جمع گل نزن ها در پرسپولیس جمع است/ تمیروف در تمرین هم این کاره نیست

سایت بدون -بخش مهمی از بحران پرسپولیس برگرفته از ضعف خط حمله این تیم در بازی‌های اخیر بوده است. پرسپولیس در ۵ بازی اخیر خود تنها یک برد داشته که در آن مسابقه هم مهاجمانش گل نزدند و به یمن سرزنی یک هافبک (رضا اسدی) برنده از زمین بیرون آمد. مهاجمان پرسپولیس در حالی افت کرده و گل نمی‌زنند که در حساس‌ترین مقطع فصل هستیم و رقابت برای قهرمانی حتی با در نظر گرفتن شش امتیاز عقب افتادن از حریف به اوج رسیده است. با این حال اخباری که از مهاجمان پرسپولیس می‌شنویم نگران کننده است و اگر شرایط تغییر نکند پرسپولیس برای گل زدن همچنان مشکل خواهد داشت.

تمیروف خرید اشتباهی که گل نمی‌زند
شیرزود تمیروف مهاجم مورد علاقه یحیی در ۵ بازی گذشته بوده است اما در همان ۴۵ دقیقه نخست که مقابل صنعت نفت آبادان بازی کرد و دو گل صد درصد را نزد و البته بی‌جهت کلی تمجید شنید، مشخص بود به درد پرسپولیس نمی‌خورد.
پرسپولیس در حالی که یک تمام کننده (finisher) می‌خواست تا جای خالی عیسی آل‌کثیر را پر کند مهاجمی جذب کرد که فقط خوب می‌دود، خوب می‌جنگد و روی دفاع حریف فشار می‌آورد اما نه در کارهای ترکیبی بازیکن مؤثری است نه ضربه به توپ خوبی دارد. تمیروف در این ۵ بازی ثابت کرده مهاجم خوبی حداقل برای این مقطع از فصل نیست و به کار پرسپولیس نمی‌آید.
البته کادر فنی پرسپولیس از ابتدا هم در مورد خرید این مهاجم ازبک تردید داشتند و دل‌شان با این خرید صاف نبود اما مشخص نشد چه اتفاقی افتاد که یحیی او را جذب کرد و مدام بازی داد.
تمیروف نصف خصوصیات عیسی (دوندگی و فشار روی خط دفاعی حریف) را دارد اما از نصف دیگر هیچ بویی نبرده است. اما خبر مهم از اردوی پرسپولیس اینکه تمیروف در تمرین هم گل نمی‌زند و این یعنی که اساساً مهاجم گلزنی نیست و نباید به او در شش بازی باقیمانده دل بست. مهاجمی که در تمرین هم نمی‌تواند شمه‌ای از گلزنی را نشان دهد در بازی تحت فشار و با سختگیری مدافعان حریف چه کار می‌تواند برای تیمش انجام دهد؟

آمار نگران کننده از دوندگی عبدی
با وجود ضعف تمیروف در خط حمله پرسپولیس خیلی‌ها این سؤال را مطرح می‌کنند که چرا یحیی بیش از اندازه به این مهاجم ازبک اعتماد کرده و مهدی عبدی را بیرون گذاشته است. همه از سابقه روشن عبدی خبر دارند و می‌دانند به لحاظ فنی بازیکن بسیار بهتر و قابل‌تری نسبت به تمیروف ازبک است اما کادر فنی پرسپولیس از یک موضوع مهم خبر داد که بقیه از آن بی‌اطلاعند و بر اساس همان ذهنیت قبلی قضاوت می‌کنند. گفته می‌شود آمارهای به دست آمده از میزان دوندگی مهدی عبدی در تمرینات که توسط جی‌پی‌اس ثبت می‌شود بشدت نگران کننده است و همین مسأله باعث شده تا او نیمکت‌نشین باشد.
مهم‌ترین دلیل نیمکت‌نشینی‌های مهدی عبدی در این فصل همین مسأله بوده چرا که مهدی عبدی اصولاً بازیکن تنبلی است و به دفاع حریف فشار نمی‌آورد، هر چند مخالفان و منتقدان می‌گویند با وجود همین عیب می‌تواند برای تیمش مفیدتر از تمیروف باشد.

پاکدل فقط همان چند بازی بود؟
حامد پاکدل در شروع نیم فصل دوم و در سه چهار مسابقه مهم گل زد و بالاخره بعد از ماه‌ها نیمکت‌نشینی و مصدومیت خودی نشان داد اما حادثه تلخ تمرین و مصدومیت از ناحیه سر باعث شد دو بازی را از دست بدهد و همین وقفه وضعیت او را دگرگون کرد. پاکدل در بازی‌های اخیر به عنوان بازیکن ذخیره وارد میدان شده و نشان داده اصلاً آماده نیست، ضمن اینکه انگار به لحاظ ذهنی هم شرایط حساس پرسپولیس را درک نکرده اما هم او و هم عبدی فرصت دارند تا به خودشان بیایند و از نظر بدنی و ذهنی آماده‌تر شوند، بلکه یحیی هم راضی شود تا در دیدارهای سرنوشت‌ساز باقیمانده تمیروف را بیرون بنشاند و دوباره به مهاجمان داخلی‌اش که فوتبالیست‌های بهتری هستند اعتماد کند.

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «سوراخ سنبه»

سایت بدون – سنبه ابزاری بود شبیه میله که برای پرکردن تفنگ های قدیمی به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *