تصمیم هیأت مدیره استقلال برای حفظ شماره ۱۰ /تابلوی خروج ممنوع مقابل مهدی قایدی

سایت بدون – مهدی قایدی حق جدایی از استقلال را ندارد. حتی اگر باشگاه مطالبات این بازیکن را پرداخت نکرده باشد، او نمی‌تواند بدون پرداخت حق ترانسفر به باشگاه دیگری برود. گرچه شماره ۱۰ اخیراً نسبت به پرداختی‌های خود از سوی باشگاه اعتراض‌های پنهانی داشته اما شرایط مالی او با باشگاه استقلال هر اندازه هم که اسفبار باشد نمی‌تواند از این باشگاه جدا شود.

برای مهدی قایدی مبلغی در حدود ۲میلیون دلار حق ترانسفر تعیین شده که این به معنای دشواری‌های قایدی برای پیوستن به تیم‌های خارجی است. اگر مدیران باشگاه استقلال کوتاه بیایند و رقم کمتری از این بازیکن طلب کنند، آن یک بحث دیگر است اما قراردادی که فی‌مابین این بازیکن و باشگاه استقلال هم منعقد شده آنقدر سنگین نیست که باشگاه بخشی از مطالبات او را پرداخت نکند و در ازایش اجازه جدایی‌اش را صادر کند؛ بنابراین جدایی مهدی از استقلال بسیار پیچیده خواهد شد.

اخیراً نیز اعضای هیأت مدیره باشگاه استقلال به یک تصمیم مشترک در قبال قایدی رسیده‌اند و قصد دارند تا پایان فصل این بازیکن را حفظ کنند. به تازگی گفته شد که احتمال جدایی مهدی در نیم فصل وجود دارد اما هیأت مدیره باشگاه استقلال تحت هیچ شرایطی با جدایی این بازیکن موافقت نخواهد کرد و شماره ۱۰ ناچار است در نیم فصل دوم هم برای استقلال بازی کند. دلیل این تصمیم نیاز فنی استقلال به این بازیکن است.

از سویی مدیران استقلال به خوبی می‌دانند اگر اجازه جدایی این بازیکن را در نیم فصل صادر کنند با انتقادهای گسترده‌ای از سوی هواداران باشگاه مواجه خواهند شد و حتی ممکن است این موضوع زمینه اعتراض‌های حضوری هواداران این باشگاه و تجمعاتی پیرامون این ماجرا را فراهم کنند. از سوی دیگر جدایی قایدی بهانه را دست مربیان استقلال خواهد داد تا اگر احیاناً نتوانستند با این تیم قهرمان شوند، جدایی مهدی را دلیلی بر وقوع این ناکامی بدانند.

در واقع رفتن قایدی از چند وجه باشگاه را تحت تأثیر قرار خواهد داد و مدیران این باشگاه نیز با تصمیمی درست به این بازیکن اعلام کرده‌اند که تحت هیچ شرایطی اجازه خروجش از استقلال را صادر نخواهند کرد. قایدی در این فصل نیز به مانند فصل نوزدهم شرایط خوبی در ترکیب تیمش داشته و یکی از ارکان اصلی خط حمله محسوب می‌شود. گرچه قایدی فصل پیش به نظر آماده‌تر می‌آمد اما باید پذیرفت که محوریت این بازیکن گریز پا در ترکیب استقلال بسیار زیاد است و جدایی‌اش صدمات بسیاری به پیکره این تیم وارد خواهد ساخت.

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «غلط انداز»

سایت بدون – غلط انداز یک اصطلاح میان شکار چیان است غلط انداز کسی است …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *