بهترین فوتبالیست‌هایی که به‌ دنبال تکرار موفقیت‌های پدر خود هستند/ادامــــه بده پســــرم!

سایت بدون – چارلی ساویج آخرین فوتبالیستی است که به‌دنبال تکرار موفقیت‌های پدرش است و توانسته در تیم زیر ۱۹ سال ولز بدرخشد. این هافبک ۱۹ ساله در آکادمی منچستریونایتد عملکرد خیلی خوبی داشته یعنی همان جایی که پدرش، رابی، دوران حرفه‌ای خود را شروع کرد. و او تنها یکی از فوتبالیست‌های فعلی است که می‌خواهد برای خود نامی دست و پا کند به جای اینکه زیر سایه پدر مشهور خود زندگی کند. سان اسپورت یک ترکیب ۲-۵-۳ از بهترین بازیکنانی درست کرده که مثل ساویج می‌خواهند موفقیت‌های پدر خود را تکرار کنند.

جو فان درسار، ۲۴ ساله، پیتربورو پنترز
پسر دروازه‌بان افسانه‌ای، ادوین که کارش را در منچستریونایتد شروع کرد؛ جایی که پدرش شش سال فوق‌العاده را در آن سپری کرد و در سال ۲۰۱۱ بازنشسته شد. او بعد به نوردویک رفت قبل از آنکه در سال ۲۰۱۳ با آژاکس قرارداد ببندد که ادوین در آن مدیر اجرایی است. او بعد به امریکا رفت و به عضویت تیم دانشگاهی پیتربورو پنترز درآمد. او حالا به نوردویک برگشته و منتظر است تا نخستین بازی خود را برای این تیم انجام دهد.

هاروی نویل، ۱۹ ساله، اینتر میامی
هاروی فوتبال را در یونایتد شروع کرد قبل از اینکه در سال ۲۰۱۳ به تیم رقیب سیتی ملحق شود. بعد سر از والنسیا درآورد که پدرش، فیل و عمویش، گری هدایت تیم اول باشگاه را در اختیار داشتند. او سال ۲۰۱۸ به یونایتد برگشت و در تیم جوانان عملکرد تأثیرگذاری داشت به نحوی که دفاع راست ثابت تیم شد. وقتی در ژانویه ۲۰۲۱ پدرش مربی اینتر میامی شد، به این تیم رفت و برای تیم اول این باشگاه نیز بازی کرده است.

ماکسیم گولیت، ۲۰ ساله، کامبور
پسر رود و نوه برادر یوهان کرویف، مدافعی میانی که فصل قبل در تیم دوم آلکمار بازی‌های خوبی ارائه کرد. او نتوانست به تیم اول باشگاه راه پیدا کند اما تابستان گذشته به تیم تازه صعودکرده به لیگ دسته اول هلند، کامبور منتقل شد و برای این تیم پنج بازی انجام داد.

کپرن تورام، ۲۰ ساله، نیس
پسر لیلیان تورام در اصل یک هافبک دفاعی است اما اگر لازم باشد می‌تواند در دفاع هم بازی کند. او بازیکنی کلیدی برای تیم لیگ یکی است و در سه فصل گذشته ۶۳ بازی در رقابت‌های مختلف برای این تیم انجام داده است. برادر بزرگترش، مارکوس که ۲۵ سال دارد، در رده‌های مختلف برای تیم ملی فرانسه بازی کرده و در حال حاضر بازیکن ثابت بوروسیامونشن گلادباخ است.

تئو زیدان، ۱۹ ساله، رئال مادرید
از این هافبک میانی بااستعداد انتظارات زیادی در سانتیاگوبرنابئو می‌رود.
او این فصل در تیم دوم باشگاه در دسته دوم فوتبال اسپانیا درخشیده و آنقدر خوب بوده که به تیم اول باشگاه راه یافته است.

مائوریتسیو پوچتینو، ۲۱ ساله، واتفورد
پسر مربی پاری‌سن‌ژرمن، مائوریتسیو در پنجره نقل و انتقالات زمستانی به همراه برگکمپ جوان به واتفورد رفت. او اولین و تنها بازی‌اش برای این تیم را به‌عنوان یار تعویضی در باخت ۲ بر صفر تیمش مقابل برنتفورد در چمپیونشیپ فصل گذشته انجام داد.

جاستین کلایورت، ۲۳ ساله، رم
(به صورت قرضی در نیس)
پسر پاتریک کلایورت در ژانویه ۲۰۱۷ نخستین بازی خود را برای آژاکس انجام داد و خیلی زود محبوب هواداران شد. او یک سال بعد برای تیم ملی هلند هم بازی کرد و در تابستان ۲۰۱۸ به رم رفت. او یک فصل به باشگاه فرانسوی نیس قرض داده شده و در ۲۹ بازی برای این تیم ۵ گل زده است.

میچل برگکمپ، ۲۳ ساله
بدون باشگاه
پسر مهاجم افسانه‌ای آرسنال، سال گذشته مورد توجه واتفورد قرار گرفت. او با قرارداد ابتدایی شش ماهه به تیم زیر ۲۳ سال این باشگاه پیوست اما نتوانست قراردادش را دائمی کند. او فعلاً تیمی ندارد.

چارلی ساویج، ۱۹ ساله، منچستریونایتد
پسر ستاره سابق یونایتد، لسترسیتی و دربی کانتی، رابی به تیم زیر ۱۹ سال ولز دعوت شده تا برابر انگلیس بازی کند. او در آکادمی منچستریونایتد عضویت دارد و بازیکن ثابت تیم زیر ۲۳ سال باشگاه به شمار می‌رود.

اتین اتوئو، ۱۹ ساله، ویتوریا گیمارش
پسر مهاجم بزرگ بارسلونا، ساموئل، دوران فوتبال خود را در اسپانیا و تیم رئال اوویدو شروع کرد، درست مثل پدرش که نخستین بازی رسمی خود را به‌عنوان بازیکن قرضی رئال مادرید در لگانس انجام داد. او که سال گذشته به خاطر گل فوق‌العاده‌اش از روی ضربه ایستگاهی در تیم زیر۲۰ سال کامرون مشهور شد، همان قدرت تمام‌کنندگی پدرش را دارد. او در آغاز فصل از سوی اوویدو بازیکن آزاد اعلام شد و بعد از آن با انتقال به پرتغال احیا شده است.

ایساک دروگبا، ۲۱ ساله، کویمبرا بی
پسر دیدیه دروگبا در حال حاضر برای تیم کوچک پرتغالی، کویمبرا بی بازی می‌کند.
او فوتبال حرفه‌ای خود را در تیم دسته چهارمی ایتالیا، کاراتیزه شروع کرد؛ در برد ۴ بر یک مقابل سالوتزو، اما هنوز که نتوانسته سهمش از استعدادهای فوق‌العاده پدرش را نشان دهد.

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «گاف دادن»

سایت بدون – اصل کلمه گاف از زبان فرانسه است و به معنای حرف ناپسند …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *