تگاهی به جنجال‌های رونالدینیو/ سقوط یک ستاره



سایت بدون -استعداد رونالدینیو منحصر به فرد بود اما او آن دوران حرفه‌ای باشکوهی که همگان انتظارش را از او می‌کشیدند، نداشت. خودش خوب می‌دانست فوتبال عشق بزرگ زندگی‌اش است اما تصمیم گرفت همه زندگی‌اش نباشد و برای همین حضورش در قله فوتبال دو یا سه سال بیشتر دوام نداشت.
وقتی رئیس سابق بارسلونا، خوان لاپورتا در سال ۲۰۰۳ او را از پاری‌سن‌ژرمن خرید، شهرتش جلوتر از خودش راه نوکمپ را در پیش گرفت. لوییز فرناندز مربی او در پاری‌سن‌ژرمن در خاطراتش نوشته این بازیکن نظم تاکتیکی ندارد و علاقه خاصی به میهمانی رفتن دارد: «زن‌های زیادی در جمع‌های‌شان حضور داشتند.»
سبک زندگی او مانعش نشد در دوران حضور در بارسلونا بهترین بازیکن جهان نشود. هر دو طرف به هم نیاز داشتند، آبی‌اناری‌پوشان بعد از پشت سر گذاشتن سال‌هایی سخت در میانه برهه بازسازی بود. لبخند و هنرنمایی او برای نوکمپ الهام‌بخش بود و بودنش استعاره شگفت‌انگیزی بود از زمانش در باشگاه که دو عشق او را شامل می‌شد؛ فوتبال و شب. در سال‌های اول بازی‌اش در تیم کاتالان، سبک زندگی‌اش مسأله چندان بغرنجی نبود اما وقتی در سال ۲۰۰۶ لیگ قهرمانان اروپا را بردند، روند نزولی او شروع شد. ویدئوهای پارتی و خوشگذرانی او در دنیا پخش شده بود و بارسلونا ناراحتی گوارشی را دلیل غیبتش در تمرین‌های باشگاه عنوان می‌کرد. یک روز اما بارسلونا بهانه‌تراشی را متوقف کرد و پپ گواردیولا تصمیم گرفت این بازیکن را آزاد کند؛ قرار بود لیونل مسی جایش را بگیرد و برای اینکه فوق‌ستاره تیم شود، برنامه‌ریزی کرده بودند. به این نتیجه رسیده بودند رونالدینیو برای استعداد جوان آرژانتینی تأثیرات منفی دارد و مربی کاتالان وقتی در سال ۲۰۰۸ از تیم ب باشگاه آمد، نمی‌خواست در این مورد ریسک کند. جدایی‌اش از بارسلونا نقطه عطفی برای رونالدینیو بود که هرگز پول را به لذت و هیجان فوتبال ترجیح نداد. او میهمانی‌هایی ترتیب داد که گاهی روزها طول می‌کشید اما خودش هم از درون می‌دانست یک جای کار ایراد دارد. رونالدینیو نتوانست فرم سابق خود را دوباره به دست آورد نه در ایتالیا و در کشورش برزیل. یک شب در میلان، گروهی از هواداران او را به زور از میان جمعیت یک کلوپ بیرون کشیدند و مجبورش کردند به خانه برود. آن اتفاق که چند روز قبل از دربی مقابل اینتر رخ داده، آخرین پیشامد ناخوشایند برای روسونری بود. سال‌ها بعد بارسلونا او را به عنوان سفیر خود انتخاب کرد اما درست همان روزی که باید در نوکمپ حضور می‌داشت تا معرفی شود و نخستین اقداماتش را انجام دهد، در سواحل ایالت کاتالونیا فوتبال ساحلی بازی کرد. بعد آشکارا از رئیس جمهور راستگرای برزیل، ژیر بولسونارو حمایت کرد و مشکلاتش با مقامات قضایی برزیل که او را به خاطر اقدامات غیرقانونی‌اش جریمه کردند، شروع شد. بهترین بازیکن جهان در سال ۲۰۰۵ اعلام ورشکستگی کرد و گفته می‌شود تنها شش یورو در حساب بانکی‌اش باقی مانده بود. یک بار با خوش‌شانسی به زندان نرفت اما این بار ناموفق بود و در حال حاضر به همراه برادرش در پاراگوئه بازداشت شده‌اند به دلیل آنکه برای ورود به این کشور از پاسپورت جعلی استفاده کرده‌اند. بر اساس قوانین این کشور، این برزیلی ممکن است مجبور به تحمل شش ماه حبس شود. وکیلش می‌گوید او در چنین موقعیتی قرار گرفته چون «کاملاً احمق» است اما باور اینکه چنین صفتی برای توصیف یک نابغه فوتبالی مثل او به کار برده شود، واقعاً سخت است.
 
مسی کمک نمی‌کند
لیونل مسی اخباری که گفته می‌شد او حاضر شده ۴ میلیون یورو بپردازد تا رونالدینیو را از زندان آزاد کند، تکذیب کرد. رونالدینیوی ۳۹ ساله هفته گذشته به دلیل جعل پاسپورت پاراگوئه در این کشور بازداشت شد. روزنامه لیبروی پرو گزارش داد مسی به خاطر رابطه خوبی که در آغاز کارش در بارسلونا با رونالدینیو داشته، با پرداخت هزینه‌های وکالت و دادرسی تلاش می‌کند همبازی سابق خود را از زندان آزاد کند اما مشاوران مسی به اسپورت کاتالونیا گفتند او اگر چه برای رونالدینیو متأسف است اما از نظر مالی کمکش نمی‌کند.
منبع: مارکا

مطلب پیشنهادی

دردسر تازه برای شرکت تسلا/خودرو سایبرتراک یک «تله مرگ» است!

 مالک سایبرتراک یک خطای بالقوه کشنده در مورد این خودرو را فاش کرده که باعث …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *