون-  فصل بارندگی در راه است و همراه با زیبایی‌های آن باید منتظر افزایش احتمال ابتلا به بیماری‌ها از جمله سرماخوردگی و آنفلوآنزا نیز باشیم. متأسفانه درمان‌های معمول و بدون نسخه این بیماری‌ها باعث ایجاد عوارض جانبی ناخواسته‌ای می‌شود که گوارش، سطح انرژی و خواب شما را مختل می‌کند. استفاده زیاد از برخی از این داروها حتی می‌تواند به آسیب کبدی منجر شود. خوشبختانه جایگزین‌های طبیعی شناخته‌شده خوبی برای این داروها وجود دارد که می‌تواند سیستم ایمنی بدن شما را برای مقابله با بیماری‌های فصلی تقویت کند. ادویه‌ها از گزینه‌هایی است که می‌توانید با افزودن آنها به غذاهای مورد علاقه‌تان نه‌تنها عطر و طعم بهتری به آنها بدهید بلکه سیستم ایمنی‌تان را نیز تقویت کنید. در ادامه با پنج نمونه از بهترین ادویه‌ها و گیاهان دارویی برای کمک به تقویت سطح ایمنی بدن و مقابله با ویروس‌ها، عفونت‌ها و التهاب‌ها آشنا می‌شوید:
زردچوبه: کورکومین موجود در این ادویه سنتی، یک ترکیب ضدالتهاب قوی است که خواص آن با ایبوپروفن رقابت می‌کند، بدون این‌که عوارض جانبی ایبوپروفن را ایجاد کند. زردچوبه همچنین در طب آیورودا، درمانی برای بیماری‌های پوستی، مشکلات گوارشی و دردهای بدنی به شمار می‌آید. محتوای کورکومین زردچوبه دارای اثرات آنتی‌اکسیدانی و ضد میکروبی دارد که می‌تواند رشد میکروب‌ها و باکتری‌ها را متوقف کند و پاسخ ایمنی بدن را بهبود ببخشد.
زنجبیل: زنجبیل با دارا بودن یک ماده شیمیایی به نام سسکوئیترپن ویروس‌های سرماخوردگی را هدف قرار می‌دهد. این ادویه تقویت‌کننده سیستم ایمنی همچنین دارای خواص ضدباکتری است و به جلوگیری از حالت تهوع کمک می‌کند. افزون بر این، زنجبیل به مقابله با تب و لرز کمک می‌کند و به‌دلیل داشتن خاصیت ضد ویروسی می‌تواند گلودرد و حتی احتقان را نیز متوقف کند. زنجبیل همچنین به داشتن اثرات ضد التهابی و آنتی‌اکسیدانی مشهور است.
فلفل: به‌خاطر توانایی‌اش در متوقف کردن سینوزیت و گرفتگی بینی مشهور است. این همه به لطف خاصیت خلط‌آور آن است که به تجزیه مخاط و بلغم در دستگاه تنفسی آلوده ما کمک می‌کند. فلفل همچنین دارای خواص ضدباکتری و ضدالتهابی است.
سیر:  یک تحریک‌کننده واقعا موثر بر سیستم ایمنی بدن است که به داشتن خواص ضدمیکروبی و ضدقارچی معروف است.
بادرنجبویه: گیاه بادرنجبویه می‌تواند با خواص آنتی‌اکسیدانی خود به تقویت سیستم ایمنی بدن ما کمک کند. از بادرنجبویه می‌توان برای درمان تب و علائم سرماخوردگی و همچنین عفونت‌های معده و دستگاه ادراری (UTI)
استفاده کرد.

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «گاف دادن»

سایت بدون – اصل کلمه گاف از زبان فرانسه است و به معنای حرف ناپسند …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *