تمدید قرارداد شش بازیکن، مأموریت رئیس جدید/بمانید و بارسلونا را بسازید


اوگو سرسو

سایت بدون – بارسلونا بعد از پیروزی برابر الچه، سویا را هم شکست داد و اگر بتواند باخت بازی رفت نیمه‌نهایی جام حذفی اسپانیا برابر تیم خولن لوپتگی را جبران کند، اوضاع تیم کمی روبه‌راه می‌شود. بیرون زمین اما باید مسائلی را حل کنند؛ انتخابات ریاست باشگاه نزدیک شده و یکی از مهم‌ترین وظایف رئیس جدید تمدید قرارداد بازیکنان است که آینده کوتاه و بلندمدت تیم را شکل می‌دهد. وضعیت مالی فعلی که با شیوع ویروس کرونا تشدید شده باعث شده مذاکره برای تمدید قرارداد بیش از پیش سخت شود. نگه داشتن بازیکنانی مثل لیونل مسی، آنسو فاتی، پدری، رونالد آرائوخو، عثمان دمبله و سرخی روبرتو دردسر بزرگی برای هر کسی است که رئیس باشگاه شود.

مسی
این بزرگترین و سخت‌ترین مسأله است که تأثیر فوق‌العاده‌ای روی شکل تیم بارسلونا در فصل ۲۰۲۲-۲۰۲۱ دارد. قرارداد فوق‌ستاره آرژانتینی چهار ماه و نیم دیگر اعتبار دارد و رئیس جدید باید او را متقاعد کند که برنامه‌ریزی درستی دارد و پروژه‌اش در باشگاه برنده است. اردوگاه مسی می‌گوید دستمزد او به اندازه ساختارهای باشگاه در آینده اهمیت ندارد. آنها تأکید بیشتری دارند روی خرید و فروش‌ها و همچنین مربی. اگر بارسلونا نتواند دور و بر مسی را از بازیکنان باکیفیتی که انتظار بازی در کنار آنها را دارد پر کند، خیلی راحت از تیم جدا می‌شود. در عین حال جدایی مسی بار بزرگی از فهرست دستمزدهای بارسلونا برمی‌دارد.

آنسو فاتی
دومین بازیکن مهم در فهرست آنها که باید قراردادشان تمدید شود. قرارداد آنسو فاتی در سال ۲۰۲۲ تمام می‌شود در حالی که باشگاه ادعا می‌کند می‌تواند آن را به‌صورت خودکار تا ۲۰۲۴ تمدید کند. ایجنت او، ژرژ مندز البته این را رد می‌کند و می‌گوید غیرقانونی است و تلاش می‌کند برای او قرارداد بهتری از باشگاه بگیرد. باشگاه‌های متعددی به او پیشنهاد خواهند داد اما اگر خوان لاپورتا در انتخابات برنده شود، رابطه خیلی خوبی با مندز دارد.

آرائوخو
رونالد آرائوخو پدیده این فصل است و رونالد کومان خیلی مشتاق است او زودتر از بند مصدومیت رها شده و در کنار جرارد پیکه در قلب دفاع قرار بگیرد. قرارداد فعلی‌اش تا سال ۲۰۲۳ اعتبار دارد و با بازی‌های خوبی که اخیراً انجام داده انتظار قرارداد بهتری دارد. صحبت‌هایی بود از اینکه قراردادش تا سال ۲۰۲۶ تمدید شود اما خوسپ ماریا بارتومئو استعفا کرد و وقتی رئیس جدید انتخاب شود، مذاکرات ادامه می‌یابد.

دمبله
عثمان دمبله چهار سال است در بارسلونا بازی می‌کند و تا سال ۲۰۲۲ قرارداد دارد. در چند ماه آینده بارسلونا باید تصمیم بگیرد به او پیشنهاد تمدید قرارداد بدهد یا او را برای فروش بگذارد تا یک سال بعد به‌عنوان بازیکن آزاد از تیم جدا نشود. عملکرد او خیلی ضعیف‌تر از یک بازیکن ۱۳۵میلیون یورویی بوده اما این بیشتر به‌خاطر مصدومیت‌ها بوده هرچند برخی نمونه‌ها از رفتار غیرحرفه‌ای هم از دمبله دیده شده. دمبله در هفته‌های اخیر بهتر بازی کرده بخصوص در برد مقابل سویا، اما باشگاه باید درباره ریسک روی او تصمیم بگیرد. بدون تردید او بازیکن بی‌نهایت بااستعدادی است.

پدری
در کنار آنسو فاتی و آرائوخو، پدری از وقتی به تیم اول باشگاه آمده، درخشیده. این هافبک ۱۸ساله با بازی‌هایش در این فصل شایسته یک قرارداد بهتر است. توافق فعلی او تا سال ۲۰۲۲ اعتبار دارد که تا سال ۲۰۲۴ قابل تمدید است اما او به‌خاطر اینکه بازی خود را به سطح فوق‌العاده‌ای رسانده، سزاوار پاداش است.

سرخی روبرتو
قرارداد سرخی روبرتو تا سال ۲۰۲۲ معتبر است و تابستان گذشته تا مرز جدایی پیش رفت. فصل او با مصدومیت‌ها خراب شده و این بازیکن ۲۹ساله به بخش مهمی از دوران حرفه‌ای خود در بارسلونا رسیده. بعد از هشت فصل در بارسلونا، باید دید یک قرارداد دیگر با این تیم می‌بندد یا اینکه جای دیگری، آینده فوتبالی‌اش را دنبال می‌کند.
منبع: Marca

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «سوراخ سنبه»

سایت بدون – سنبه ابزاری بود شبیه میله که برای پرکردن تفنگ های قدیمی به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *