جانشین لیونل مسی در تیم ملی آرژانتین کیست؟/ شماره ده برای تو


سایت بدون – باورش سخت است اما لیونل مسی نمی‌تواند برای همیشه به فوتبال ادامه دهد. در ۳۴ سالگی، جادوگر آرژانتین و پاری‌سن‌ژرمن همچنان با تکنیک چشم نواز و منحصر به فردش خودنمایی می‌کند اما نسبت به قبل افت کرده تا ثابت شود او هم آدم است! اگرچه بعضی نظر دیگری دارند و او را فرازمینی می‌دانند. اما به هر حال لئو بعد از مدتی با آویزان کردن کفش‌هایش به دوران درخشان فوتبالش خاتمه می‌دهد.
خبر خوب برای کشورش اینکه آلبی سلسته خود را برای آن روز سخت آماده می‌کند، در واقع در راه یافتن کسی که بتواند جای خالی او را پر کند، از هیچ تلاشی فروگذار نیست. یکشنبه گذشته اسامی بازیکنان آرژانتین برای دیدارهای پیش رو در مقدماتی جام جهانی منتشر شد. «مظنونین همیشگی» بودند، مسی، قهرمان جدید آرژانتین امیلیانو مارتینس، آنخل دی‌ماریا زننده گل فینال کوپا امریکا و بقیه که در دو سال اخیر تیم یکدست و خوبی زیر نظر لیونل اسکالونی شده‌اند. اما چند نام ناآشنا هم بود.

مأموریت دپارتمان
کار روزانه این دپارتمان جست‌و‌جو در اروپا برای یافتن ستاره‌های احتمالی آینده، شناسایی باشگاه و منطقه‌شان و تشخیص آنهایی است که می‌توانند تا بالاترین سطح بروند، همچنین تماس با بازیکن و باشگاهش برای اینکه آیا میل دارد یک روز برای آرژانتین بازی کند. تاسی ادامه داد: «از خوش‌شانسی ما بیشتر بچه‌ها دوست دارند برای تیم ملی بازی کنند.»
مثل گارناچو که دعوت به تیم ملی را با گلزنی برای منچستریونایتد برای رسیدن به فینال جام حذفی جوانان انگلیس جشن گرفت. این بازیکن ۱۷ ساله در مادرید از پدری اسپانیایی و مادری آرژانتینی متولد شده و بعد از درخشش در اتلتیکو در ۲۰۲۰ به یونایتد رفت.
بازیکنان دیگر این لیست هم به آرژانتین ربط دارند با وجود آنکه بیرون از این کشور متولد شده‌اند و زندگی می‌کنند. برادران کاربونی، والنتین و فرانکو، به ترتیب ۱۷ و ۱۸ ساله و بخشی از آکادمی اینترمیلان، فرزندان اسکوییل هستند که برای سالزبورگ و کاتانیا در اروپا بازی کرده و پاز بازیکن رئال مادرید و متولد تنریف، فرزند پابلو است که ۱۴ بازی برای آرژانتین انجام داده و بخشی از این تیم در جام جهانی ۱۹۹۸ بود.
چهره شاخص این گروه هفت نفره لوکا رومرو است که از یک خانواده فوتبالی می‌آید، او در مکزیک به دنیا آمده چون پدرش آنجا بازی می‌کرد اما تقریباً تمام زندگی‌اش در اروپا بوده. او در ۱۵ سالگی برای مایورکا به میدان رفت و اولین تجربه‌اش در لالیگا را به دست آورد، الان ۱۷ ساله است و سابقه بازی در سری A با لاتزیو در این فصل را دارد. او برای آرژانتین، مکزیک و اسپانیا می‌تواند بازی کند اما پیش از این برای تیم زیر ۱۵ و زیر ۱۷ سال آرژانتین بازی کرده تا نشان دهد مصمم است می‌خواهد راه مسی را برود و برای کشور والدینش بازی کند.
داستان مشهوری که سرخیو آگوئرو از نخستین برخورد با لیونل مسی در جام جهانی جوانان ۲۰۰۵ تعریف می‌کند و اینکه نظر خوبی درباره اینکه ستاره بارسلونا چه توانایی‌هایی دارد، نداشته. وقتی مسی به زمین تمرین می‌آید استعدادهایش آشکار می‌شود و آرژانتین در نهایت قهرمان آن جام می‌شود ضمن اینکه ستاره فعلی پاری‌سن‌ژرمن یک دوستی همیشگی با هم اتاقی‌اش در تیم زیر ۲۰ سال راه می‌اندازد. در این ۱۷ سال آنقدر اتفاقات ریز و درشت افتاده که هیچ یک از این دو تصورش را در آن موقع نمی‌کردند.

جست‌و‌جو در گوگل!
هواداران آرژانتین در سراسر دنیا فوراً سراغ گوگل رفتند تا اطلاعاتی درباره امثال آلخاندرو گارناچو، نیکلاس پاز، تیاگو گرالنیک و ماتیاس سوله پیدا کنند، بخشی از گروه هفت نفره‌ای که خارج از آرژانتین بازی نمی‌کنند اما بعضی‌هایشان هزاران کیلومتر دورتر از این کشور متولد شده‌اند. دعوت از این چهره‌های جدید تصادفی نیست بلکه نتیجه یک پروژه طاقت فرسای استعدادیابی است که از سوی مقامات تصمیم‌گیرنده برای تیم ملی ساماندهی شده. در سال ۲۰۲۱، فدراسیون فوتبال آرژانتین دپارتمان بین‌المللی استعدادیابی خود را راه انداخت. رئیس آن خوان مارتین تاسی است که دکتری علوم ورزشی از دانشگاه اکسترامادورا در اسپانیا دارد و پیش از این مربی بدنساز چند باشگاه طراز اول آرژانتین بوده. زیر نظر او این دپارتمان ۳۰۰ بازیکن زیر ۲۰ سال پیدا کرده که می‌توانند در تیم ملی بازی کنند. تاسی در یک مصاحبه گفت: «این عدد دائماً در حال تغییر است و شاید بعد از یک ماه به ۴۰۰ نفر برسد.»

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «آخ نگفتن»

سایت بدون – آخ کمترین واکنش انسان به درد و رنج است آخ گفتن خیلی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *